2015. július 11., szombat

Hévíz városnézés

A Hévízi hosszú-hétvégén bár csak a tófürdő volt a lényeg (ha még nem olvastad, akkor KLIKK IDE és pótolhatod ), de azért jövet menet, séta közben körülnéztünk, hogy milyen a városkép. Bár nem voltam alapos, úgyhogy csak egy kis betekintés, hogy milyen városba is utazik az ember, ha Hévízre megy.
Ahogy beértünk a városba a hotel áradat egyértelműen azt sugározta, hogy ez bizony egy üdülőváros. Legalább is azt egyértelműen mutatta, hogy ez a város turisztikai szempontból nagyon fontos.
Nagyon sok hotel, és naaagy hotelek, szállodák vannak. És akkor a kisebb szállodákról és vendégházakról nem is beszélve. Szinte egész Hévíz erre épült.... a tó vonzerejére és a tóban fürdőző ember kiszolgálására. És nem akármilyen turistáknak állnak az emeltnyi magas épületek, hanem jól fizető turistáknak.
Afféle városközpont. A tér a polgármesteri hivatal mellett, és a háttérben az a különleges kék templom magasodik.

Egy másik oldalról nézve....
És a naaagy kék templom. Ilyen egyszerre érdekes és furcsa külsejű templomot még nem láttam. Pont ezért egy külön bejegyzést is készítettem. KLIKK IDE, ha még több képet szeretnél látni erről a különleges templomról.
A tó felé haladva a emeletes házak tövében kellemes, szinte már sétálóutcának mondható utcák vannak. A földszinti helyiségek szinte kivétel nélkül boltok és üzletek, éttermek, kávézók, hacsak nem egy hotelhoz tartoznak.
Nagy szálloda, kis szálloda, csak győzzön az ember választani, hogy hol szeretne megszállni.
Kellemes hangulatúak az utcák.... egy-egy tér, szökőkút, padok, zöldek, virágok.....
...hangulatos a belvárosi rész....
... és olyan rendezett. Mondjuk a sok külföldi turistának muszáj is jó benyomást kelteni.
Kis utcákban is boltok, üzletek.... csak legyen elég pénze az embernek. Szó mi szó mi is vásároltunk ezt-azt, de csak apróságok, legfőképp szuvenyírt.
Egy kis 'látványosság' .... érdekes egy 'szobor'.

A Tófürdő egyik bejárata (első nap itt mentünk be mi is). Itt egy nagyobb tér is van, rendezvényeknek is kiváló (ami akkor is volt, amikor ott voltunk).  Továbbá itt a buszvégállomás is. Úgyhogy aki busszal jönne, szinte a fürdő kapuja elé teszik ki.
Az egyik utcasoron már készülnek az esti rendezvényre. Meg is néztük este és egész jó volt..., kaja, pia és hely... ha éppen talált az ember a nagy tömegben, mert hogy azért sokan kíváncsiak voltak.
Szép utcák és továbbra is üzlet üzlet hátán. És hogy hol vannak az emberek? Miért nem sétálnak, vagy vásárolnak? Hát a tóban fürödnek! Napközben hol máshol lennének.
A nyüzsgés itt is, akár csak a többi üdülővárosban, estefelé kezdődik.
Sajnos többet nem láttunk, max. kocsiból, de szerintem rendben van ez a város.  Szállodából, üzletből és étteremből bőven sok van, csak dönteni kell tudni, ha az ember ide jönne nyaralni, pihenni, vagy csak egyet fürödni a híres Hévízi tóban (ahogy mi is tettük :).
Én örülök, hogy részem volt a Hévízi tófürdő és a város megismerésében is. S ha még nem jártál volna erre...