2015. november 8., vasárnap

Bati-kereszt kilátó

Egy őszi hétvégi kirándulás során kerestük fel a Bati-kereszt kilátót. De nem ám kocsival, ahogyan sokan teszik, oh nem.....túráztunk egyet! Ha még nem olvastad volna, akkor KLIKK IDE és megnézheted, hogy hogyan is jutottunk el a kilátóig árkon, bokron, hegyen, völgyön, erdőn keresztül.
A túraút végén végre a kilátó lábánál. Szerencsére a kilátó ingyen bérmentve meglátogatható, és bármikor fel lehet menni a tetejére.

A kilátó a Szekszárdi-dombság északi részén, annak egyik legmagasabb pontján, a Dél-Dunántúli Kék Túra, a Magyar Zarándokút és a Mária út közelében épült meg. Szekszárdtól nyugatra terül el az a közel 570 hektáros sötétvölgyi erdőtömb, ahol felállították a rétegelt-ragasztott fa elemekből készült kilátót. A 280 méter tengerszint feletti magasságban épült turisztikai létesítmény padlószintje 15 méter magasan helyezkedik el, teljes magassága mintegy 20 méter és egyszerre 18-20 fő befogadására alkalmas.
A kilátó mellett parkoló, fedett pihenő és tűzrakó hely is várja a turistákat.

A kilátó lábánál egy kis ismertető tábla. A kilátóról itt a legfontosabb  információkat meg lehet találni.
Miután megnéztük a leírást megindultunk, hogy akkor fel is megyünk. Pár figyelmeztető tábla... biztos ami biztos.
Nagyon szimpatikus ennek a kilátónak a kialakítása, szerkezete. Tériszonyosan is félelem nélkül fel lehet menni. Széles lépcsők, korlátok minden irányból.
S bár magasnak tűnik, ott fent valahogy mégse tűnt olyan magasnak, hogy félelemre adott volna okot. Így hát nyugodtan tudtuk szemlélni a szekszárdi dombvidéket.

A kilátó 360 fokos panorámát nyújt a Szekszárdi-dombság egyik legmagasabb pontján.

Hát... nem egy Alpok, nem egy Kékes-tető, és még az őszi fakó színek és kopasz fák is... De szép a kilátás. És megvan a maga varázsa az elnyúló magyar dombvidék csodálásának is.
És hogy még izgalmasabb legyen, egy kis segítség, hogy melyik irányba melyik község keresendő.
Így már érdekesebb volt szemlélődni.
A csudaszép szekszárdi dombvidék.

Egy kis kitekintés, hogy mi van alattunk.
A fedett pihenő, tűzrakó hely....és sok sok zöld a családi szórakozáshoz és pihenéshez.
Sokan voltak fent a kilátóban, úgyhogy a nagy tolongás helyett inkább le is mentünk.
Azt hiszem, hogy kellőképp megcsodáltuk a kilátót is, és a kilátást is.
Szép lett ez az új kilátó. Hétvégi pihenésre, kiránduláshoz vagy csak úgy kitűnő célpont kicsiknek és nagyoknak. Örülök, hogy van ilyen a környékünkön és még jobban örülök, hogy most már én is láthattam. A környéken élőknek majdhogynem kötelező egyszer megtekinteni.... már csak a kilátás végett is. Úgyhogy gyalog vagy kocsival....