Élménytérképem !!!

2018. július 6., péntek

Délutáni 'kincskeresés'

Kisdorog-Tevel-Lengyel látnivaló keresés

Lengyelre mentünk látogatóba. Viszont bőven volt időnk a megérkezés előtt. Úgyhogy gondoltam, hogy útközben majd egy-két dolgot megnézünk. Itt ezt, ott azt és majd el is megy az idő.

Lengyel felé tartva legelőször elmentem Kisdorogig, hogy megkeressem és megnézzem azt a Dőry-kastély. Úgy láttam, hogy az út mellett van, így nem is kerül túl sok időbe megkeresni. Hamar meg is lett, pedig a szörnyen hullámzó úton elég lassan tudtam csak menni.
Hamar meg is lett, s valóban lehetett mindjárt az út mellől látni a kastélyt. Külön bejegyzésen a kastélyról bővebben, KLIKK IDE.
Hamar megvolt... és időnk még mindig jó sok.
Gondoltam, hogy akkor még azt a teveli templomromot is megkereshetném. Emili akkor ahogy itt is, majd ott is az autóban marad. Mentem is... eléggé úttalan úton. Földes út, s nem igazán autó-barát. Viszont bármi furcsa is, voltak arrafelé is házak. Igaz, hogy olyanok, amilyenek, de volt egy-két ház. S  már úgy tűnt, hogy megérkeztünk... de templomnak, romnak nyoma se volt.
Lassan mentem, úgyhogy láttam, hogy van valami elbontott házféle-maradvány, de gondoltam csak nem lehet az az. Tovább mentem, már csak azért is, mert hogy valahol meg kell fordulni. De lám még utána is, az útszerűség végén is volt 1-2 ház. S az egyiknél egy nénike is kint volt az udvaron. Úgyhogy miután megfordultam, gondoltam megkérdezem,  hogy hol az a templomrom.
S mondta is... volt ott bizony... s mutatott is arra helyre, ahol én is kerestem... De már nincs, mert hogy elbontották. Hm... még ilyet... elbontani. Lelkesen ment is a néni be, akkor még nem tudtam, hogy egy fényképet akar hozni. Addig én újra lefotóztam a semmit, illetve a kikandikáló maradék téglasort. Hát még ilyet. A mobilján is próbált képeket mutatni a néni a bontásról. De aztán a nagy meleg miatt... no meg hogy nincs mit nézni, és hát Emili is már ébren várt... mentünk. Szépen lassan visszadöcögtem a rendes útra. S bár a lényeget itt is láthatod, de ha az egész útra kíváncsi vagy, akkor KLIKK IDE a külön bejegyzésért.
Majd irány Lengyel. De még mindig volt időnk, legalább fél óra. Úgyhogy gondoltam, hogy addig teszünk egy sétát a kastély parkjában. Magát a parkot, ami a kastély mögött van úgyis rég láttam, vagy tán soha. Az időjárás nagyon jó lett a délelőtthöz képest, és rég sétáltunk, úgyhogy mentünk is. Nem nagy park, úgyhogy gyorsan haladtunk. Megnéztük a kastélyt, egy két klikk, majd irány a park. Szép volt, és még olyan látnivalót is találtam a parkban, amit eddig még soha nem láttam. KLIKK IDE és a külön bejegyzésben megnézheted, hogy mit is találtunk a parkban.
Ami viszont nem hiányzott... már kifelé tartottunk... s hirtelen egy rettenetes fájdalmas éles érzést éreztem a talpamban. Valami nagyon megcsípte a talpamat!! Meg is ijedtem, hogy mi a fene. Csak gyorsan jöjjön ki a szandálom és a talpam közül, azt a padon leülve megnéztem, hogy mekkora a baj. Sajna nem láttam, hogy milyen állat lehetett, de mivel nem dagadt azonnal a talpam, lábam, ezért úgy gondoltam, hogy talán nem lesz túl nagy baj. S mire felmértem a 'károkat' és megindultunk a vendégvárónk már hívott is, hogy merre vagyunk. Úgyhogy kirándulásunk itt a végéhez is ért.
Hihetetlen, hogy egy egyszerű kis 1-2 órás helybeli látnivalók keresése milyen élményeket és izgalmakat tud adni.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kinga!
    A velencei Beck-kastélyra voltam kíváncsi és így találkoztam a neveddel. Tetszik, ahogyan a kis gyerkőcöt magadra kötve cipeled. Pont úgy, mint két leánykám és két menyem...
    A Beck-kastélyt igen romos állapotban '76 és '81 között gyakran meglátogattam, jártam a romos termeiben, kriptájában, alul, felül. Láttam filmesek sínjeit, ételliftjét, víztartályát... Ha érdekelne valakit, szívesen megosztanám...
    Kezedet csókolom: Tibor, (egy nyugdíjas, négy gyerekes, tizenöt-unokás gépészmérnök)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tibor!
      Köszönöm kedves szavait!
      A kastéllyal kapcsolatban, úgy láttuk, hogy egész szépen éldegélnek ma már benne. De ha gondolja, akkor a kastély bejegyzésénél megoszthatja emlékeit, gondolatait.
      Üdv. Kinga

      Törlés