2016. június 25., szombat

Siófok - Aranypart

Egy szép nyári szombaton, a gatyarohasztó kánikulába hova máshova vágyna az ember, mint a vízpartra. És Magyarország. nyugati felén elérhető távolságra, az egyik legszebb és legkedveltebb vízpart, a Balaton.
Az iszonyatos hőségre való tekintettel mi is megnéztük, hogy milyen a Balaton és a vize.
Nagyon meleg volt ezen a szombaton... Mintha a forró sütőből kiáramló meleg hő állt volna meg a levegőben... egy helyben. Légmozgás nulla, égen felhő nulla, a lakás... mint egy kínzó szauna. Úgyhogy irány a vízpart. S most mi is a Balatont választottunk.
Nekünk a déli part van közel, ott is Siófok a leggyorsabban elérthető első pont. S olyan rég voltam már az Aranyparton... úgyhogy oda mentünk. Reménykedtem az ingyenes parkolás lehetőségében. Meg hogy egyáltalán hely legyen, ahol le lehet parkolni (tudtuk, hogy nagyon sokan lesznek, és úgy is volt.) Érkeztünkkor a parkolás már a magyar ember találékonyságára és kreativitására volt bízva.  A lényeg, hogy ne az úton parkoljon le a kocsi... a többi az emberekre volt bízva. S mivel mi is nagyon találékonyak voltunk, ingyenes parkolás kipipálva. Végül is... ha már a strand ingyenes... akkor a parkolás is legyen az (legalább egy kicsit érezze úgy az ember, hogy olcsón nyaralt :)
A strandolásra szánt Balaton-part egy széles zöld (pázsitnak aligha nevezhető) sáv és közvetlen a parton széles lebetonozott sétány (legalább is egy darabon) .... több kilométer hosszan.
Itt mindenki oda telepszik le, ahol jónak látja.
S úgy, ahogy jónak látja.... ki napra, ki árnyákba. Bár ez utóbbit a nap közepén már erőteljesen keresni kell, mert a legtöbb árnyékos helyet hamar elfoglalják.

S ki a parthoz és sétányhoz közelebb, ki távolabb helyezkedik el.
A strandoláshoz használható relatív keskeny partszakasznak köszönhetően szinte mindenhonnan csodálatos látvány nyílik a Balatonra.
Úgyhogy nem is kell túlzásba vinni a 'honfoglalást', csak le kell pakolni... utána meg irány a víz!
Ami most felettébb tiszta... de annál hidegebb volt.
Úgy éreztük, hogy még nem érte el a kellemes fürdőzős-pancsolós hőmérsékletet. De azért bementünk... többször is :)
Meg pihentünk is...
A napozást persze továbbra sem erőltettem... Messze még a nyár vége...  minél kevesebbszer égek le, annál jobb nekem :)
 Szép ez a balatoni strand Siófoknál....
A mólónál egy kis öbölben szinte bokáig-térdig érő víz a kisgyerekeknek.
Pár száz méterenként kajáldák, fagyizók...
De az elmaradhatatlan 'Mais bitte' kerékpárok is föl-le jártak.
És aki még édesebbre vágyott volna... vatta cukor készítő kocsikája...
JA... és toalettek, alias WC-k is voltak x méterenként. És ingyenesen! Már ha a papírtól el tud tekinteni az ember.
Fagyizás közben sétáltunk egyet.... felmértük a további lehetőségeket.
 A vizibicikli már alap.... De ott a háttérben...az a ugrálóvárhoz hasonló már új dolognak számít.
S bár úgy tűnik, hogy a vizen bárki oda mehet.... hát nem igazán.... itt kell 'megváltani' az életmentő mellénnyel a jegyet a használatra. De biztos érdekes ez is... főleg gyerekeknek.
Felnőtteknek egy kicsit odébb volt kötélhúzós vízi-sí és még ki tudja mi minden más... addig már nem sétáltunk el. Az irdatlan hőségben nagyon hamar elfogyott a fagyi :)
Úgyhogy inkább csobbantunk még egyet, és száradás közben némi színt is próbáltam magamra venni.... kisebb nagyobb sikerrel.
Egész jó strand ez az Aranypart minden balaton-parti fürdési helyet figyelembe véve.
Annak is, aki csak egy napra utazik ide, és szerintem annak se lehet sokkal rosszabb (sőőőt)... aki a strand mögötti szálloda és apartman épületárad egyikében tölt el hosszabb időt.
Úgyhogy... ha Balaton... és Siófok... akkor Aranypart!