Élménytérképem !!!

2014. október 26., vasárnap

Mohács - Emlékhely


Mohácsi-csata emlékhely
Sokszor emlegettük a mohácsi emlékhelyet, és hogy meg kellene nézni. Ha láttam is korábban, még gyerekkoromban, akkor sem emlékszem rá. No és ha már ilyen közel lakunk, miért ne néznénk meg hogy milyen is lett a felújított emlékpark. Mert hogy ma már nem olyan mint anno volt. Régen még csak szabadon megtekinthető földterület és kopjafák voltak. Ma meg már komoly turisztikai látványosságot csináltak belőle. Persze belépőstül mindenestül....

Ennek ellenére, vagy inkább talán pont emiatt kíváncsi voltam, hogy milyen is ma a megújult Mohácsi emlékpark. És nem aprózták el, oly annyira nem, hogy még saját honlapjuk is van, ahol minden szükséges információt meg lehet tekinteni. Keresd itt, KLIKK IDE.
Pont emiatt nem is szeretnék túl sok történelmi vonatkozást írni. Inkább a képekkel szeretném megmutatni, hogy milyen is lett.
Bár itt szeretném elmondani, hogy a nem olcsó belépőjegy mellett - Belépő felnőtt: 1500 Ft/fő - nem lehetett volna igazából fényképezni. Bár nem értettem, hogy mi is a szabály, mert jeleztem, hogy szeretnék fényképezni és mintha láttam is volna fotójegyet, de mégse fizettem. Hanem csak annyit mondtak, hogy az épületben lévő kiállításokon egyáltalán nem lehet fényképezni, és nagyon a kinti téren sem. Szóval inkább sehogy se, mert hogy már voltak visszaélések a képekkel. Nem nagyon firtattam, de elmondtam, hogy a legtöbb képem nehogy nem jó minőségű, de még én is rajta figyelek, amivel csak én fogok bármit is kezdeni. No de igyekeztem figyelni erre, egészen addig, amíg meg nem láttam, hogy más is szemrebbenés nélkül fényképez, és nem is selfit!!

Szóval a Mohácsi Történelmi Emlékhely..... A kapu, ami beléphetsz.... (nem túl szép, de érdekes a története és hogy mit szimbolizál, de azt majd megtudod, ha magad is elmész :) )
Mögötte a királyi koronát szimbolizáló épület. A kiállítások abban az ablakos épületrészben vannak. A következő képeken a sötét szoba, ahol egyáltalán nem lehetett fényképezni... gondolom vakura értették :) .... úgyhogy egy két sz˙ képet csináltam, csak hogy nekem is legyen emlék. Amúgy nagyon jól kialakított kiállításszoba. Nem csak tárgyak és ruházat látható, hanem érdekes játékok és ami a legjobb, egy hatalmas kijelző, amin időszakosan videót játszanak le. És persze mi másról, mint a mohácsi csatáról.


És el kell mondjam, hogy volt ott egy bácsi, feltehetően egy történész, aki egyszerűen mindent tudott. Tetszett, hogy milyen szabadon és érthetően beszélt mindenről.
A világosabb szinten a feltárásokról képeket lehet látni.
A legfelső szinten pedig egy tágas kávézó vár. No és a kilátás! Nem semmi! Mindenképp megéri felmenni, és egy kicsit magasabbról is megszemlélni az emlékhelyet.
Fentről ilyen a látvány...
Ja és a kávézó....
...szó mi szó.... még nekem is ízlett a kapucsínó :)
Utána le is mentünk és körbenéztünk. Először is átvágtunk a betonmedencén a szökőkút mellett. Itt nagyon szép versek olvashatóak a falon. Érdemes itt egy kicsit több időt tölteni.
Majd megnéztük a 'dülöngélő' kopjafákat, amik az elhangzottak alapján nem is nevezhetőek mind annak. Csak egy-kettő igazi kopjafa van, a többi csak olyan, mintha az lenne, de nem. Nekem speciell lényegtelen, mert egyik szebb mint a másik. Ja és mindegyik egyedi, nincs két egyforma.

A kilátás a másik oldalról...
Egy nagy kereszt a végénél...


Nekem tetszett az Emlékhely. Minden szempontból. Az új épület, a 'kert', a díszes-míves kopjafák, a szökőkút....
...és még a furcsa kapu is. :)

Ajánlom mindenkinek... aki még nem látta, vagy aki régen látta, de annak is aki már látta, de már nem emlékszik rá, vagy csak már el is felejtett minden történelmi vonatkozást, ahogy én is :)

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése