Élménytérképem !!!

2013. június 12., szerda

Mór-Tés–Várpalota–Nádasdladány kirándulás


Mór - Tés - Várpalota - Nádasdladány kirándulás

Ügyem s dolgom Mór felé szólított, és ha már utazni és tankolni kell, akkor ne legyen hiábavaló. Úgyhogy anyát beszerveztem egy kirándulásra. Ha már úgyis menni kell, akkor a nap többi részét eltölthetjük kellemesen is. Már vagy egy éve tervezgettem, hogy Várpalotán és Nádasdladányon megnézhetnénk a várat és a kastélyt. Szerettem volna, ha ez most megvalósul.

Ez az út pont kapóra jött. A Móri átutazás során röpkén megnéztük azt a nagyon szép templomot, ami csak úgy magasodik az ég felé a város központjában. Aki nem az elkerülőn megy, hanem a városon keresztül, az nem tudja nem észrevenni ezt a templomot.  Ha szeretnél pár képpel többet látni és részletesebb leírást is olvasni, akkor KLIKK a KÉPRE.

Tettünk egy sétát a parkon keresztül is. Meglepett, hogy Mór belvárosában milyen szép park van. Azon túl, hogy elég újnak tűnik, dizájnos, jól néz ki, van hol sétálni és van mit nézni is! A patakocska és a mini tavacska nagyon izgalmassá teszi azt a kevés zöld területet. Hangulatos hely a város szívében.
A pihenő után már a hazafelé vezető utunkon a látnivalókra koncentráltunk.

Várpalota felé vettük az irányt. Viszont előtte még egy látnivaló érdekelt, amit szerettem volna személyesen is megnézni. Hegyen völgyön át pont útba is esett.
Első állomás Tés, ahol a szélmalmokat lehet megnézni. Gyors látnivalóként számoltam vele. A térképet alaposan kielemezve gondoltam, hogy esetleg hátulról, a mezőkről megközelíthetjük. Persze nem volt ilyen egyszerű. Valóban csak úgy lehetett megnézni, ahogy a net is írta. És hogy hogyan is? KLIKK a KÉPRE és megnézheted.
Kicsit hosszúra nyúlt az ottlétünk, úgyhogy irány tovább, hogy a várhoz még odaérjünk!
Várpalota szívében található a Thury-vár.
Egész nagynak tűnik kívülről. Főleg a légifelvételeken. Belülről…. hm…. Érdekes volt az biztos. Egyszerre régi és új. Nagyon szép és impozáns kiállításokkal. Nem csak vár volt, hanem kulturális központ is. Időszakos kiállítások, vasalógyűjtemény, népviseleti gyűjtemény, bányászkiállítás… És a végén a kilátás a várfalról.... Ha szeretnél ezekről többet látni, akkor KLIKK a KÉPRE.

Mivel hamar akartak zárni, ezért hamar mentünk is…. Így még időben sikerült elérni a következő látnivalóhoz, a Nádasdladányi kastélyhoz.

Már régóta meg szerettem volna nézni, és most eljött az idő. A Nádasdladányi kastély kívülről nagyon szép! Szinte meseszép! Kár hogy belülről még nem sikerült teljesen felújítani. És kár hogy olyan kevés szoba és helység volt csak látható. De ez is szép volt, és most már én is láttam. KLIKK a KÉPRE és Te is láthatod.

Utána meg irány haza!
Sajnos a hazafelé út nem volt zökkenő mentes, ugyanis sikerült egy büntetést bezsebelnem. Igazából magam sem értem, hogy hogy történhetett... úgy tűnik, hogy annyi évnyi vezetés után már időszerű volt nekem is. :(


Felettébb izgalmas napunk  volt. Kár hogy némi keserűség is társult hozzá. Viszont annyi szépet újat láttunk, hogy még így is megérte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése