Élménytérképem !!!

2016. április 3., vasárnap

Mecseknádasd - Püspöki kastély

Mecseknádasd - Püspöki kastély
Óbányai hosszú-hétvégénk pihenő napján Mecseknádasd községét néztük meg közelebbről. Ha még nem olvastad volna a bejegyzést, akkor KLIKK IDE. És ha már ott voltunk, még véletlenül se hagytuk volna ki a kastély megtekintését. Bizony... Mecseknádasdon még kastély is van!

A községszemle során hamar megtaláltuk a kastélyt. Persze a kastély-listámnak köszönhetően (ha még nem találkoztál volna vele, akkor KLIKK IDE és nézd meg azt is) tudtam, hogy van, és azt is hogy hol kell keresni. Meg is találtuk. A Püspöki kastély.
Messziről elég jónak tűnt, de ahogy közelebb értünk.... Mily csalódás!
Ez a kastély teljesen lepusztult állapotban volt! Hát ezt nem tudtam és nem is gondoltam. Hamar világos lett, hogy itt semmilyen kastélyszemle nem lesz. Legalább is olyan amilyenre gondoltam, nem.
S ezt a szentlélek tartotta kapun lógó lánc és lakat is jelezte.
No de tábla nem volt! Semmilyen tiltó! És bizony voltak nyomok... no meg csábítás... és láthatóan mások is bejártak.... A kíváncsiság nagy úr. S szerettem volna látni, hogy mivé lett ez a nem is olyan kicsi kastély. Már csak azért is, mert ha egyszer felújítanák, akkor a különbséget látván értékelnénk a milliós beruházásokat.
Úgyhogy ...Isten bocsátá meg és remélem, hogy senki nem haragszik.... bementünk...
Csak pár kép... hogy lássuk, hogy mivé lesznek kastélyaink, ha nem vigyázunk rá. És hogy miért kellenek milliárdok, hogy újra régi pompájukban ragyoghassanak. Szóval csak úgy.... komment nélkül.








Szerintem mindannyian értjük, átérezzük, sajnáljuk... és reménykedünk, hogy egy napon újra régi pompájában fog ragyogni ez a kastély is.
Alig várom már, hogy egyszer úgy is megtekinthessem.
És hogy addig?... Várunk....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése