Élménytérképem !!!

2015. március 7., szombat

Zomba - Evangélikus templom


Zomba - Evangélikus templom
Evangélikus templom: Zomba Rákóczi u. A főúton Zombán áthaladva az iskolával szemben lehet megtalálni. El se lehet téveszteni, az érdekes építészeti formájáról azonnal fel lehet ismerni. Mögötte található a kastély is, amit ha még nem láttál-olvastál, akkor KLIKK IDE és megnézheted azt is.


Parkolásra közvetlen mellette sajnos nincs lehetőség, azt az iskola melletti területeken, a focipálya mellett, vagy az út szélén lehet megoldani. Gyalogosan is az utat átszelve lehet a legkönnyebben megközelíteni.
A templomot 1992-94 között építették az 1948-ban visszatelepült felvidéki evangélikus magyarok, akiknek 1728-ban már volt saját imaházuk. Az orgonáját 2005 novemberében kapta.
Sajnos, ahogy a templomok zöménél lenni szokott, ezt sem találtam nyitva, úgyhogy nem tudtam belülről megnézni. És sajnos meg sem tudom mutatni, mert még a neten sem található egy árva kép sem a belső kialakításáról. Pedig emlékeim szerint nagyon érdekesen oldották meg (mert hogy már jártam bent), és az átlagos templomhoz képest egészen más.
Az evangélikus vallás félreismerhetetlen 'szlogenje': " Erős vár a mi Istenünk". Ha egy templomnál ezzel találkozol, akkor biztos lehetsz benne, hogy az egy evangélikus templom.
Érdekes kilincs... S bár tudtam, hogy nem fog ajtót nyitni, de nem tudtam megállni, hogy ki ne próbáljam, hogy milyen egy ilyen kilinccsel ajtót nyitni.. vagy legalább is megpróbálni azt.
Mint láttad, egy elég kicsi templomról van szó, az érdekes formájával együtt. Viszont ha megkerülöd, ahogy én is tettem, akkor mindjárt ott találod magad a kastélyhoz/óvodához tartozó parkban. Szinte pár lépésre már ott is van a tavacska. 
És a templom hátulról nézve. Nem a megszokott forma, az biztos.

Így, hogy nem volt lehetőségem bentről is megtekinteni, egyelőre ennyi a zombai evangélikus templom. Érdekes formájával és piros téglás falaival érdekes látvány nyújt.  S ha egyszer a kastélyt megnézed, vagy csak erre gurulsz, akkor ne maradjon számodra se észrevétlen.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Kinga, a legfelső fotót szeretnénk felhasználni A mi Orosházánk című könyvhöz. Orosházát zombai evangélikusok alapították. A könyv a 280 éves orosházi városalapításra fog megjelenni, az Önkormányzat támogatja a kiadást, a múzeum a kiadó. Nem profitorientált a könyv megjelenése. Én a könyv szerkesztője vagyok Varju Mihály. Ha belegyezik kérem itt jelezné számomra? Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Varju Mihály,
      Természetesen felhasználhatja a templomról készült képeket, kivéve azokat, amiken én is látható vagyok :D. Amennyiben megtalálja a bejegyzéshez tartozó fényképalbumot , akkor onnan talán egyszerűen letöltheti a számára szükséges képeket.
      De így is elérheti:
      https://photos.google.com/share/AF1QipOSf4y6kEQLcWNmsNQWJaedoLeGElNt-4mvc9_VASJ30frXb3Qk1K8rb6bkbwSfig?pli=1&key=NS10ZDVjSTh3OHlaemhveVhVeGNicUVYclNucnZB

      Remélem, hogy tudtam segíteni.
      Üdvözlettel, Kinga

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Kedves Kinga, köszönjük segítségét! Varju Mihály

      Törlés