Élménytérképem !!!

2018. július 6., péntek

Tevel - Kovácsi templomrom

Tevel - Kovácsi templomrom
Volt templom, nincs templom...
Tevel környékén kirándulgattunk, és ha már arra jártunk, és időnk is volt, no meg kíváncsiságunk, megkerestem a templomromot.

Tudtam, hogy a kicsiny faluban hol kell keresni. Tevel eme faluvégénél balra található földes útra kell bekanyarodni.
Pontosan ennél. Bár innen nézve nem látszik vészesnek az út.
De egy földes út vár minden erre látogatót. Azt hittem, hogy itt nem is laknak... de mégis. Elvétve, ezen az alig járható földes úton belefelé menet itt-ott lakóházak is voltak.
Ez némileg biztatónak tűnt, hogy akkor mégse a nagy járhatatlan semmibe tartok. S volt, hogy nem is volt olyan vészes az a földes út.
No de aztán... elkiabáltam,....vagy tán nem is jó helyre jöttem?!? Tisztára úgy tűnt, mintha faluvégére értem volna és a semmibe tartanék. No de akkor miért van még mindig villanyoszlop?!? Így hát tovább mentem.  
S láttam a térképemen, hogy már meg kellett volna érkeznem. GPS mutatta, hogy már ott vagyunk a jelnél. Pontosan itt. No de hol a templom?!? Se torony, se ház, se falak, se egy kereszt... semmi....
Jobb híján tovább mentem, hátha csak rossz helyen keresem, és kicsit odébb van. Meglepetésemre volt még 1-2 ház , és az utolsóhoz is eljutottam. Itt már tényleg csak a földek, rétek látszódtak... templomtorony sehol.
Visszakanyarodtam és a háznál, ami mindjárt amellett a telekrész mellett állt, ahol a templomnak lennie kellett volna, épp kint állt egy idős néni. Gondoltam megkérdezem, hogy nincs-e itt valahol egy templom, vagy templomrom.
S a néni elmondta, hogy bizony, hogy állt itt, de elbontották. Életveszélyes volt, és kijöttek a gépekkel és lebontották. Még képeket is mutatott a mobilján.
Szóval a templomrom.... ami már se nem templom, se nem rom. Már csak a képekben és az emlékekben él. De még egy kereszt vagy emlékhely sem maradt. Ha kíváncsi vagy, hogy milyen volt jobb korában, és némi történelmi infót is szeretnél, akkor KLIKK IDE, itt az egyik legjobb templomromos oldalon találhatsz leírást.
Csak gaz. Esetleg a szemfülesek itt-ott némi téglamaradványt még észrevehetnek.
De ennyi... Kár érte. A templom, romosabb állapotában, úgy nézett ki, mint a legelső képen, amit a mapio.net oldalról vettem kölcsön (Bíró Gusztáv nevével ellátott kép).
Ennyi és ilyen gyors volt ez a romkeresés. És nem találtunk semmit se, csak a hűlt helyét. Talán ha a megmaradt rész kipucolták volna, és legalább a templom falainak vonulatát kirajzoló falmaradvány megmaradt volna. Ami lehet hogy van...de a nagy gaz és dzsindzsa...
Úgyhogy ha Te is esetleg keresnéd, nem igazán éri meg... úgyhogy nem is írom szokásos mondatom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése