Élménytérképem !!!

2014. augusztus 10., vasárnap

Igal - Gyógyfürdő


Igali Gyógyfürdő
Le kell szögeznem, hogy nem vagyok egy nagy strandolós típus. Köszönhetően a fehér, érzékeny és szeplős bőrömnek, ami előbb megég mint az ottfelejtett csirke a sütőben. Szóval strandra nem napozni járok. Ahogy a pancsolás sem a kedvenc időeltöltésem, mert nem találtam még semmi jót abban, hogy a víz a szemembe megy és utána úgy csíp, mintha paprikás kézzel nyúltam volna bele, arról nem is beszélve, hogy a látásom visszanyeréséért folytatott küzdelemben még a smink is elmosódik (persze a vízálló smink csak a víznek áll ellen, a dörzsölésnek nem). És hogy minek járok akkor a fürdőkbe? Hát mert én is szeretem áztatni a popómat a meleg vízben, ahogy a nyugdíjasok zöme. Legalább is néha jól esik.

Nagyon rég jártam már Igalban, tán még gyerek voltam. És kíváncsi voltam, hogy mivé lett ez a fürdő. Nem igazán néztem utána, hagytam, hogy a meglepetés ereje hasson majd rám. És hatott is!


Viszont ha téged érdekel, és szeretnél jobban tájékozódni, mielőtt útnak indulsz, akkor ajánlom ezt az oldalt. Mi más is lehetne ebben az esetben hitelesebb, mint a fürdő saját honlapja KLIKK IDE.

De azért én is leírom, hogy mint nem egy megrögzött fürdőző mit láttam és tapasztaltam.

Az igali fürdőt ugyebár megtalálod ezen a címen, 7275 Igal, Rákóczi tér 30. És kinek mit mond a GPS-e , nekünk azért nem épp a szomszéd városba átugrunk távolság. Az utak nem túl egészséges állapotát figyelembe véve úgy egy bő óra, de ez még bőven belefér. S kinek közelebb, kinek távolabb. De tény, hogy Igal eléggé eldugott helyen van, valahogy nem keresztezi egyetlen egy főútvonal sem. 

De azért el lehet jutni oda, és még a fürdőt is könnyen meg lehet találni, ezzel még nekem sem volt gondom.
Parkolás ügyében nem számítottam túl sok jóra, csak reménykedtem, hogy valahol a közelben meg lehet állni. És meg is. Méghozzá a a fürdő előtti relatíve nagy szabad, földes, gazos, fás csupasz részen fizetős parkolóvá minősített területen, persze aki kapja marja stílusban. A lényeg, hogy egy ráérős fiatalember szemmel tartotta, hogy ki is akar ott megállni, s szedte a díjat. De legalább napi egyszeri és megfizethető díj,... s így mi is beálltunk a szardínia sorba.
És ha nem itt parkolsz, akkor kicsit odébb,... ahol tudsz, de feltehetően ingyenesen. Csak ugyebár az a 'ne kelljen túl sokat gyalogolni' probléma. Én akkor nem akartam még a parkolás kínjaival is foglalkozni és megért pár százast a tudat, hogy nem fogják elvontatni a kocsit, mire kiázott testünk kivonszoljuk a fürdőből. 

A bejárata mintha semmit se változott volna. Még mindig a régi időről árulkodik..
És ha túl messze sikerült volna leparkolnod, akkor a cél előtt még megpihenhetsz ezen a kőpadon, még jó hogy nem kellett eddig senkinek sem a hátsó kertjébe.
Amennyire kíváncsi voltam az igali Gyógyfürdőre, olyannyira nem volt semmi extra a helyben. És mondom is hogy miért. Először is....semmi modern pénztár vagy beléptető rendszer. A jegyet még a létesítményen kívül tartózkodva kellett megvenni a barna ablakoknál (lásd a képen a jobb szélén), még jó, hogy elfogadták a szép kártyát. És csak után lehetett bemenni az ajtón, ahol is egy rusnya színű szalaggal megbélyegezték az általad felkínált csuklódat. Gondoltam végül is..... máshol is nemrégiben még ilyen volt a rendszer. Itt még nem telt a fejlesztésre. 
A kapu után pár lépés, és szinte minden ott is volt az szemünk előtt.... előre... jobbra.....és balra. Hm... A későbbi sétánk után nyugtáztam, hogy valóban nem nagy ez a fürdő és tényleg a bejárat előtti részről belátni majdnem az egészet.

És ha felülről nézzük.....akkor valóban látjuk, hogy nem egy nagy fürdő. 
És nem azt mondom, hogy kicsi, hanem inkább hogy olyan családias. Legalább is ha nincs több ember a kelleténél, akkor nagyon hangulatos is lehet. És nem kell félórákon keresztül mutogatnod a nem épp optimális paramétereknek örvendő testedet ha az egyik medencéből át akarsz menni egy másikba, mert minden ott van közel egymáshoz. Ez akár pozitív szempontnak is tekinthető.

Mivel nem nagyon sikerült fényképeket készítenem, ezért az illusztráció kedvéért innen-onnan kölcsönvettem pár képet. A bejárattól előrefelé haladva az épületben a fedett meleg-vizes medencék ...
Ez a rész látványban különösebben nem bővelkedett. De legalább jó meleg volt mindkét medence vize. A hátsó talán egy kicsivel melegebb is. Ez inkább a napozni nem vágyó, de meleg vízben a nagy semmittevés közben ázni vágyó fürdőzök számára alkalmas. Mivel sokkal többen szeretnek a szabadban, a napon fürödni, ezért a vele szemben, de már kint található meleg-vizes medencéket a fürdőzök jobban ellepik. Szóval ha nem szereted a tömeget, akkor itt bent még mindig jól el lehet férni.

Az épületben található az új hozzáépítés, a fedett élményfürdő....
Nem mondom, hogy nagyon el voltam ájulva tőle. Azért annyira nem nagy. Amikor ott voltunk, akkor még a vízsodrony sem működött különösebben. És az ehhez tartó kinti kis medence meg olyan kicsi, hogy a buborékokra váró pár ember teljesen elfoglalja a helyet, és hát csak úgy középen állni meg nem móka.

Az épületek közti belső udvar. Kellemes környezet, főleg a pancsolóktól és kisgyerekektől távolabb, s nyugalomra vágyók számára. Bár a padokat több törülköző foglalta mint amennyi ember ezen a területen tartózkodott, de ha nem az árnyékban akarsz ülni, hanem napozni, vagy abban az extrém meleg vízű medencében főni, akkor nincs is szükséged padra. Nekem nagyon tetszett az a medence azzal a majd 40°C-os vizével. De a több órás ázás nem ajánlott.

Jobbra a bejárattól található a kinti két gyógyvizes medence az új tetőszerkezettel. A régi új köntösben. Amúgy nem rossz, csak kár, hogy a buborékok tekintetében hiányosságokat mutatott. Vagy elromlott itt-ott a rendszer, vagy csak sóherek, de szinte biztos vagyok, hogy jópár olyan hely volt, ahol kellett volna buborékoljon a víz, és semmi. Mi meg csak vártuk és vártuk és semmi. És ilyenkor ugyebár hogy is van.....hát persze hogy elkezdi levadászni az ember azokat a helyeket, ahol még van buborék. S a vízben töltött időd 80%-át kezdi az kitölteni, hogy azt nézed, hogy ki az agyonázott, aki már nagyon unja és lassan továbbáll, s közben pedig még azt figyeled, hogy ki más vadászik még ugyanarra a helyre, mert hogy akkor gyorsnak kell lenni.
Ha pedig a bejárattól balra indulsz el, akkor találod meg a kinti pancsolót és a füvet. Ahogy még régen volt, és akkor is jó volt, a sok wellness nélkül.... kipakolni a fűre a természetbe, és ott az enyhén hideg vizű pancsoló is megtette.Mellette meg a sok 'egyél-igyál' kiszolgáló stand. Ez a rész ajánlott igazán a gyerekes családoknak. A háttérben látszik, hogy ott hátul még csúszdaszerűség is van. Nem igazán az a fajta, amit elképzelünk, amikor csúszdáról beszélünk, főleg, hogy manapság a menő élményparkokhoz viszonyítunk mindent. De jónak tűnt, bár nem próbáltam ki.
Még egy kicsit hátrébb pedig a mélyvíz, csak úszni tudóknak ajánlott. Nem különösebben néztük meg, a hideg vizet nem igazán szeretem. Az amúgy is mindig hideg végtagjaim csak még jobban elfagynának.
Hát kb. ennyi medence fronton az igali fürdő. Mint mondtam, nem is az hogy kicsi....hanem inkább családias (csak ne legyenek többen a kelleténél)

Nemsokkal a belépésünk után, amint az öltözőszekrények után kérdezősködtünk, rájöttem, hogy miért nem jó igazán az, hogy még mindig a karszalagnál tartanak és nincs hightech beléptetőrendszer,.... mert az öltöző sem az! Még kulcsos öltözőszekrény rendszer van! Nem akartam elhinni, hogy még mindig van ilyen. De aztán megértettem, hogy nem mindenhol van ilyen fejlesztésre pénz, és mivel Igal Dél-dunántúl szívében egy eléggé mindentől távol eső hely, ezért gondolom senki sem invesztál több pénzt a kelleténél ebbe a fürdőkomplexumba. 
De az a megoldás a szekrényekkel kapcsolatban...! Az hagyján hogy kulcs, de azt nincs hova tenni. Hiszen hova? miközben a buborékok az élményfürdőben még a fürdőruhát is leverik rólad....ha meg pancsolni akarsz, akkor meg még inkább kérdéses, hogy hova rakod addig a kulcsot. Egy félelmetes ötlettel szolgált a fürdő....egy nyakba akaszthatós elvileg vízhatlan tárolót adtak, amiben a régi szép időkben a gazdag nyugatiak a pénzüket tárolták miközben a vízben áztak egész nap. Elsőre nem is tűnt rossz ötletnek, sőt kettő az egyben. De végül is nem kockáztattam meg, hogy pénzt rakjak bele. És milyen jól tettük, mert hogy felúszó vagy épp mélyúszó műanyag tartókával is találkoztunk, amik eléggé szét voltak esve, szó szerint. No így tárold a pénzt, vagy az értékeid őrző kulcsot benne....aztán a végén még búvárkodhatsz is. És valahogy nem esett jól kerülgetni sem azt az izét, úgyhogy alternatív megoldásként én a karkötőmre akasztottam rá azt a fránya kulcsot....Úgy legalább nem zavart annyira, mint az a sárgaság.
A szaunákba nem mentünk, mert sajnos most már nem esik jól, hogy utána majd összeesek én, vagy a keringésem. De biztos nem lehet olyan rossz, az mindenhol jó szokott lenni. És hogy a netes oldalukon is látod számos egyéb szolgáltatással is rendelkeznek.
Ilyen a vizitorna is. Ha nem olvastad volna az egész-napos kirándulás élménybeszámolómat, az akkor az ideillő rész még egyszer, csak hogy biztosan elolvasd, hogy miben volt részünk.
Szóval a vizitorna....ha már voltál ilyenen, vagy láttál, akkor tudod, hogy az valahogy így néz ki, még Igalban is.
No de amiben nekünk volt részünk! Vizitorna a javából, már ha az ami ott volt, az annak nevezhető lett volna. Mert hogy nem igazán vízi-torna, hanem inkább vízi zumba volt! Egy nagyon érdekes, több mint valószínű, hogy legalább olyan meleg férfiú mint a víz amiben voltunk adta elő a koreográfiát. Nem arról van szó, hogy nem értett hozzá, sőőőőt!! nagyon is! Olyan testmozgáskultúrája volt a csávónak, hogy csak néztem. Először is full modern zenére ment minden, amit a srác úgy énekelt és adott elő a táncával, mintha maga is sztárkeresőbe készült volna. Itt aztán volt minden.....labdával táncolás, tornázás....medence szélén hasizomgyakorlat.....és utána a 'főműsor'!!! zumba a vízben! Nagyon vicces volt! De komolyan....egész végig vigyorgott szám, és nem tudtam nem mosolyogni. Ha arra jársz és szerencséd van, akkor lehet hogy Te is kifogsz egy ilyen tuning vízi tornát. Üdítően más volt!, és legalább annyira megmozgatta a testet, mint a hagyományos.

Szóval nem volt olyan rossz ebben a fürdőben. Főleg, hogy elcsíptük a 'vízumba-tornát'.
A meleg vizek egész jók voltak. Bár a fürdő sóher volt a buborékok és az élményfürdőzést tekintve. Mondhatnám, hogy nem egy elsőosztályú fürdőzőhely, de végül is nem egy akvapark, úgyhogy nem várhatjuk ugyanazt. Az árát viszont elkérték! Ezek a gonoszok!....Mint kiderült, mert hogy a korlátlan szaunázás is benne foglaltatott. Na de aki nem bírja azt és majd megpusztul a párolástól, annak akkor nincs semmi plusz a pénzéért?
Ha a közelben laksz és nem kell túlontúl sokat utaznod, és jobban szereted a nyugalmasabb, kisebb fürdőket, akkor Te is tapasztald meg, hogy milyen élményeket nyújt az Igali Gyógyfürdő. De meglehet, hogy majd csak idősebb korodban lesz igazán érdekes és fontos hely a számodra. S ki tudja....lehet hogy mire legközelebb arra a fúj a szél engem vagy Téged, addigra már modern beléptetőrendszer is lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése