2016. július 2., szombat

Bükfürdő - Fürdő

Bükfürdő fürdő
Sárvári többnapos nyaralásunk során nem csak a sárvári fürdőbe jártunk minden nap, hanem átgurultunk a közelben található Bükfürdőbe is. Ha már itt vagyunk a közelben, akkor miért ne nézhetnénk meg ezt is. És milyen jól tettük... végre láthattam a szintén híres Bükfürdőt is.
Bükfürdő szinte egy különálló kis nyaraló község, úgyhogy a GPS már a Bükfürdő hallatán is szinte azonnal odatalál. S bár nem sikított a fürdő látványa, ahogy az odautat mutató táblák sem szúrták ki szemünket, de azért szép lassan gurulva, itt-ott kicsi táblácska mutatta az utat. S el is érkeztünk a parkolóhoz. Bár a fürdő még továbbra se volt egy feltűnő jelenség, de a parkolót megtaláltuk.
Nem mondhatni, hogy nagy parkoló várt minket. S mivel egyáltalán nem volt nagynak mondható, ezért helyünk sem lett. :) Valahol távolabb megálltunk az út mentén, remélve, hogy nem büntetés vár amikor kijövünk.. Pedig annyi hely lenne még itt a fürdő bejárata előtt.
Csak abból a sok zöldből kellene egy kicsit feláldozni. S az ott a lombkorona mögött... a kupolás... már a fürdő egyik bejárata.
Meg ott a fák mögött is... a B bejárat.
Hát tanakodtunk is ezerrel, hogy akkor hol lehet itt bejutni a fürdőbe.
De a kiírások elemzése után....
... a B bejáratot választottuk.
Már több modern recepciót és beléptető rendszert láttam, de szó mi szó itt egy kicsit én is néztem. Egy pillanatig úgy éreztem magam mint a repülőtéren, vagy valami nagyon fontos határátkelőn. Jegy nélkül nem is lehetett itt semerre se menni.
Viszont cserébe az árak is nagyon komolyak voltak. Mondhatnám, hogy határozottan érezhető volt, hogy közelebb van az osztrák határ, mint bármilyen más magyar terület. Szóval... voltak ám árak, és minden több nyelven alapból ki volt írva.
Elég bonyolult az árazás, úgyhogy még nekünk is fejtörést okozott,hogy akkor hova és mennyiért is tudunk bemenni.  S úgy tűnt, hogy nem teljes jegy mellé nem jár karóra... pedig olyat is láttunk. A strandolók csak vonalkódos szalagot kaptak.
De nem baj, így is elég nagynak tűnt az a terület, amit használhattunk. Pár plusz bugyborék most nem ért annyit. S ha kíváncsi vagy, hogy mennyi az annyi, no meg az egyéb információk... akkor KLIKK IDE, és a honlapjukon teljes körű tájékoztatást találhatsz.
Jó nagy fürdő... legalább is térkép szerint. És lehet látni, hogy milyen sok medencéjük van.
A fedett épületen keresztül jutottunk ki a strandra. Egy-két kép, hogy bent rendes öltöző helyiség áll rendelkezésre.
S míg a hosszú folyóson mentünk a kijárat felé...
... láttuk a benti fedett meleg gyógyvizű fürdőket.
Még pár lépés és már kint is voltunk.
Az épület amin átjöttünk....
... indultunk is felfedezni a strandot, amire a karszalagunk jogosított.
Az egyik érdekes tetőszerkezettel rendelkező medence...
És a másik...
Mindkettő érdekes.... mert egyik felében meleg gyógyvíz van, míg a másik felében már nem olyan meleg pancsolóvíz.
Már elsőre láttam, hogy ez milyen jó 'találmány'. Anya-apa ejtőzik a meleg vízben... a gyerekek meg szem előtt pancsolhatnak a hidegebb vízben. Hát persze hogy ezt is kipróbáltuk.. és működött!
Kisebbeknek azért volt másik medence is.
S a medencék között a más szokásos füves placcok, emberekkel és törülközőkkel teli.
Sajna ezen a strandon a fekvőhelyek, nyugágyakat bérelni kellett. Így már nem is kellett annyira... jó volt a füvecske is.
Viszont sok volt a pad, úgyhogy aki korán jött padot lelt. Mi sajna egyet sem tudunk szerezni.... nem mintha olyan nagy szükség lett volna rá, ha úgyis mindig vizben vagy úton voltunk.
Tán a padoktól (a jó öreg Harkányi fürdőben is hasonló van), tán maga a területi elrendezés miatt... egy kis szocos hatást még lehetett érezni a strand egyes részein, ami azért a belépőjegy 'komolyságát' tekintve enyhe kontrasztot mutatott. Főleg a sárvári fürdő élményei után.
A medencéktől egy kicsit távolabb egy egész kajálda-sor várta az éhes embereket.
Hát persze hogy mi is itt kerestünk ehetőt és megfizethetőt. Hogy az árak?...?... érezhetően több éhes külföldivel számoltak mint magyarral... ez az árakon is, de leginkább a 4 nyelvű kiírásokon volt érezhető.
Választékban nem volt hiány...
Leülés meg abszolút optimálisan a kajázós standokkal szemben, de egységesen, és nem a standok szerint elkülönítve.
Egy-két másik épületnél a szuvenyíros is meglett. Hát egy-két terméket mintha elfelejtettek volna normálisan árazni...de a lényeg, hogy ami kellett még megfizethető volt.
Szóval volt hol szuvenyíreket venni.
Enni és enni, s annyi hely volt, hogy senkinek nem kellett félni hogy nem jut kajához... :)
Nekünk is jutott.... :)
Ebéd után körbenéztünk, és felfedeztük az egész fürdőt.
A már említett ketté osztott medence a felemás színű és hőmérsékletű vízzel.

S amiért a gyerekek nagyon szeretik ezt a medencét... egy óriási színes vízzel töltött gumigomba, aminek a tetejére fel lehet mászni. Másztak is a gyerekek....
S ahogy hátrafelé haladtunk még nagyobb zöld és még több pad várta a strandolókat.

No meg további medencék! Egy úszómedence!
Még egy gyerekmedence...

...és itt emellett valami gyerek-paradicsom épült épp.
S a legvégében... a csúszdák.

Nem mondhatni hogy a legújabb trendnek megfelelő... de legalább nem túl magasak és gyilkosak.... pedig régen ezek még milyen nagy számnak számítottak... most meg.... De pont ezért... hogy még a régi fajta, ma már nem is olyan gyilkos csúszdák voltak... egyet még én is kipróbáltam :)
S mily dicséretes... Bükfürdő halad a korral és épp egy új medence épült.... a hullámmedence. Úgy tűnik, hogy nem is egy beruházással igyekeznek még jobban emelni a fürdő fényén.
Számos élményt fog majd nyújtani....
Ja és még egy sima pancsoló medence is volt ott hátul.
Csobbantunk itt is... csobbantunk ott is. És ripsz-ropsz el is ment a nap.
Érdekes, hogy a belépésnél tapasztalt modern világ (drágaság) a strandon már annyira nem látszódott, és egy normális, átlagos strand várta a látogatókat. Meglehet hogy az a rész, amire nem fizettünk be ultra modern volt, de most így is bőven sok és elég volt az élményszerzéshez.
Lettek is új élmények. S most már én is tudom, hogy milyen fürdő ez a híres Bükfürdő. Egész jó, a medencék is... főleg hogy sok van és még ennél is több lesz. Azt hiszem, hogy ha minden munkát befejeznek, és talán még a csúszdákat is upgradelik, akkor az ország legjobb fürdői közé tartozhat majd. De legalább is már versenybe szállhat a sárvári fürdővel. :)
Talán egyszer majd a jövőben még megnézzük, hogy milyen lett a felújított Bükfürdő.