Élménytérképem !!!

2016. május 27., péntek

Zalavár - Szent István kápolna

Zalavár - Szent István kápolna
Hévízi hétvégénken, az oda vezető úton egy kis rom-nézés is belefért időnkbe. S ahol a Zala vár romjait találtuk, ott ezt a kápolnát is megtekinthettük.
Kirándulásunk során a Zala vára és/vagy Szent Adorján bazilika romjait kerestük (ha még nem olvastad volna, akkor megnézheted, hogy melyik az a rom, ami lehet hogy ez is, de lehet hogy az, vagy tán mindkettő? KLIKK IDE). S tudtam, hogy ha megtaláljuk, akkor ott egy Árpád-kori múltra visszatekintő kápolna is van. Nem is felejtettem el megnézni, főleg ha már olyan közel volt a romhoz. Előtérben a rom, s a bal oldalon, ott a távolban a kápolna áll.
Gyorsan szemügyre is vettem.
Már csak azért is, mert hogy egy ilyen régi múlttal rendelkező kápolna hogy nézhet ki ilyen jól?!?....
Pedig a leírás sem állított mást... olvasd csak el.

S amit nem is gondoltam volna (már megszoktam a templomok zárt ajtóit)... meg lehetett tekinteni a belsejét! Igaz hogy rács is volt... üveg is volt... de látni lehetett mindent!
Vagy legalább is amennyire éppen akkor a fényképező együttműködő képes volt :)
S meglehet hogy gondoltak előre már erre is :) Mert egy nagyon szép kép is volt a táblán arról, hogy hogyan is fest teljes pompájában a kápolna belülről.
Kívülről is meglepően szép és jó állapotban van. 
Ha már itt voltam alig pár 100 méterre... kár lett volna kihagyni.

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése