2016. július 3., vasárnap

Sárvári nyaralás

Az első nyaralás, ami nem csak kettőnkről szól. Szerettünk volna közösen elmenni nyaralni, s Sárvárt választottuk úti célul.. Ami egész jónak hangzott, főleg, hogy Bükkfürdőt is beterveztük, és egyéb látnivalókat is....

1.nap
Reméltem, hogy jól fog sikerülni az egész nyaralás... Nagy reményekkel - főként a jó idő tekintetében - útnak is indultunk.

Szerda reggel kényelmesen indultunk. Úgy volt, hogy megállunk a Balatonon... de sajna az előtte napok nem túl jó időjárása miatt kiesett ez a program - hideg vízben valahogy nem volt kedvünk fürödni. Ezért a másik úton, Ajka felé mentünk, s ott álltunk meg a fürdőben.
A fürdő már ismerős volt, és reménykedtem, hogy a jó idő, a meleg mellett jobb lesz, mint amilyen első alkalommal volt. És végül is... jó volt... de továbbra se az igazi. A vizei hidegek... a legmelegebb fürdővize is hidegnek számít egy gyógyvizes fürdőhöz képest. És mivel még az a gatyarohasztó meleg sem volt... ezért nem volt annyira élvezhető. De elvoltunk... felfrissülésnek megtette. Ha szeretnél többet látni, akkor KLIKK IDE.
Estére értünk a szállásra, a Korona panzióba Sárváron. Egész szép panzió! Nekem tetszett! Bár a város szélén volt, de mégis nagyon jó helyen! Főleg, hogy szemben van az út túloldalán a fürdő! :) Ebből a szempontból nagyon jó helyet talált Szabolcs... jobb nem is lehetett volna. És még teraszunk is volt! Este még egy vacsora is volt a városban... megnéztük azt a Banyatanya nevezetű éttermet. Legalább szép kiülő helyisége volt és lehetett SZÉP kártyával is fizetni. S érdekel belülről is a panzió, akkor KLIKK IDE.

2.nap

Az éjszaka egész jól telt, annak ellenére, hogy idegen helyen voltunk, és még meleg is volt. De legalább nem annyira mint otthon. Valahogy nyitott teraszajtó mellett egész elviselhető volt az éjszaka. Kis panzió kis reggelije érdekesnek bizonyult. De a helyet és a szálláshely méretét tekintve szerintem jó volt. Legalább is kihozták belőle a maxot. Az más kérdés, hogy Szabolcsnak annyira nem tetszett, legalább is többet szeretett volna látni és kapni. De szerintem a már látott panzióhoz képest bőven jó volt. A kávé viszont... nagyon nem olyan volt, aminek örültünk volna :( Pedig reggeli kávé nélkül nincs élet :)
Utána pedig már mentünk is fürödni. Irány a sárvári fürdő! A félelmetes távolságot az út túloldaláig legyűrtük. S hosszú idő után - ha volt egyáltalán valaha is ilyen -  egy egészen újfajta és új-keletű élményben volt részem... egész nap a fürdőben voltunk! Az eddigi aktív kirándulásokhoz képest ez a maga egyszerűségében más volt. Még szoknom kell és meg kell találnom a szépségét annak, hogy az egész napot a fürdőben tölti az ember.
Még több kép és leírás, KLIKK IDE.
Amúgy új színben és új szemszögből láttam most a fürdőt. És szó mi szó valóban jó, sőőőt... egész jó! Így nyáron.... a melegben... így hogy minden medencét lehetett használni... így már egész jó volt! Volt fürdés, pancsolás... sodronyozás... csúszda...  nekem nem (most valahogy elég félelmetesnek tűntek)... evés.. ivás... pihenés.. ahogy azt egy strandon kell. És már első nap is leégtem... hát még ma...
Este jött a vacsora problematikája.... úgy tűnt, hogy nem olyan egyszerű ebben a városban vacsorázni.  Nem is értettük, hogy az a sok turista és fürdő látogató hova megy este enni. Mert hogy éttermek nem tolongtak. Úgyhogy a legegyszerűbbet választottuk... ha már volt egy nagyon szép teraszunk... akkor ne csak ruhaszárításra használjuk. :) Ott is ehetnénk... valami gyors-kaját...

3. nap

Jóóó sokáig aludtunk. Fárasztó volt az előző nap. Délelőtt viszont nem volt az a nagyon meleg, úgyhogy elmentünk dottózni a városba. És itt nagyon szuper dottó van... mint egy helyijáratos busz, jött-ment... a megváltott jegy pedig egész napra szólt! És bármikor bárhol vissza lehetett ülni.
Úgyhogy dottóztunk egy jót. KLIKK IDE és még több képet láthatsz. Mentünk egy majdnem kört, majd a várnál leszálltunk. Megnéztük az a arborétumot. Nagyon szép volt, nem is gondoltam volna. Erről külön bejegyzés, KLIKK IDE. Megnéztük a várat is... de csak kívülről. a többieket nem érdekelte ennél jobban, úgyhogy még jó hogy korábban már láttam anyával, mert így engem sem izgatott, hogy nem mentünk be.
Az ebéd viszont nehezen akart összejönni... és úgy elment az idő a kajakereséssel.... hogy mire éttermet találtunk... kaját kaptunk (nagyon sokat kellett várni!)... és mire megettük.... már délután 4 óra is volt. Így viszont kedvezményes jeggyel tudtunk bemenni a fürdőbe (nem olcsó mulatság az ilyen nagy fürdőkbe bejutni) . Most ez a pár óra is bőven elég volt. A vízből is, a bőrömnek is...
A vacsora kerítés legalább annyira körülményes volt, mint az ebédé. Étterem nincs sok... az a kevés is eldugott helyen, vagy drága, vagy épp tele van és órákat kellett volna várni az ételre. Úgyhogy rétessel kellett beérjük. Ez aztán a város...  a mai napon Sárvár nem tűnt elég jónak és élhetőnek. Hiába van egy váruk.... ha turistákat kiszolgáló egyéb vendéglátó intézmények - kivéve szállás, mert az rengeteg volt - hiányoztak. Legalább is nem értettük, hogy az a sok ember hova ment este vacsorázni, ha alig van egy vagy két használható hely.

4.nap

Terveztük is, és össze is jött... ezen a napon elmentünk Bükfürdőre. Ha már ilyen közel voltunk, és ha már ennyire ismert és híres fürdő, akkor kár lett volna nem megnézni. Úgyhogy egy kicsit utaztunk, hogy azt a fürdőt is kipróbáljuk. Az árak (horror-terror, ilyen drágát még talán ne is láttam) és az egész területi elosztás nagyon érdekes ebben a fürdőben. Nem is fizettünk be mindenre...ki győzi... egy sodrony nem ér annyit. Így is elég drága volt a belépő.
De nem volt rossz. Egy fürdő, ami felismerte, hogy a gyereknek pancsi és játék kell, míg a szülőnek meleg víz és pihenés. Nagyon tetszett az, hogy egymás mellé rakták a melegvizes medencét és a gyerekmedencét. Így amíg a gyerek játszik, a szülő a meleg-vízben tud ejtőzni. Persze ehhez azért kell valaki, akivel a gyerek játszani tud. :) És hát a milyenek gyerekek ... olyan könnyen barátkoznak...
A csúszdák nem voltak fenomenálisak, úgyhogy azt nem is nagyon erőltettük ezen a napon. Sőőőt... az egyik oly annyira barátságosnak és szelídnek tűnt, hogy még én is lecsússzam. :) KLIKK IDE, ha még még több képet szeretnél látni. Ettünk is.., mert itt is bőven volt kajálda, válogatni lehetett közöttük. Szóval egész jól sikerült a nap.

5. nap

Tegnap estére, illetve éjszakára megérkezett a rossz idő... villámlás... eső... de legalább a viharzóna közepe elkerült minket, és aludni is tudtunk. De reggelre nagyon hűvös lett. Szinte átfújt rajtunk a hideg szél. Még a fedett fürdőbe se volt különösebben kedvünk bemenni. Úgyhogy kellett egy új program. Amit a hűvösben is lehet csinálni, no meg élvezhető is, és estére még haza is érünk időben.
Eszembe jutott Veszprém és az állatkert. Pont útba is esett volna, hogyha arra megyünk... úgyhogy arra is mentünk! Jó programnak tűnt. Még ha emlékeim szerint nem is olyan nagy az az állatkert. De egy kis séta és kikapcsolódás a nem túl nyárias délelőtti időjárásban pont ideálisnak tűnt. És milyen jól tettük, hogy ezt választottunk. Jó rég voltam már az állatkertbe és úgy tűnt, hogy teljesen megújult! Minden téren... a bejárat máshol... az terület másmilyen... a mérete megnőtt... a látnivaló jóval több... csak ámultam és bámultam, hogy mennyi változás történt amióta utoljára ott jártam. Sokkal nagyobb, sokkal szebb, sokkal érdekesebb lett. Pozitívan csalódtam és igazán elnyerte tetszésemet a megújult veszprémi állatkert! KLIKK IDE és te is láthatod, hogy mi minden szépet láttunk. Örülök, hogy megnéztük és hogy vasárnapi időtöltésnek ezt választottuk.
Majd még egy kis vacsi a mekiben... és már irány is haza. Jól elment az idő az állatkertben, úgyhogy szinte estére értünk haza.

Egész jó nyaralás volt.... egy kicsit más mint az eddigiek. De kifürödtük magunkat, jól leégtem, világot is láttunk... ahogy egy nyaraláson kell :)