Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2016. május 29., vasárnap

Fonyód és egy strand

Fonyód és egy strandja
A párnapos Hévízi hétvégén errefelé vitt haza az utunk. A felettébb meleg hévégi időjáráson felbuzdulva a Balatont is szerettünk volna megnézni, hátha már fürödni is lehet. Fonyódnál egy darabon az út szinte a part mellett megy el. Úgyhogy minimális gyaloglás után mindjárt a strandhoz értünk.
Ha az ember csak úgy átgurul Fonyódon, akkor biztos, hogy megtalálja ezt a vízhez nagyon közeli szakaszt. Amúgy  a Torony étteremnél álltunk meg, az egy jó tájékozódási pont. Onnan már csak át kell jutni a síneken és a strand már ott is van.
A Balaton látványa mindig örömmel tölt el, nagyon szép! Bármelyik időszakban és évszakban!
És milyen aranyos strandot találtunk! Nem túl nagy, nem túl széles, de gondozott és jól néz ki!
A bejárati résznél a büfé bár nem túl nagy... de azzal a kiülő résszel... egészen jó! Olyannyira jól nézett ki, hogy még minket is 'meggyőzött', hogy itt kell egy kávét igyunk.
De előtte megcsodáltuk a Balaton-partot.
S úgy tűnt, hogy a melengető napsugarak többeket is fürdésre késztetett.
Hát ha már egyesek fürödni is tudnak, akkor biztos nem lehet olyan hideg a víz... gondoltuk... úgyhogy meg kellett nézni.
Bizony-bizony belementünk... de azt a dermesztő és lábfagyasztó hideget! Nem is értettem, hogy azok akik fürdenek hogy bírják.
Nem is vittük túlzásba... hiába lett volna nálunk minden szükséges fürdőcucc... ez még nem az a vízhőmérséklet volt.
Így hát a tájban gyöyörködtünk.
A gyönyörűséges Balatonunk!
És bár elsőre homokosnak tűnt a part... de ne tévesszen meg senkit sem... sajna nem homokot találtunk, hanem apró kavicsos, törött-kagylós, eléggé láb-szúrkodós strandrész volt ott.
De a kilátás gyönyörű volt...
És a megérdemelt kávénkat is elfogyasztottuk ily idilli környezetben.
És a fürdés....?... talán majd egyszer.... ha épp égetően meleg nyári napon erre járunk... addig pedig...