2017. március 4., szombat

Pécs - TV-torony

A pécsi hegytetőre mentünk, hogy kiránduljunk egyet a kilátók sokasága között. Egyenest a Minisa tetőre mentünk autóval, hogy aznapi kirándulásunkat a TV-toronnyal kezdjük.
A pécsi TV-torony már a szomszédos községekből is látható, de akár még a Mecsek más dombjainak csúcsairól is lehet szabad szemmel látni. Ez Pécs jellegzetes ismertetőjele, a TV-torony.

Misina tetőn áll a 176 méter magas TV torony. Körkilátójából messze elláthatunk szép időben. Déli irányban a várost, illetve a Baranyai dombságot, messzebb a Villányi hegységet csodálhatjuk meg. Keleti irányban a Zengő, nyugatra a Tubes, északra a Mecsek magasodik.
Megközelítés: A Misina-tetőre a Főpályaudvarról induló 35-ös jelzésű autóbusszal lehet eljutni. A Misina jóval alacsonyabb, mint a Mecsek többi csúcsa, de a város közeli elhelyezkedése és a jó közlekedési lehetőségek miatt kedvelt kirándulóhely.

És mivel kedvelt kirándulóhely, ezért mi is ide jöttünk először. Főleg, hogy itt a TV-torony környékén és követlen mellette van lehetőség az autóval kényelmesen leparkolni. S ahogy leparkoltunk már ott is volt az egekbe magasodó TV-torony látványa.

Szerettem volna belülről is megnézni. Pontosabban mondva legfelülről, hogy láthassam a csodálatos kilátást. A torony lábánál a kasszát is megtaláltuk, de mintha nem működött volna. Már kezdem örülni, hogy biztos még téli szezon van és ilyenkor a kevés látogató miatt még nincs belépő, de lehet, hogy egyáltalán nincs is belépő.

Háááát... túl korán örültem. Mert hogy a toronyba vezető bejárat mellett ez a kiírás fogadott. Hm.... hamar kedvünket vette és már nem is akartunk annyira felmenni. Ennyi pénzért... ne mááá.... Igaz, hogy jegyadogatót vagy hasonlót nem láttunk. De ki tudja, hogy ott fent mi várt volna. És ha felmegyünk, akkor meg már kellett volna fizetni... ha látunk valamit, ha nem.... vagy nem?!? Rejtély marad. Inkább nem kockáztattunk. Annyira nem volt minden vágyunk felmenni, főleg úgy, hogy tudtuk, hogy még két másik kilátót is megtekintünk majd.

A pécsi Tv-torony és Kilátó rekorder, hiszen Magyarország legmagasabb épülete. A 197 méter magas épület a Mecsek 535 méter magas Misina csúcsán áll. Helyén az 1960-as évekig az 1908-ban épült Kiss József-kilátó állt, mely a Mecsek Egyesület fõtitkáráról, több Mecsek-ismertető könyv írójáról, a lelkes természetbarátról kapta nevét. A mai kilátó építése 1968-tól 1973. április 4-ig tartott. A torony 18500 tonna vasbetonból épült, Vízvárdy István, Söpkéz Gusztáv és Thoma József tervei alapján. A torony eredetileg 191 méteres volt, de egy 1995-ös antennacserét követően, 6 méterrel magasabb lett.

Szó mi szó nem húztuk az időt. Lentről jól megnéztük, no meg a távolból. (Így fér csak bele a fényképbe :) )
És ennyi is volt a TV-toronyra szánt időnk. Talán majd legközelebb. Egyszer csak eljön az idő, amikor mindegy lesz, hogy mennyiért jutunk fel, hogy a páratlan kilátást megtekinthessük.
Még több és pontosabb infók a TV-torony honlapján találhatóak, KLIKK IDE, főleg ha majd fel szeretnél menni! Célszerű előbb tájékozódni, nem úgy mint mi. S ha felmész, ha nem...