2018. október 10., szerda

Zalakaros - Erdész Kilátó Zalakaros

Zalakaros - Erdész Kilátó

Zalakarosi kirándulásunk során megkerestük és megnéztük a kilátót is. Mert bizony a városban van egy kilátó is.  Még az utunk előtt néztem a neten, hogy mi minden látnivaló van a városban. S úgy tűnt, hogy még a város határain belül található egy kilátó.
Szerencsénkre akadt is időnk arra, hogy megkeressük a kilátót. Még otthon a térképet nézve elég egyszerűnek tűnt a megkeresése. Kis városka révén nincs túl sok utca és kereszteződés...gondoltam fog az menni fejből is. De persze hogy a valóságban nem volt olyan egyszerű. Főleg, hogy nem is a leginkább használt úton indultam el. S mintha kertek alatti kis egysávos utakon haladtunk volna a kilátó felé.

Voltak is kétségeim, hogy akkor vajon jó irányba haladunk-e, de kitartóan haladtam az úton... mert hát végül is az is vezet valahova. De szerencsére a választott út is oda vezetett.... a Zalakarosi kilátóhoz. Viszont a legegyszerűbb a kilátóhoz eljutni a Park utcán keresztül lehet. Visszafelé már azon jöttünk, se nem is értem, hogy felfelé miért nem azt választottam.
A kilátó közelében parkolási lehetőség is van a széles füves, vagy már nagyon letaposott út melletti részen. Onnan egyszerűen oda lehet sétálni a kilátóhoz, vagy akár a kilátó lábánál található borozóhoz. Bizony... egy étterem van a kilátó mellett... úgyhogy mind lent, mint fent élmények lehetőségei várják a turistákat.
Mentünk is mindjárt, mert nagyon kíváncsi voltam már, hogy milyen látvány tárul majd elénk.
Egy cikken ezt olvastam róla:
A 23 méter magas tölgyfa kilátót a Zalaerdő Zrt. saját forrásból építette újjá mintegy 50 millió forintból. A korábbihoz képest teljesen más szerkezetű és más küllemű építmény jött létre. Az előző torony hengeres faszerkezetből állt, míg az új rétegelt, ragasztott tartókból áll össze, így sokkal jobban bírja az időjárás hatásait. A járófelületek vastag keményfa burkolással vannak ellátva, a tetőhéjazat szintén egy időjárásálló, korcolt lemezfedést kap. „Befogadó méretei és magassága is nagyobb lett az előzőnél”. „A magaslati pontról a Balaton-felvidéket, a Kis-Balatont és a környező tájat is remekül látni, ezért a kilátó iránti igény fennmaradt a lebontása után”
A kilátó igazi masszív fa-szerkezetből állt, tériszonynak, félelemnek nyoma se volt.
Ahogy sajnos lenyűgöző kilátásnak sem.
Hát nem pont erre számítottam.
De hát tudjuk, hogy errefelé nincsenek dombok, hegyek. Ezért is tartottam érdekesnek, hogy kilátó viszont van.

Innen fentről jól látszik az út, ami a kilátóhoz vezet, amin jönnünk kellett volna. És a parkoló rész is. Azon kívül pedig az egyik irányba erdő, erő, erdő...
A másikba pedig... messze elnyúló, horizontot súroló szép magyar tájunk. Végül is... nem olyan rossz... A maga módján így is érdekes volt a messzi távolba meredni.
S mivel a Kis-Balaton a közelben, ezért a távolban kutattuk is a Balaton vizének látható nyomait.
Viszont akkor ott a sas-szemem azt mondta, hogy nagyon messze van az innen, s talán csak valami távoli maszat sejteti, hogy ott lehet arrafelé. Mintha láttam volna... vagy csak képzeltem ?!? Egy távcső jól jött volna.
Túl sokáig nem időztünk fent. Annyira nem kötött le a látvány. Viszont annál nagyobb volt a 'forgalom' a kilátón. Bár ezen a képen pont nem látszik, de meglepett, hogy sokan jöttek fel,.... körbenéztek és távoztak is. Pont ahogy mis is tettük :)
Ennyi volt a Zalakarosi kilátó megtekintése. Talán a borozót is meg kellett volna néznünk közelebbről és akkor tartalmasabb lett volna a kilátóhoz köthető élményünk. Mi viszont a túrázást választottuk helyette. :)
Bár nem kecsegtet a hegyekhez hasonló lenyűgöző látképpel a kilátó, de egy kis kikapcsolódásnak, kirándulásnak, és helyi ismerkedésnek nagyon jó! Főleg, hogy az egyik szuper túraútvonal is pont innen indul. Úgyhogy kár lenne kihagyni a kilátó megtekintését, ha már pont itt van és ilyen szép nagy stramm szerkezettel várja az érdeklődő turistákat.