Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2015. november 8., vasárnap

Bati-kereszt kilátó

Egy őszi hétvégi kirándulás során kerestük fel a Bati-kereszt kilátót. De nem ám kocsival, ahogyan sokan teszik, oh nem.....túráztunk egyet! Ha még nem olvastad volna, akkor KLIKK IDE és megnézheted, hogy hogyan is jutottunk el a kilátóig árkon, bokron, hegyen, völgyön, erdőn keresztül.
A túraút végén végre a kilátó lábánál. Szerencsére a kilátó ingyen bérmentve meglátogatható, és bármikor fel lehet menni a tetejére.

A kilátó a Szekszárdi-dombság északi részén, annak egyik legmagasabb pontján, a Dél-Dunántúli Kék Túra, a Magyar Zarándokút és a Mária út közelében épült meg. Szekszárdtól nyugatra terül el az a közel 570 hektáros sötétvölgyi erdőtömb, ahol felállították a rétegelt-ragasztott fa elemekből készült kilátót. A 280 méter tengerszint feletti magasságban épült turisztikai létesítmény padlószintje 15 méter magasan helyezkedik el, teljes magassága mintegy 20 méter és egyszerre 18-20 fő befogadására alkalmas.
A kilátó mellett parkoló, fedett pihenő és tűzrakó hely is várja a turistákat.

A kilátó lábánál egy kis ismertető tábla. A kilátóról itt a legfontosabb  információkat meg lehet találni.
Miután megnéztük a leírást megindultunk, hogy akkor fel is megyünk. Pár figyelmeztető tábla... biztos ami biztos.
Nagyon szimpatikus ennek a kilátónak a kialakítása, szerkezete. Tériszonyosan is félelem nélkül fel lehet menni. Széles lépcsők, korlátok minden irányból.
S bár magasnak tűnik, ott fent valahogy mégse tűnt olyan magasnak, hogy félelemre adott volna okot. Így hát nyugodtan tudtuk szemlélni a szekszárdi dombvidéket.

A kilátó 360 fokos panorámát nyújt a Szekszárdi-dombság egyik legmagasabb pontján.

Hát... nem egy Alpok, nem egy Kékes-tető, és még az őszi fakó színek és kopasz fák is... De szép a kilátás. És megvan a maga varázsa az elnyúló magyar dombvidék csodálásának is.
És hogy még izgalmasabb legyen, egy kis segítség, hogy melyik irányba melyik község keresendő.
Így már érdekesebb volt szemlélődni.
A csudaszép szekszárdi dombvidék.

Egy kis kitekintés, hogy mi van alattunk.
A fedett pihenő, tűzrakó hely....és sok sok zöld a családi szórakozáshoz és pihenéshez.
Sokan voltak fent a kilátóban, úgyhogy a nagy tolongás helyett inkább le is mentünk.
Azt hiszem, hogy kellőképp megcsodáltuk a kilátót is, és a kilátást is.
Szép lett ez az új kilátó. Hétvégi pihenésre, kiránduláshoz vagy csak úgy kitűnő célpont kicsiknek és nagyoknak. Örülök, hogy van ilyen a környékünkön és még jobban örülök, hogy most már én is láthattam. A környéken élőknek majdhogynem kötelező egyszer megtekinteni.... már csak a kilátás végett is. Úgyhogy gyalog vagy kocsival....