Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2017. április 14., péntek

Baja - Biciklizés és a kilátók

Baján bicikliztünk és kilátókra leltünk

Egy hirtelen jött ötletnek köszönhetően csak úgy lementünk Bajára biciklizni egyet. Szabolcs úgy, hogy a szép tavaszi délutánon nem kellene otthon ülni. Ünnep is volt, meg amúgy is. S egy kis low-cost kirándulás belefér az ünnepi hétvégébe, úgyhogy elmentünk biciklizni Bajára.

Bár már többször is jártunk Baján, dehát nem minden részén. Főleg nem a Pandúr-szigeten, ahova autóval nem is olyan egyszeű bejutni. Úgyhogy arra gondolt Szabolcs, hogy elmehetnénk biciklizni Baján arra a szigetre, ahol még nem jártunk. Mivel jól hangzott a terv, ezért gyorsan bele is egyeztem. Engem is érdekelt a még ismeretlen táj. Biciklikkel felpakolva irány Baja.
Baján egyenesen a már jól kiépített Petőfi-szigetre mentünk. Itt raktuk le az autót, és innen indultunk biciklivel át a Pandur szigetre. Nemmessze ott is volt a gyalogos hídátkelő - ez már ismerős volt korábbról, csak a túloldalon nem jártunk még soha. Úgyhogy szépen átgurultunk a hídon és irány az ismeretlen felfedezése.

A Pandúr-sziget (más néven Nagy-Pandúr-sziget) egy Duna-sziget Magyarországon, Bács-Kiskun megyében, Bajától délnyugatra. Északi és nyugati irányból a Duna, északkeleten egy rövid szakaszon a Sugovica és a Türr István-átvágás, dél felől pedig a Szeremlei-Holt-Duna határolja.

Kellemes érzést nyújt a Sugovica folyó partja. Nem véletelnül mennek oda az emberek pihenni.

És a nyaralók sem véletelnül sorakoznak egymás után. Nem is gondoltam, hogy itt ekkora élet van.
Ahogy tekretünk és gyönyörködtünk a tájban egy kilátót is találtunk.
És nem csak kilátót találtunk, hanem egy egész parkot. Ez volt a Bajai Pandúr Ökopark.
Egy modern kilátó állt a szélén.
A parkot inkább csak messziről és a magasból csodáltuk meg. A kilátó megmászása érdekesebbnek bizonyult. Nem is hezitáltunk, gyorsan be is támadtuk a kilátót, hogy akkor felmegyünk gyönyörködni a kilátásban. Hát azok a fránya fémrácsos lépcsők! Lehet hogy masszívak, de a tériszony ellen nem védenek.
Bár a kilátás nem volt az a dínyertes.
A Duna felé meg pláne nem. Sajnos innen nem láttuk a Dunát rendesen, pedig a fák között lehetett látni, hogy ott folyik. És csak sejteni lehetett, hogy a fák mögött ott találkozik a Sugovice-val.
Ennek ellenére szép kis kilátó.

S annyira új és annyira modern, hogy a kilátó tövében toalettet is lehet találni. Bár biztos, hogy ez inkább az Ökopark kedvéért van.
Mert, hogy a kilátó mellett egy jó nagy terület helyezkedik el, ami játékos elemekkel és pihenézre, piknikezésre teret és lehetőséget nyújtó elemekkel van tűzdelve. Fentről, a kilátó tetjéről nagyon jól lehetett minden látni.

Testközelből csak a kutacskát és a sütögető helyeket néztük meg.
Irigylésre méltó volt. annyira szépen megcsinálták, hogy itt még annak is bográcsozhatnékja támadna, aki nem is szeret. Úgyhogy ez igazán egy olyan hely, ahová megéri a családdal kijönni pihenni. Talán egyszer majd még mi is visszatérünk ide.

Hamar végeztünk is. Majd gurultunk tovább.

A nyaralók pedig továbbra is tömörültek jó szorosan. Mindenkinek egy kis öröm a Duna szépségéből. S a vizek összefolyását is közelről láthattuk.

Egész jó kis biciklisút vezet végig. Úgyhogy az autó forgalom ellenére a bicikliseknek igenis hivatalos útjuk van a nyaralók előtt végig. Itt-ott megálltunk mi is gyönyörköni a látványba. Elképzeltünk milyen lenne, ha itt lenne egy nyaralónk.
Nem rossz.. de mivel úgy tűnt, hogy itt a csónakázáson kívül nagyon másra nincs lehetőség, ezért nem vittük túlzásba a képzelődést. De tény és való, hogy jó dolog lehet ilyen helyen egy nyaraló - már ha épp nem árad a Duna.

S miután az út végén a nyaralók elfogynak egy 5 km-es erdei bicikliút indul, ami körbevezet a szigeten. Ezen most nem mentünk végig. Sokkal jobban vonzott a partról a túloldalon látott kilátó-szerű építmény.
Úgyhogy biciklire fel és már mentünk is vissza a Petőfi szigetre. Első körben ezt az utat jártuk be.

Ott egy kis pihenő. S nagy bátran megindultunk biciklivel kifelé a szigetről, hogy a bajai oldalon megkeressük azt a kilátót.

A Súgó jól kiépített parján bicikliztünk végig. Itt már speciális bicikliút volt a biciklizők számára.

Ezt volt az utunk második körben.

Tekertünk, nézelődtünk, fényképeztem, tekertünk.
S ez az út elvezetett egészen a kiszemelt látnivalóig.
Útközben a másikat is láttuk a túlparton!
S egy kis pit-stoppal hamar el is érkeztük az említett kilátóig. Ahol szintén volt játszótér és családi pihenést biztosíó környezet.
Kellett egy kis energiát gyűjtenünk az utolsó pár méterre :)
A frissitő után alig pár méterre már ott is voltunk. Ez speciell nem igazán volt kilátó. Ez a Türr-István-emlékmű volt.

De ugye milyen szép és formás épület?!
S tán tényleg jobban hasonlított egy emlékműre, mintsem egy kilátóra. Viszont az emlékműnek volt egy emelete, ahova fel lehetett menni. S onnan a csodálatos Dunát szemlélve már olyan érzése volt az embernek, mintha egy kilátó tetején lenne. Mi is nézelődtünk, meg pihentünk egy kicsit.

Lentről még utoljára megszemléltük a Dunát...

.... s utána irány vissza a Petőfi-szigetre az autóhoz.
De előtte még megálltunk egy kicsit a hídhoz közeli partszakasznál. Ugyanis szerettem volna a kacsákat közelebbről is megnézni. És ha már volt a otthon egy kis aszott zsömiket, akkor azt a kacsák még díjazhatják is.
Úgyhogy egy kicsit megálltunk csodálni a kétlabon totyogó állandóan éhes kacsákat, amikkel tele van a Súgó parja a város közepén is.
Felüdítő élmény volt.
Ahogy egyre jobban nyúlott az idő késő délutánba már nem tűnt annyira melegnek a levegő. No meg haza is kellett érni. S tán a lábunknak is pont elég volt most ennyi tekerés. Hát még a popónknak.
Úgyhogy az új látottakkal és kellemes emlékekkel gazdagabban haza is gurultunk vacsoraidőre.
Ha szeretsz biciklizni, és kedved szottyan hasonlóra....