2012. augusztus 10., péntek

Pécs városnézés

Pécs, séta a belvárosban

Harkányi kirándulásunk utolsó napján, a szigetvári kitérő után délután értünk Pécsre. Anya szeretett volna még egyet fagyizni. És ha már fagyizunk, akkor sétálhatunk is egyet Pécsen.
Az Árkád mellett megálltunk, és már indultunk a központ felé.
Az Árkád mellett elhaladtunk. Végig a boltok mentén.
A másik nagy áruház után elértünk a Kossuth térig.
Szép nagy tér, és ez még nem is a főtér. De itt is szökőkút, vagy legalább ezek a modern vízesés félék.
A Kossuth-szobor.

És nicsak... egy szép nagy sárga épület... A furcsa formájával és színével azonnal vonzza a tekintetet. Ez a Pécsi zsinagóga.
Látod.... itt van mindjárt az áruházak mellett.
Aztán tovább mentünk a főtérre, a Széchényi térre.
Még a tér alsó felén a híres Zsolnay kút.
És a gyönyörű-szép felújított Széchényi tér.
Nagyon szép lett a tér! Virágok, szökőkutak...
...háttérben a Dzsámi, a Pécs-Belvárosi templom.....
.... a gyönyörű régi épületek...

Egyszerűen nagyon szép ez a Pécs.
A Pécsi Nemzeti Színház....
...még itt is egy-egy szökőkút emeli ennek a csodálatos épületnek a fényét.
És persze itt egy sétálóutca visz végig.... boltok, éttermek és fagyizók bőségzavarában. Itt szereztük be mi is a fagyinkat.

Fagyival a kezünkbe sétáltunk vissza a Széchényi térhez. A Hunyadi-szobor és a Szentháromság szobor a Dzsámi előterében jellegzetessé teszi ezt a teret. Erről bárki felismeri Pécset.
A Dzsámi.
Gázi Kászim pasa dzsámija vagy Belvárosi Gyertyaszentelő Boldogasszony-templom a magyarországi török-iszlám építészetlegmonumentálisabb alkotása, Pécs egyik jelképe, Európa legészakibb épségben maradt dzsámija. A dzsámit Gázi Kászim 1543-1546 között építtette. Eredeti mérete hosszában és szélességében száz lépés. Ma katolikus templomként működik. Látogatható.
Akármerre néz az ember... nagyon szép ez a tér... Régi épületek, tornyok, szobrok...
... modern szökőkút, vagy inkább vízesés kíséretében.
Pécs nagyon igyekezett és kihozta a maximumot a belváros ezen részéből.

A Dzsámit most nem néztük meg belülről is.

Ahogy körbe sétáltuk találtunk egy város táblát is.  Úgy tűnt, hogy a másik fő nevezetesség, a Pécsi Bazilika nincs is olyan messze, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy azt még megkeressük és megnézzük.
Kis utakon mentünk a Dóm-tér irányába. A híres lakatokkal teli fal.
A Csonváry-múzeum.
SÉ már itt voltunk a Dóm-tér előtt a Sétány-térnél.
Szép parkocska ez is... tele szobrokkal... és még annál is több történelmi emlékeket őrző épületekkel, romokkal, templomokkal.

Pécs ezen területének megtekintésére legalább egy fél nap kellene, annyi látnivaló van itt.

Nagyon szép ez a tér. Még megnevezni is sok lenne őket. Ezt személyesen kell látni.
Hát még a Bazilika! Hatalmas négy tornyát a városban már messziről lehet látni. Hát még milyen szép a pécsi kilátóhelyekről.. a városi látképen!
A park mellett elsétáltunk egészen a bástyáig. Ez a Barbakán. Sajna a gépem itt már szufla híján volt, úgyhogy hébe-hóba, csak egy-egy képet tudott már csak csinálni.

Innen újra visszamentünk a parkba, s ezt a szép nagy szökőkutat is megcsodáltuk.
No meg a romot! Ez az Ókeresztény Mauzóleum.
Talán egyszer majd ha több időnk lesz, akkor újra megnézünk mindent, sokkal alaposabba. Sajna most nem volt több időnk, haza is kellett érni. úgyhogy hamar vissza is értünk a Széchényi térhez.
S búcsút intve Pécs gyönyörűszép látnivalókban dúskáló belvárosának mentünk is hazafelé.
Nekem nagyon tetszett Pécs. Rég sétáltunk így a városban, ha volt is valaha olyan. De talán ez után már több lehetőségünk lesz. Nekem nagyon tetszik ez a város. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ha erre jár, akkor nem csak a plázákat nézze meg, hanem a város igazi értékes látnivalóit is keresse fel.