2013. március 5., kedd

Kiskőrös - Kecel - Kalocsa

Csak úgy egy napon röpke dolgunk akadt Kiskőrös közelében.  És ha már ennyit utaztunk, és teendőnknek hamar a végére értünk, akkor kellemest a hasznossal... kirándultunk egyet. Úgyse jártunk ezen a vidéken tán még soha. És érdekelt, hogy milyen Kiskőrös városa, és Kalocsa. Bár Kecelt is útba ejtettük, de a látnivaló - a Haditechnikai park - megtekintése érdeklődés hiányában elmaradt.
Így két városnéző túrával gazdagodtunk. És ki gondolta... arrafelé is van élet... és nem is akár milyen!
Visszafelé vezető utunkon először Kiskőrösön álltunk meg. Egy kis városnézés. Ez a város Petőfi Sándor szülőhelye. Bár a Petőfi házba nem mentünk be, de a park és környéke szép volt. Egy hatalmas szobrot is emeltek a nagy költőnk emlékre. És hát ott volt az a templom is. Amibe be még bementünk, de kifele már necces volt. Még több városnéző képért és leírásért KLIKK IDE.
Lassan, nyugodtan sétálgattunk a központban. Nagyon nagy egyéb látnivalókat nem találtunk, úgyhogy robogtunk is tovább Kecelre.
Mert hogy ott van egy elég méretes Hadtörténeti múzeum és haditechnikai park. Mivel az Alföld, és az a környék nem túl sok látnivalóval kecsegtet (vár, rom, kastély vagy hasonló ...semmi) gondoltam, akkor ez a hadi múzeum érdekes lehet. Legalább tudjuk hogy ezt láttuk. Kis bolyongás után meg is találtuk. És nézegettük... kívülről. Elég húzósnak tűnt a belépő, ezért utólag mégis csak úgy gondoltuk, hogy nem kellene bemennünk. A múzeum lényegét a drótkerítésen keresztül is elég jól lehetett látni.
Egy-két képet csináltunk, de ennél több időt nem áldoztunk a múzeumra. Talán majd legközelebb.

Kívülről megszemléltünk, és gurultunk is tovább.
Irány Kalocsa - egy kis városnézés. Nem emlékszem, hogy itt valaha is jártam volna, úgyhogy kíváncsi is voltam, hogy milyen város a híres nevezetes Kalocsa.
Időnk híján elég elnagyolt sétát tettünk a városban. És bár nagyon szép város, de épp nem volt szerencsénk... a nagytemplom full renoválás alatt volt, és az Érseki palotát sem mertük alaposabban megnézni, és a paprika múzeum megtekintése is elmaradt. Ezért is írtam, hogy eléggé elnagyolt volt.
Ennek ellenére a város hangulatos, és van egy normális sétálóutcájuk! De ha kíváncsi vagy, hogy konkrétan mi mindent láttunk, akkor KLIKK IDE és megnézeted a külön bejegyzést.

Egész jó kis nap volt, és olyan városokban jártunk, ahol még tán egyikünk se volt korábban.