Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2012. augusztus 8., szerda

Harkány városnézés

Harkányi nyaralásunk első napján a fürdőzés után elindultunk a város felé, hogy teszünk egy sétát, s megnézzük, hogy mi minden más található még Harkányban.
Fagyival a kezünkben - mert hogy mégiscsak nyár volt és nyaraltunk - indultunk el a város Kossuth Lajos utca felöli kapuhoz.
Egy kis sétával ot lyukadtunk ki, ahol a SPAR is van. Praktikus, hogy ilyen közel szupermarket is van.
Majd elindultunk a járda mentén a templom irányába.
S akkor botlottunk ebbe az ország almájába.

"A Millenniumi Országalma - csobogó Harkány város központjában található. Az országalmán található hat porcelán képet Faragó Miklós festőművész készítette. A csobogó Tomiszláv Kammerer építészmérnök és Vajda László mérnök munkája."
Innen áttértünk a túloldalra, ahol már egy parkocska nyújt kellemes hangulatot. Ez a Zsigmondy Vilmos emlékoszlop...
Ez pedig a Szent István szobra...
Több szobrot is megnéztünk, amíg el nem jutottunk a templomig.
Igazából nem is hittem és reméltem, hogy a templomot belülről is láthatjuk.
Ez a Jézus Szíve Plébánia. A templom saját honlapján KLIKK IDE még több mindent olvashatsz és láthatsz. Magába a templomba nem tudtunk bemenni... de ahogy nézelődtünk találtunk egy nyitott kaput.
A belső udvarába vezetett, ahol valami nagyon érdekes, nagyon egyedi és nagyon különleges dolgot láttunk.
Hatalmas csak eltérő formájú kőtömbök álltak a kertben.
A nagy köveken pedig képek! Mindegyik kőtömbön más-más művészi alkotás volt látható.

Ez a magyar történelem keresztútja, a nemzet stációi.
A harkányi katolikus templom kertjében kettős keresztút látható. Morvay László köztéri művei között a kettő együtt csak „Keresztút”-ként szerepel. A templom kert felé eső külső falán látható a krisztusi keresztút. A templom kertjében viszont egy szokatlan keresztút van, a magyar történelem sorsfordulói, fontos eseményei tűzzománc képeken, kőtömbökön. A kőtömbök a Nagyharsányi Kőbányából, a Villányi Márványüzemből származnak, a zománcképek a Bonyhádi Zománcgyárban készültek.
Az alkotó és Molnár János harkányi plébános közösen kitalálták, hogy a krisztusi keresztút mellett „készítse el a magyar történelem keresztútját. Amikor pedig azt kezdték rögzíteni, hogy melyek is legyenek az egyes történelmi stációk, indulatoktól sem mentes vita kerekedett közöttük. Az indulatok lehiggadása után kikristályosodik, véglegesül a maga nemében példátlan elképzelés: a templomkertben hatalmas termésköveken állnak majd az egyes történelmi stációk, s velük szemben a templom külső falán, az ablakközökben ott sorakoznak majd a krisztusi keresztút képei.”
Molnár János harkányi plébános szavai: „A történelmi stáció pedig intsen, figyelmeztessen minden jó szándékú magyart és körünkben élő kisebbséget: csak áldozatok árán élhetünk a Kárpátok ölelésében, együtt és egymásért.”
Morvay László:„Nekem eleve az volt a szándékom, hogy a templomkerti képsor egy kicsit élő múzeum is legyen.”
A magyar történelem stációi
13. Mindszenty kardinális – Rabigába
14. Nagy Imre – Pirkadó hajnal
15. üres kőtömb
Még a templom falain is szebbnél szebb festmények... kívülről!
És egy nagyon aranyos kis mini parkocskának tűnő kertecske, a Krisztusi keresztút néven említik.

Látván, hogy egyre jobban szürkül a szállás felé vettük az irányt. A Zsigmond sétány melletti parkon keresztül sétáltunk vissza.

1956-os emlékmű. A forradalom és szabadságharc tiszteletére elhelyezték Harkány város polgárai.

És a Harka-kút. Szinte pont ugyanolyan, mint amit a harkányi fürdőben a gyógyvizes medencék közt lehet látni.
Zsolnay alapanyagú "Harka" szökőkút. A fürdő melletti Zsigmondy őspark hűs árnyat adó fái közt találjuk a Harka kutat, ami mondabéli lányra emlékeztet. A 2000-ben elkészült, Zsolnay alapanyagú értékes szökőkút a harkányi víz legendáját szimbolizáló motívumokkal van díszítve.
Itt egy jó nagy park van, tovább szobrokat is lehet találni. Eddig még nem is állt össze a kép, hogy ilyen szép nagy park is van a fürdő mellett, ahol megéri sétálni és pihenni egyet. Most már ezt is tudom. És Te?....