Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2016. október 1., szombat

Balatongyörök - Batsányi kilátó

Batsányi kilátó
A balatongyöröki spontán jött kilátó néző túránkon megnéztük a Bél  Mátyás kilátót (ha még ne láttad volna akkor KLIKK IDE), s bár onnan nézve távolinak tűnt a másik kilátó, de csak felmásztunk abba a Batsányi kilátóba is.
A hirtelen jött ötlet vitt minket egészen a első kilátóig. Nézd csak meg a túra leírását - KLIKK IDE - hogy hogyan is lehet eljutni a kilátóig! No meg azt is, hogy hogyan jutottunk el eddig a Batsányi kilátóig.
A Boncsostető 448 m magas tetején található a 2014-ben teljesen újjáépült Batsányi-kilátó, amelyről pazar kilátás nyílik a Balaton-felvidék egyik legszebb részére. Innen látható a(z egyik) legszebb balatoni panoráma!
Igazi bakancsos túrát kap ajándékba, aki felkerekedik és bejárja a gyönyörű, vadregényes Keszthelyi-hegységet. A csúcsokról bekandikáló Balaton látványa, a természet szeretetét hirdető tanösvények, az erdő nyugtató ölelése mind-mind örök emléket ígér. A kilátó megközelíthető a Bélapi pihenőtől vagy a Szépkilátótól a Szerelemdombon keresztül. Esetleg ajánlható még a Szépkilátó mellől induló piros háromszög jelzés is – kifejezetten azoknak, akiket nem zavar a szűk, nehezen járható turistaút.
S ha már feljutottunk, nem is hezitáltunk sokáig, már mentünk is fölfelé. S mily öröm, a vadi-új kilátóba itt ingyen fel lehet menni! Nincs belépő, nincs akadály, nem kell félni, hogy összeomlik alattunk. Csodálatos.... már vágtattunk is felfelé a biztonságos lépcsőzeten.
S kilátás... hát a másik se volt semmi... de ez se. Látszódott a távolban a Bél Mátyás kilátó is. Jó távolinak tűnik, ahhoz képest hogy mennyit gyalogoltunk.

Gyönyörködtünk is a látványban, amennyire csak tudtunk.
Hát nem csodálatos?
Ki ne akarná ezt a lenyűgöző látványt saját szemével látni.
Mi is csodáltuk...
Úgyhogy ha arra járnál, és nem épp döglesztő 35 fokban a Balaton vizében hűsölnél, hanem egyéb elfoglaltságot keresnél....