2016. október 1., szombat

Balatongyörök - Batsányi kilátó

Batsányi kilátó
A balatongyöröki spontán jött kilátó néző túránkon megnéztük a Bél  Mátyás kilátót (ha még ne láttad volna akkor KLIKK IDE), s bár onnan nézve távolinak tűnt a másik kilátó, de csak felmásztunk abba a Batsányi kilátóba is.
A hirtelen jött ötlet vitt minket egészen a első kilátóig. Nézd csak meg a túra leírását - KLIKK IDE - hogy hogyan is lehet eljutni a kilátóig! No meg azt is, hogy hogyan jutottunk el eddig a Batsányi kilátóig.
A Boncsostető 448 m magas tetején található a 2014-ben teljesen újjáépült Batsányi-kilátó, amelyről pazar kilátás nyílik a Balaton-felvidék egyik legszebb részére. Innen látható a(z egyik) legszebb balatoni panoráma!
Igazi bakancsos túrát kap ajándékba, aki felkerekedik és bejárja a gyönyörű, vadregényes Keszthelyi-hegységet. A csúcsokról bekandikáló Balaton látványa, a természet szeretetét hirdető tanösvények, az erdő nyugtató ölelése mind-mind örök emléket ígér. A kilátó megközelíthető a Bélapi pihenőtől vagy a Szépkilátótól a Szerelemdombon keresztül. Esetleg ajánlható még a Szépkilátó mellől induló piros háromszög jelzés is – kifejezetten azoknak, akiket nem zavar a szűk, nehezen járható turistaút.
S ha már feljutottunk, nem is hezitáltunk sokáig, már mentünk is fölfelé. S mily öröm, a vadi-új kilátóba itt ingyen fel lehet menni! Nincs belépő, nincs akadály, nem kell félni, hogy összeomlik alattunk. Csodálatos.... már vágtattunk is felfelé a biztonságos lépcsőzeten.
S kilátás... hát a másik se volt semmi... de ez se. Látszódott a távolban a Bél Mátyás kilátó is. Jó távolinak tűnik, ahhoz képest hogy mennyit gyalogoltunk.

Gyönyörködtünk is a látványban, amennyire csak tudtunk.
Hát nem csodálatos?
Ki ne akarná ezt a lenyűgöző látványt saját szemével látni.
Mi is csodáltuk...
Úgyhogy ha arra járnál, és nem épp döglesztő 35 fokban a Balaton vizében hűsölnél, hanem egyéb elfoglaltságot keresnél....