2016. szeptember 30., péntek

Keszthely - Helikon Hotel

Egy hétvégén kirándulni szerettünk volna a Balaton-felvidéken. Igazából Tapolca lett volna az ideális környék szálláshely szempontjából, de útitársam nem igazán talált megfelelő szálláshelyet a környéken, ami meglehet, hogy a tapolcai fesztiválnak is betudható volt. Így esett a választás Keszthelyre és a Helikon Hotelre.
Bár elsőre túlzásnak tartottam, hogy egy kirándulós-túrázós hétvége miatt ilyen szállodába menjünk, de azt mondta, hogy árban nem jöttünk volna ki úgyse jobban, és így legalább van egy szép meleg szálláshelyünk. Végül is... a hétvégi időjárás elég kiszámíthatatlannak tűnt.
Így esett, hogy megesett, hogy ebben a hotelban szálltunk meg a hétvégén.
Nem mondom, hogy rossz választás volt. Sőőőt... nagyon is puccosnak tűnt. Az előtér, a vendégek fogadóhelye már önmagában is egy nagy komoly szálloda érzetét keltette.
És ez a másik terem... afféle közösségi tér... azzal a hatalmas nagy ablaktetővel!
Itt még úgy éreztem, hogy túl jó szállást vettünk igénybe a túrázós napokhoz.
De aztán megnyugodtam. A szobánk akár egy átlagos szálloda vagy panzió szobája. Túlzott luxusnak nyomát se leltük, úgyhogy abszolút megfelelő volt minden tekintetben.

Viszont a kilátás! Főleg az erkélyről!
Hát az fantasztikus volt! A gyönyörű-szép Balaton! Hát ezért szeretnek ide jönni az emberek és érzik úgy,  hogy megéri az árát.
A pára, köd és egyéb homályban a Balaton a végtelen tenger érzetét keltette! Csodálatos volt.
Persze a kilátás része volt a szálloda többi része is... mint az uszoda és egyéb kényeztető wellness dolgok épülete.
És az épület formájából kifolyólag az épület másik szárnyára is ráláttunk.
De nem baj... mert ez a kilátás már megérte!

És nem panaszkodhatunk. Mert bár sok helyen még a szocos idők emlékével találkoztunk, de az étkező terület nagyon modern, nagyon jó volt!
Sok asztalon sok étel és nagy választék várt minket minden egyes étkezésnél (legalább is amik az árban voltak).

Reggelinél egyenesen túlzabáltuk magunkat.
A nagy tervezgetések közben pedig kinek nem esett volna jól még egy kevésbé finom kávé is....
... ilyen kilátás mellett?! A felettébb kellemes reggeli hőmérsékletnek köszönhetően a teraszon tudtunk enni. S bár nem tudom, hogy a pofátlan éhes verébáradat emelt-e a reggelizés fényén.... de ez a kilátás mindenképp!
Vacsoránál sem szűkölködtünk.
Volt miből választani...
... és volt mit megkóstolni. Minimum 3 fogást biztos hogy ettünk, ha nem többet :)
S ha már egy ilyen nagy hotelba jöttünk, ahol a wellness-fitness dolgokat sem vetették meg, meg is néztük, hogy mi mindent nyújthat a szálloda.
Találtunk egy elég nagy konditermet! És elég jól fel volt szerelve ahhoz, hogy akár azt sok kaját ledolgozzuk, amit megettünk. Egy kicsit mozogtunk is... de édes kevés volt ahhoz, hogy azt a sok finomságot, amit megettünk, ledolgozzuk.
S lám! Elég nagy úszómedencéjük is van! Úgyhogy ezt is megnéztük. Kellemes volt víz hőmérséklete. Hát még milyen jó lehet ez a nyári kánikula idején!
Azt hiszem mondhatjuk, hogy ár-érték arányban elégedtek voltunk. S még a felettébb sok külföldi turista sem volt furcsa, bár érdekes volt, hogy messze a nyári szezonon túl mit kerestek itt. S azt hiszem, hogy ide szívesen visszajárnak a vendégek, ahogy én is mennék még... csak mondjuk egy kicsit jobb időjárás mellett.