Élménytérképem !!!

2013. március 5., kedd

Kalocsa városnézés

Kalocsai városnézés
Kiskőrös felől épp haza tartottunk, amikor is Kalocsán megálltunk egy kis városi sétát tenni. Tán még soha nem jártunk ebben a városban. Úgyhogy időnk is volt, kíváncsiak is voltunk, tettünk egy sétát a város központjában.
Mivel különösebben nem volt semmi terv... csak úgy gondoltuk, hogy sétálunk egyet, ezért nagyon a GPS sem tudta, hogy hova is vigyen. Gondoltam, hogy megmutatom neki a városközpontot, de valahogy azért sem akart oda vinni. Nem is értettem, úgyhogy a legközelebbi úton egy közeli parkolóban álltunk meg. Betegesen mindjárt a parkoló automatákat keretük, de nem találtunk! Csak nem?!?! Ez is ama fantasztikus városok közé tartozik, ahol nem kell parkolódíjat fizetni! El sem hiszem.... Kiskőrös is.. meg még Kalocsa is! Most már csak azt nem értem, hogy Tolna megyében miért kell mindenhol fizetni?!? Kicsit szkeptikusan, de autónkat a parkolóban hagyván elindultuk az orrunk után. Tényleg nem volt semmilyen terv... csak hogy sétálunk, és nézelődünk.
Utukon mindjárt ebbe a csodálatos szobor-kompozícióba botlottunk. Ez az 48-as szoborkompozíció. Itt számos híres ember mellszobrát láthatjuk Batthyány Lajos körül (ő az aki teljes alakos szobrot kapott)
A kis utcákon valahogy kijutottunk a Szent István király útra, aminek egy jó nagy része maga a sétáló utca. Hm... így már értettem, hogy a GPS miért nem akart arra hozni, amerre én jönni szerettem volna. A forgalom itt egy kicsit korlátozottabb és irányítottabb a belváros és sétálóutcája miatt. 

S újra egy szobor-szerűségbe botlottunk... a Szabadulás kútja. S mint utólag kiderült... a sarok épület volt a börtön.
Bár nem csináltam sok képet, de jól látszik, hogy az utcát régi építésű, díszes házak sora alkotja.
Az épületek közé pedig mintha be lett volna ékelve... egy templom. Ez a Jezsuita Szent-István templom volt.
A hosszúnak tűnő úton mégis elég gyorsan eljutottunk az út végén magasodó templomhoz. Messziről furcsa volt a templom... és hát ja... mikor odaértünk láttunk, hogy épp renoválják. Nem kicsit... nagyon...
Úgyhogy templomot se kívülről... se belülről nem láttuk.
A templom előtt egy újabb tér....
... és egy kis segítség, hogy mit hol láthatunk. Bizony...azoknak, akik nem készülnének, nehogy lemaradjanak Kalocsa nevezetességeiről.
A szentháromság téren Szent István szobra.
S a táblának köszönhetően már biztosan tudtuk, hogy az ott Érseki palota. Szép nagy! És olyan csalogató volt, hogy nézzük meg, de mégis úgy éreztem, hogy nem szabad csak úgy bemenni. 
Mivel nem tájékozódtunk előre, meg még ott helyben sem nagyon, ezért ennél közelebbről nem is láttuk.
Itt a templommal szemben van a paprika múzeum is. Legalább is a térképes segítség is ezt mutatta. Sajna ide se mentünk be.
S bár kémleltem a várostérképet, hogy mi mindent lehetne még megnézni, de olyan hideg szél fújt, hogy még a kedvünket is elvette attól, hogy a város egyéb utcáin is sétálgassunk.
Így ugyanazon az úton visszasétáltunk egészen a sétálóutcáig.
Igazi sétálóutca! Széles út csak a sétálóknak.
Jobbra boltok, balra boltok, boltok boltok hátán.... Bárcsak Szekszárdon is ilyet láthatnánk már... 
Minden megvolt, ami egy sétáló utcát széppé tesz. Szökőkút, ezt itt egyszerű Díszkútnak nevezik.
Szobrok... és szobrok...
Bár ebben a kora tavaszi hűvös időben nem az igazi arcát mutatta a belváros, de azért így is látható, hogy milyen jól megcsinálták.
Nagyon sok szobor volt, csak ezen az egy sétáló utcán... És ezeken kívül még más utcákon is számos másikat találni. Találtam egy nagyon jó oldalt, ahol Kalocsa szobrait mind feltüntetik egy térképen! KLIKK IDE és megnézheted Te is.
Bár csak ennyit láttunk most Kalocsából, de nekem már ez is nagyon tetszett. És ha újra erre fújna a szél... és hogy senki se maradjon le Kalocsa igazi látnivalóiról... egy jó kis összefoglaló oldalt találtam.... neked, nekem, mindenkinek.... KLIKK IDE.
Ide még szívesen visszajönnék majd egyszer. Már csak azért is hogy a templomot és az Érseki palotát is megnézhessem egyszer alaposabban. A paprikamúzeumról nem is beszélve. Ha még Te sem láttad volna eddig....

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése