2012. augusztus 10., péntek

Harkányi nyaralás

Harkányi párnapos nyaralás

Nem is gondoltam volna, hogy idén nyáron lesz még lehetőségünk nyaralni egyet. De az égiek nagyon kegyesek voltak hozzánk, és úgy tűnik, hogy az idei év a potya nyaralások éve. Volt barátom kölcsön adta a Harkányi nyaralóját pár napra. Így lementünk anyával Harkányba pár napra. No de ám csak úgy… céltalanul, meg csak a fürdés. Hanem olyat szerettem volna, mint a Siófoki nyaralás.... élményekkel teli, izgalmas és kalandos. A csak vízben ázás nem móka. Kell valami, ami emlékezetessé és változatossá teszi az ott eltöltött időt. A lehetőségen kapva gyorsan csináltam is egy programot, hogy mi mindent lehetne ott az alatt a pár nap alatt megnézni. Bár az ott töltött éjszakák száma nem volt kötött, de mégis csak 2 éjszakát töltöttünk Harkányban, és 3 tartalmas és izgalmas napot tudhatunk magunk mögött.
1 nap

Nincs olyan messze az a Harkány, dehogy feldobjuk a nyaralást, ezért a neten láttam, hogy még Harkány előtt van egy érdekesnek tűnő kilátó, amit meg lehet kirándulni. Úgyhogy Csarnótánál pit-stop és érdeklődünk, hogy merre is van az a kilátó. Eléggé gázos utakon haladunk felfelé, amikor pedig már nem lehetett tovább menni, akkor Szuzi pihi...mi meg gyalog tovább. A gyalogos ösvényt lehetett látni, úgyhogy nem tévedünk el. Főleg hogy a kilátót már messziről is lehetett látni.
Ez a Csarnóta kőhegyi kilátó. Egy kis henger formájú kilátó kőből. A kilátás nagyon szép volt, és a kis kirándulás is izgalmas volt. Ha még több képet szeretnél látni a kilátóról és hogy hogyan jutottunk oda KLIKK IDE.
No de irány Harkány... Elfoglaltuk a szálláshelyünk, és el is mentünk fürödni, ha már itt a strand. Ilyen meleg napon egészen jól esett. Relatíve még anya is élvezte, főleg a bugyborékolós medencéket a tetőn. A fürdőről külön bejegyzésben KLIKK IDE!
Estefelé sétáltunk még egyet a városban. Anya örömére fagyiztunk egyet. Nagyon finom a harkányi fagyi. Sőt!!! Eddig talán itt ettük a legfinomabb fagylaltokat. Legalább is szerintem. Megnéztük közben a templomukat és a kertjét...Azok a festett sziklák nagyon érdekesek voltak. Majd a nagy parkjukon keresztül visszasétáltunk. Mint kiderült még szökőkútjuk is van! Egy külön kis bejegyzéshez KLIKK IDENem is olyan kicsi és látnivalókban szegény ez a Harkány, mint ahogy a kocsiból esetleg tűnik.

2. nap
Igyekeztem még otthon minden látnivalót összegyűjteni, de hát arrafelé nincs olyan sok. Az állandó vízben levés anyának nem program, úgyhogy marad az a pár amit a neten találtam.
Kihagyhatatlan lett volna... már csak a közelsége miatt is. No meg ez a környék egyik legnagyobb látványossága….. a Siklósi vár. A második napon gondoltam vár-túrázunk. El is mentünk Siklósra a várba. Egész jól és szépen felújították. Úgyhogy volt bőven látnivaló és felfedezni-való. Ha érdekel, akkor KLIKK IDE és sok-sok képpel láthatod, hogy milyennek láttuk mi a Siklósi várat.
Szinte az egész napot ott töltöttük. Így már nem is jutott volna idő arra, hogy utána a Siklósi fürdőbe menjünk.
De tán nem is baj, mert én is szívesebben szerettem volna megnézni, azt amit terveztem. Gondoltam megkeressük és megnézzük a Nagyharsányi szoborparkot. Neten elég nagy és szép helynek tűnt egy csomó szoborral. Ilyet még úgyse nagyon láttunk, és feltehetően nincs is sok ilyen az országban. Gondoltam, hogy még talán odaérünk.
Így is lett, de mint kiderült, mégiscsak lett volna olyan hogy nyitvatartás és belépőjegy, meg hasonlók. A bácsi - aki feltehetően ezt koordinálta - épp ment volna már el. Mi lesz így akkor? De megengedte hogy megnézzük... ő meg elment. És valóban…. érdekes, különleges és szép hely volt. A hegy sziklafalainak tövében egy falatnyi kis hely, ami tele volt szobrokkal, kőtömbökkel. Nagyon érdekes volt. Kár lett volna kihagyni. Nézd csak meg, KLIKK IDE !

Ránk is sötétedett, úgyhogy visszamentünk szállásunkra, és megbeszéltük, hogy akkor nem maradunk több estét….anya fürödni nem akart, látnivaló meg a környéken a tarsolyomból most nem akadt több.

3. nap
A hazaút napja. De hogy ne legyen ez is csak utazás és túl korai hazatérés, ezért felajánlottam anyának hosszas gondolkodás után a lehetséges egyéb programokat. Ami biztos volt, hogy Görcsönyön van egy kastély, amit érdemes lenne megnézni. Utána meg akár Abaligetre is elmehetnénk barlangot nézni, vagy csak Pécsre városnézésre. Erre anyának eszébe jutott, hogy Szigetvár az nem errefelé van-e véletlenül? Mert hogy ő azt is szívesen megnézné.
Az errefelé kicsit túlzás volt... mert azért kellett utazni jócskán, de tény, hogy ennél közelebb soha máskor nem fogunk lenni, hacsak nem egyszer tudatosan jövünk. Végül is, miért is ne. Gyors rögtönzés, menetrend változtatás, és már indulunk is az újratervezett hazaúton.
Először megálltunk Görcsönyben és megnéztük azt a kastélyt, ami elvileg nyugdíjas otthonként működik, de látogatók kívülről a parkkal együtt megtekinthetik. Így tettünk mi is. Valóban szép kis kastély volt. Kár lett volna kihagyni. Ha érdekel, hogy milyen különleges megjelenésű kastély volt, akkor KLIKK IDE még több képért
Innen robogtunk tovább Szigetvárra, hogy megnézzük azt a várat. A városi átépítések miatt Szuzit lerakva gyalogosan indultunk meg a mások által tanácsolt irányba. És meg is lett a vár, A Szigetvári-vár. Kívülről egész nagynak tűnt. Úgyhogy irány befelé. A jegy és a csetresz vásárlás után anya már el is kezdhette felfedezni a környéket.
Alig voltunk ott, mikor megláttuk, hogy afféle korhű, de mókás előadást adnak elő beöltözött emberek a közönségnek. Minket is kíváncsivá tett, úgyhogy szépen beültünk a közönség közé. Érdekes volt, és mindenképp emelt az amúgy unalmasnak tűnő várnézés fényén. Főleg akkor, amikor csak egy közös képet szerettem volna az emberekkel….erre a túlbuzgó egyik katona elkezdett az égnek emelni. Anya szerencséjére elkészítette a szuper képeket! Utána még nézelődtünk a vár és a belső kastély többi részén. Végül is egész jó kis vár, és nekik legalább ilyen is van. Ha még több képet szeretnél a várról látni, akkor a fullos bejegyzésért KLIKK IDE.
A városba tettünk még egy sétát. De fel volt túrva az egész belváros, feltehetően a teret és sétálóutcát csinálták épp. Tettünk egy kanyart miközben megcsodálkoztunk, vagy épp szörnyülködtünk.
De lehet hogy nem kellett volna erre jönnünk, veszélyes az építkezési terület! Főleg ha nem állítják fel jól a kordonokat! Épp ott voltunk szinte a kordonsor mellett, amikor az elkezdett eldőlni. Még jó, hogy túléltük és nem lett nagyobb bajunk. Kisebb sokkal elindultunk vissza a kocsihoz, hogy akkor ideje lesz menni, még mielőtt itt maradunk mindketten. Azért azt a pár szép és kevésbé szép képet megtekintheted, KLIKK IDE !
Mivel már egyéb kitérős-kirándulós program nem jöhetett szóba, ezért úgy döntöttünk, hogy mivel időnk még minidig mint a tenger, ezért Pécsen megállunk, fagyizunk egyet, és megnézzük a belvárost egy kicsit. Egy kis belvárosi fagyizós várostúra. KLIKK IDE és megnézheted a külön bejegyzést.

Azután lassan hazagurultunk, ahol vártak újra a szürke hétköznapok. De egész jót kirándultunk, újra sok mindent láttunk és szereztünk sok szép kellemes emléket!