Élménytérképem !!!

2012. március 30., péntek

Medvehagymafesztivál 2012


Még nem is hallottunk tán soha a Medvehagymafesztiválról. De valahogy mégis a tudomásunkra jutott. Úgyhogy kíváncsiságomnál fogva kicsit utánanéztem, és úgy döntöttünk, hogy megnézzük mi is ez a Medvehagymafesztivál.
Irány Orfű, és az ominózus fesztivál. Igaz, hogy nem épp hétvégén mentünk, hanem pénteki napon…. de hát reménykedtünk, hogy azért így is látunk valamit és izgalmas kirándulásban lehet részünk.


Nagyon érdekes volt ez a Medvehagymafesztivál. Maga a rendezvény lényege, az alapja... és az hogy erre egy többnapos rendezvényt tudtak felépíteni. De legalább valami más, és nem a megszokott és egészen egyedi. Új tapasztalatokkal és élményekkel lettünk gazdagabbak. Láttunk tájházat, főzőműsor forgatást, ettünk kemencés pogácsát. S bár így pénteki napon elég laposnak tűnt a program, tömeg sem volt, no meg még a hideg is... úgyhogy túl sokáig nem voltunk. Viszont a dottót kipróbáltuk!
S hazafelé még a medvehagymával is megtömködtük szatyrainkat. Mert hogy a Mecsekben ilyenkor mindenki ott szed ahol akar vagy tud, és annyit amennyit csak akar.  (Láttunk is olyan embereket, akik zsákszámra szedték a medvehagymát és rakták a kocsiba). Ha már ilyen nagy hírneve van ennek a növénynek, akkor otthon mi is kipróbálhatjuk, hogy milyen is a medvehagymás étel.


Hazafelé utunkon viszont nem csak medvehagymázni álltunk meg. Mecseknádasdnál megláttam azt a romot a dombtetőn, amit már többször is láttam amikor erre utaztunk. Úgy gondoltam, hogy akkor most meg is nézhetnénk. Hát fogtam magam, bekanyarodtam, és már mentünk is felfelé, hogy megnézzük mi is van odafent.
Egy kellemes kis séta keretén belül fel is fedeztük a templomrom maradványainak szépségét.



De akadt ott még egyéb látnivaló is. Egy kilátót is találtunk nem is olyan messze a romtól. Még azt is megnéztük közelebbről. És még fel is másztunk, hogy megnézhessük, hogy milyen kilátás nyílik innen a szép magyar tájra. Nem volt rossz, sőőőt!




Így már egészen tartalmas és kalandos kirándulós nap volt! Nem is gondoltam még a nap elején, hogy ilyen lesz. Azt meg pláne nem, hogy a spontán ötletek és az előre nem tervezett látnivalók ennyire fel tudják dobni a kirándulást. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése