2017. március 16., csütörtök

Sopron - Sörházdombi-kilátó

Sopron és környékén kirándultunk. S mivel a Károlyi-kilátónál nem jártunk szerencsével, ezért a másik könnyen megközelíthető kilátót, a Sörházdombi-kilátót is megnéztük.
A kilátó lehelyezkedéséből és megközelíthetőségéből ítélve laza időtöltésnek tűnt a késő délutáni órákban. De mivel egy nap után úgy éreztük, hogy Sopronban a közlekedés nem épp a megszokott és könnyen kezelhető, ezért a GPS-re bíztuk magunkat, hogy vigyen a kilátóhoz.
Vitt is... szűk keskeny kis utakon. Szerencsére a GPS gondolatolvasóként szinte tudta, hogy hova akarunk menni. Ha cím alapján akarnánk keresni, akkor a Sörházdomb u. 12. kb az a pont, ahol a kilátó van.
Valószínű a szűk keskeny utakra való tekintettel ajánlják más oldalakon:
Az autókat érdemes a Lővér körúton hagyni. Mind a Lővér körút, mind a Sörházdombi út felől pár perces sétával, az irányító táblákat követve könnyen megközelíthető gyalogosan.
Így lehet igazán élvezni a sörházdombi erdősáv békéjét, nyugalmát, a madárcsicsergést és a tiszta levegőt. A kilátás páratlan mind az északkeletre fekvő városra, mind a délen emelkedő lőveri magaslatokra.
Meg talán azért is, mert a domboldalon turistautak is vannak, és egy kis kirándulás kíséretében biztos élvezetesebb.
De mi most nem készültünk túrára, csak a kilátóra voltunk kíváncsiak. Úgyhogy addig mentünk, ameddig csak lehetett. A sok álldogáló autó jelzés értékű volt. Itt is meg lehetett állni.
S milyen jól tettük. Mert hogy a kilátó ott figyelt a fák között.
A Sörházdomb a Soproni-hegység 300 m magas vonulata. A II. Világháború után lebontott régi kilátó helyén 2006 szeptembere óta a Lőverek legifjabb, fából ácsolt kilátója emelkedik.

A Sörházdombi kilátó! Alig pár métert kellett menni az autótól. És milyen jó! Semmi nyitvatartási idő, semmi belépő... bármikor bárki felmehet, ha ere téved.
Szép magas kilátó, be se fért a képbe.
A helyszínen találtam egy hasznos leírást. Azt mutatja, hogy a soproni látképet szemlélve hol mit láthatunk.
Egyszerű, de nagyszerű. Mondjuk fent is lehetne egy ilyen a kilátó tetején, hiszen ki emlékszik már arra, hogy mit látott lent, mire felér.
Főleg ezeken a lépcsőkön. Stabilnak és biztonságosnak tűnt a kilátó építménye. Csak hát azok a lépcsők. Tériszonyosoknak itt azért van mivel küzdeni.
Főleg felfelé, amikor is minden lépcsőközön keresztül látni, hogy hogyan nő a mélység az ember lába alatt.
Viszont még én is feljutottam, úgyhogy nem vészes. Ezért a kilátásért pedig megérte.
Sopron városa a Sörházdombi-kilátóból.

Egy kis zoom-mal.

Ez a kilátó legalább 'tárt kapukkal' várt, és felmehettünk a tetejére a kilátásban gyönyörködni.

Úgyhogy ha Sopron felé járnál, akkor ez a kilátó egy biztos pont, amit látni kell, pontosabban ahonnan a kilátását látni kell.