2016. április 17., vasárnap

Gyulai hosszú-hétvége és a Pálinkafesztivál

Teljesen véletlenül akadtunk rá a neten, hogy Gyulán pálinkafesztivál lesz. Elsőre nem is gondoltam volna, hogy ilyen fesztiválra fogok egyszer majd eljutni, főleg úgy, hogy ilyen messze van. A fesztiválok mégiscsak fesztiválok, azért nem utazik az ember mindenáron. Hacsak nem van mit megnézni a városban és környékén. És mivel Gyulán van, és útitársam még nem járt arra, ezért a Gyulai Pálinkafesztivált és a látnivalókat kellemesen összekötöttük egy hosszú-hétvége keretén belül.

1. nap

Az előkészületek és mire megindultunk... a hosszú útról nem is beszélve... már fél 3 felé jártunk mire megérkeztünk. Megkerestük a szállásunkat. Kedves aranyos panzió, a Gyulai Panzió, ami a szálláshelyünkül szolgált. És milyen jó, hogy ezt választottunk ( nem mintha olyan nagy választási lehetőségünk lett volna, mire észbe kaptunk addigra szinte minden szálláshely telt-házas volt, ki gondolta volna, hogy ekkora érdeklődés van egy ilyen fesztivál iránt.). A panzió a város legkedveltebb utcájában  -  a szökőkutas központ és a vár közötti utca - felénél volt. Így kellemesen el tudtunk sétálni mindkét irányba. Megérkeztünk után le is raktuk az autót (a szállás biztosított egy ingyenes belső parkolót!) és utána szinte csak gyalog közelítettünk meg mindent. Így viszont tudtunk inni is! Főleg, hogy megérkeztünkkor a panzió mindjárt itallal kínált. És mi mással... mint pálinkával. És hogy milyen finom volt!! Végül is... pálinkafesztiválon voltunk :)
Átvettük a szobánkat,... nem volt rossz, amire kellett, arra bőven megfelelt. A szálláshelyről bővebben itt, KLIKK IDE. És már mentünk is a városba, mert hogy a fesztivált nyitó felvonulás nemsokára indult.
Mivel nem tartózkodtunk egyfolytában a fesztiválon, és teljesen összemosódott az egyéb programokkal így nem is nagyon tudom különvenni, hogy mikor mit néztünk meg... és talán nem is kell.... úgyhogy teljes bejegyzés a fesztiválról lásd 2. nap vége.
Az első nap, így hogy délután érkeztünk még egyszerűnek tűnt. Fesztivál, Várfürdő, fesztivál. Késő este, de lehet hogy már másnap volt? ki emlékszik erre még annyi pálesz után :),  térünk nyugovóra.

2. nap

A második nap már nem volt ennyire egyszerű. Meglepően korán tudtunk kelni, és a nem túl változatos reggeli után már mentünk is a városba.
A fesztiválra igyekezvén megnéztük a rádió történelmi kiállítást. KLIKK IDE és Te is láthatod, hogy milyen is volt.
Majd nézelődtünk a fesztivált területén. Utána megnéztük a várat. Még mindig pont olyan szép volt mint tavaly. KLIKK IDE és megnézheted, hogy idén milyennek láttam.
Aztán megint egy kis fesztivál. Majd ebéd a városban, aztán újra egy kis fesztivál. Majd városnézés dottóval. Talán így lett szép és kerek a gyulai városnézésünk, KLIKK IDE és minden gyulai városnéző élményt egyben láthatsz.
Dottó után megnéztük a szépen felújított kastélyt is. Ez még nekem is új volt. Mivel egy évvel ezelőtti látogatásunkkor a kastély felújítása még nagyban folyt, és a kastély semmilyen formában nem lehetett megközelíteni. Úgyhogy nagyon örültem, hogy most azt is meg tudtuk nézni. Ha kíváncsi vagy a vadi-új modern kastélyra, akkor KLIKK IDE és Te is láthatod, hogy mi mit láttunk.
Majd megint fesztivál... itt már iszogatunk is. Sétáltunk még egyet a városban a másik irányba is. Majd vissza a szállásra, hogy azért az esti hűvösebb óráknak megfelelően legyünk felöltözve. Majd a városban egy gyors vacsi... és utána ismét irány a fesztivál.
Ez a nap ilyen volt. Jöttünk mentünk, sétáltunk, nézelődtünk, jöttünk, mentünk, láttunk, ettünk, ittunk ( nem is keveset - az egészséges pálinka mennyiséget sikerült elfogyasztanunk a nap folyamán :)

És hogy milyen volt így a fesztivál... tök jó! Nem volt túl sok, nem volt unalmas, pont amennyi elég. Láttunk is ezt-azt, ittunk is... ott is voltunk, de nem unalomig... úgyhogy mindent egybevéve tök jó volt! És hogy azért egybe lássuk, hogy mi mindent láttunk a fesztiválon, no meg hogy hol volt, mint volt, hogy volt... ezért egy külön bejegyzésben minden élményünk, KLIKK IDE.
Fárasztó volt ez a nap.. nem is kicsit... Viszont rengeteg élménnyel lettünk gazdagabbak!

3. nap
Az utolsó nap, úgyhogy ma már nem vittük túlzásba. Főleg az ivást.. a vezetés meg az ivás nem fér meg, úgyhogy ma már nem is fogyasztottunk semmit. De testünket azért így is kényeztettük.. az újfent nem túl változatos reggeli után elmentünk délelőtt a fürdőbe! A mai napon még jobb idő volt! Bár fújt a szél, de azért érezni lehetett az égetően melengető napsugárzást (mintha egy kicsit le is égtem volna). Mivel most egyáltalán nem vittem be a gépet, ezért a fürdőről nincs bejegyzés, de cserébe a tavalyi kárpótol (ha elkészül, akkor majd innen is elérhető lesz, de egyelőre még folyamatban van a feldolgozás). De addig is.. hidd el, hogy nagyon jó a Gyulai fürdő, főleg ha szereted a sok meleg gyógyvizet! Talán egyik magyar fürdőnkben sincs ennyi meleg gyógy/termálvizes medence mint itt Gyulán.
Ebédidőig el is voltunk. Fürdő után egy kicsit megint benéztünk a fesztiválra. Fantasztikus volt, hogy mindhárom napra szóló bérletet vettünk! Akkor jöttünk és mentünk, amikor csak akartunk. De sajnos el kellett búcsúznunk a helytől, mert várt minket a hosszú hazaút.
Gyors pakolás után búcsút intettünk Gyulának. Úgy hiszem, hogy kihoztuk amit lehetett a gyulai hétvégéből és a pálinkafesztiválból!

Hazafelé azért nem siettük el, ugyanis a szállásunkhoz tartozott egy ingyenes belépőjegy a Steigervald tanya és a tanyamúzeumba. Ha már van... és járt... akkor hazafelé arra vettük az irányt és megnéztük, hogy mi is az, és milyen látnivalókkal kecsegtet. Ha kíváncsi vagy, akkor bővebben itt KLIKK IDE.
De ha már arrafelé vettük az irány... akkor kár lett volna kihagyni... és főleg Szabolcsnak nem megnézni Mo. egyik legszebb kastélyát, amit Szabadkígyóson lehet látni. Tavaly nekem már volt szerencsém, úgyhogy tudtam, hogy ott van, hogy milyen, és hogy mit lehet látni vagy épp nem látni. Sajna időnk már nem volt sok, de kívülről még meg tudtuk csodálni. És ennél a kastélynál talán ez az egyik legfontosabb... a külső szépség Ilyen gyönyörűséges egy kastélyt!  KLIKK IDE és láthatod, hogy mit láttunk. És ha egyszer megszületik a tavalyi bejegyzés is... akkor még többet láthatsz majd... mert hogy tavaly még belül is jártunk!
A kastély röpke megtekintése után már sietnünk kellett, hogy azért ne túl későn érjünk haza. Az út sajna még így is... hogy most már mindenhol kész a szép új út... azért elég hosszú és megterhelő volt.
De megérte! Nagyon jó kis hétvége volt! Sok mindent láttunk! Már strandolni is tudtunk, olyan jó hétvégét fogtunk ki! És a fesztivál teljesen beszínezte nem csak az estéket, hanem a napközbeni programokat is.
Nagyon jó volt. Nem is gondoltam volna, hogy a fesztivállal egybekötve is lehet ilyen jó és tartalmas hosszú-hétvégét megélni! Remélem lesz még hasonló.... fesztiválból akad bőven :)