2016. július 9., szombat

Bajai Halfőző fesztivál

Egy újabb hétvége, szép idővel. S mivel nyár van, ezért fesztivál fesztivál hátán. Még válogatni is lehet közülük. Ezen a hétvégén a bajai halfőző fesztivált néztük meg. Azon még úgyse voltam, úgyhogy kíváncsi is voltam, hogy milyen az a halfőző fesztivál, ami nincs is olyan messze tőlünk.
A otthoni teendők után mentünk, csak egy fél napra. De így is pont jó volt... meglepett a fesztivál és a hangulat.

Délután 3 felé mentünk. Szabolcs azt mondta, hogy úgyis csak este hatkor állnak neki halat főzni, addig meg még bőven lesz időnk körülnézni. És talán még késő estig is maradhatunk. Ő már nem először járt ott, úgyhogy tudta, hogy miként zajlik ez a fesztivál. Így hát hagytam, hogy csak úgy történjenek a dolgok.
Mikor mentünk mondta, hogy kész csoda lesz, ha sikerül egyáltalán a közelben parkolót találnunk. De azért tettünk egy próbát a Súgó partján... soha nem lehet tudni.
Persze én nem is hittem hogy lesz ott hely, de a mázlista Szabolcs. Szinte egy hely se volt már a part melletti vendéglátós soron, de neki így is jutott egy! a szerencsés! Szóval sikerült az egyik legtutibb helyet megtalálni! Persze ehhez az is kellett, hogy az én kicsi kocsimmal menjünk :) (aprópopó... ha már láttad a korábbi bejegyzéseimet... akkor feltűnhet, hogy ez már nem az én drága kicsi szuzim... egy kicsit megváltozott! :) )
S miután ilyen szerencsések voltunk, ittunk is rá egyet... azaz kávéztunk egyet.
Utána elindultunk, hogy körbenézünk. Most jött csak a lényeg - eddig még nem is láttam semmit sem a fesztiválból. Csak a Súgó partját csodáltuk... Baja városának varázsa...
Majd elindultunk, hogy megkeressük a fesztivál helyszínét.
Mentünk a tömeg után...
A fesztivál szinte eltéveszthetetlenül a főtéren, a Szentháromság téren volt.
Bár még nem voltak olyan sokan. Szabolcs mondta, hogy majd az esti főzésre fog megtelni a tér.
De azért így is az az érzés volt, hogy milyen sokan összegyűltek egy helyen.
Rácsodálkoztam mindenre. Ilyenen még nem voltam, de már elsőre is tetszett.
Voltak akik már akkor is főztek.
Voltak, akik még meg se jelentek, s a padok üresen álltak és várták az estét.
Egyesek azért már készülődtek a főzéshez.
Mi meg csak sétáltunk és nézelődtünk.
Egy kicsit okosodtam (Szabolcs mesélt ezt-azt), hogy hogyan is van ez a fesztivál.
S szívtam magamba a fesztivál érzését.
Bizony... a Bajai Halfőző fesztivál. Egy többnapos program.. amiből épp hogy egy fél napnyi élmény jutott most nekünk. Azért reméltem hogy a lényeget így is látom.
Csak ott sétáltunk, figyeltünk, a műsort néztük egy kicsit. A városháza előtt állították fel az egyik nagy sátrat és itt igyekeztek folyamatosan változatosabbnál változatosabb programokkal szórakoztatni a váró, később már a vacsorázó embereket.

Bár a színpad előtti rész nem volt nagy... a rálátás itt-ott korlátozott volt... de azért maga módján lehetett élvezni távolabbról is.
Tekintettünk erre....
... tekintettünk arra.
Mindenhol főzésre készülő családok és társaságok. Még a kisebb utcákban is!
Persze a legtöbben a főtéren voltak.

De itt is voltak kivételesek... zártkörű rendezvény... hmm... nem is akár milyen körülmények várták a szerencséseket.
De szerintem azért így az igazi... egy társaság, egy bogrács... a saját főzésű halászlé. :)
Mi meg csak nézőként szemlélődünk. De így elsőre ez nagyon jó volt.
S akkor mondá Szabolcs, hogy nem csak itt van ám a fesztivál, hanem a szigeten is. Úgyhogy átmentünk a szigetre is. Csak úgy jöttek mentek az emberek.
Ahogy mi is... :)
Az út a hídon vezetett át - mily véletlen :)
Viszont innen milyen csodálatos a kilátás!

Azt hittem, hogy a szigeten lesz még egy-két árus, látnivaló.... vagy valami kevéske a főtéren látottak után... De erre nem is gondoltam volna...
Az a rengeteg ember! Az a tömeg - de szerencsére nem tolakodós és lökdösős volt, lehetett haladni - de nagyon sokan voltak!
Hááát... ilyet még a Szekszárdi szüreti fesztiválon se láttam. Úgyhogy a látvány láttán nagyon hamar el is könyveltem, hogy a Bajai Halfőző fesztivál sokkal nagyobb, mint Szekszárd legnagyobb fesztiválja.
És hogy milyen sokan főztek halászlét még itt is!
És hogy milyen sokan mentek ki! Mint egy óriási nagy piknikelős majális, ahol színpadok, műsorok is voltak. És! Rengeteg árus, nagyon sok fast food-s, italos és nasis stand.
No meg sok-sok ember...
És sok-sok kajálda.
És hogy a sok sétáló, vásárló, nézelődő ember ne unatkozzon itt is volt egy színpad élő zenekarral.
S a bazársor végén a téren még egy nagy színpad. Mellette egy másik kisebb színpad is.
Borudvar? vagy mi?!? Hááát Szekszárd...
Reméljük, hogy egyszer felénk is lesz ilyen, s hasonló méretekben...
És ez még mindig nem minden. A szigeten találtuk meg a kicsi....

...és nagy gyerekeknek is szóló játékokat. :) Egy mini vidámpark!
Kb. eddig nyúlt a fesztivál lényegi része. El is indultunk visszafelé.
Még visszafelé is volt mit nézni. A bazársor nem volt unalmas.
Mire visszaértünk már főttek a halászlevek. Szinte egybefüggő füstté vált a bogrács alatt égő fa füstje.
Az emberek is egyre többen...
A halászlevek csak úgy rotyogtak...

... az emberek meg hömpölyögtek.

És mivel már jó alaposan körülnéztünk, és hogy továbbra is kellemesen teljen az idő... lementünk a Súgó partjára... megcsodáltuk a kikötőt...
Majd a strandra is lementünk,...
...egy kicsit strandolni :)
De nem fürödtünk. A víz dermesztően hideg volt. Nem is értem, hogy a gyerekek teste miből van, hogy ők a hideg vízben soha nem fáznak.
Mi csak pihentünk egyet, nézelődtünk. Egész jó volt.
Baja és a Súgó s partja... innen is nagyon szép!

Bár nem nagy Bajának ez a része... de nagyon egyben van, változatos és szép! Nagyon meg lehet kedvelni!
Utána felkerekedtünk, hogy megnézzük a már rotyogó halászleveket, a vacsorázó embereket...
Nem lett volna baj, hogy ha találunk egy ismerőst, akikhez pofátlanul oda ülhetünk.... egy potya halászlére. :)
De amennyire Szabolcs szerette volna, annyira nem talált még ő sem ismerőst, akik főztek volna. Úgyhogy nem volt potya halászlé. :(
Hát jártunk-keltünk még egyet...
Persze összefutottunk ismerősökkel... csak épp senki se főzött. :(
A nagy színpadi program előtt is megálltunk egy kicsit.

De még itt sem futottunk bele senkibe...
Úgyhogy nem volt mit tenni... vennünk kellett a halászlevet. Be is ültünk az egyik szimpi étterembe.
Ez van... de nem volt rossz.. a hely meg pláne nem , amire a választás esett.
A hely szupi volt, és még a téren lévő műsor zenéjét is hallottunk. Szinte ott ültünk a fesztiválban... és nagyon tetszett.
S vacsi után mentünk még egy kört. A szigeti eseményeket is megnéztük. Javában zajlott az élet. És meglehet, hogy most még többen voltak, mint napközben.
A vidámpark részét is megnéztük... úgy tűnt, hogy itt volt az igazi élet és nyüzsgés. De legalább is a méter hosszú sorok itt voltak... a jegykiadók előtt.
Igaz, hogy alapból nem ülök fel ilyen gyilkos, gyomor-kínzó, hánytató forgó-pörgő szerkezetekre. De ha még így lett volna... akkor sem álltunk volna be egy hosszú sorba se. Úgyhogy csak néztük... hogy hogyan szenvednek és sikítoznak az 'önként válalkozók'.
A nagy sátornál is megálltunk nézelődni. Megnéztük, hogy melyik sátorban milyen zene van.
Hát nem igazán nyerte el a tetszésünket....
egyik rockzene se. :( Mert hogy ilyen is volt... a sok sátor egészen változatos zeneirányzatokat sorakoztatott fel.
S mire mindent megnéztünk szinte már éjfél volt.
Így a tűzijátékot is meg tudtuk tekinteni. Még egyszer megnéztük, hogy milyen program van a nagy-színpadon a tűzijáték előtt.

Egész jó volt. Úgyhogy nem volt kínszenvedés kivárni az éjfélt.
S türelmünk jutalma... egy fantasztikus tűzijáték!
Meglepően hosszú volt! Nagyon szép volt! És fantasztikus zárása a fesztiválunknak és ennek a szép délutánnak.
Nagyon jó volt az egész! Úgy eltelt a délután, de még az este is, hogy szinte észre se vettem. Nem volt nyögvenyelős, az idő végig kellemesen telt és élveztük, hogy csak úgy ott voltunk.
Remélem, hogy lesz még alkalmam eljutni a fesztiválra... akár úgy... hogy mi is a főzők között vagyunk :)