Élménytérképem !!!

2018. július 6., péntek

Kisdorog - Dőry-kastély

Kisdorog - Dőry-kastély
Egy kis környékbeli kirándulás során kitérőt tettem a Kisdorog felé is. Kíváncsi voltam, hogy milyen lehet ez a kastély. 
A képeken, amiket a neten láttam nem tűnt nagynak. A térkép szerint pedig a községen átvezető út mellett található. S ha már amolyan könnyen és gyorsan megtalálható és megtekinthető kastélynak tűnt, akkor egy gyors kitérő Kisdorog felé pont belefért időnkbe.
Bár tudtam, hogy hol kell legyen, de úgy voltam, hogy mivel az út mellett van, ezért majd csak meglátom ahogy haladunk előre. Így is lett. Betértünk Kisdorogra és gyök hússzal haladtam az autóval előre és nem lehetett nem észrevenni az elhagyatott kastélyt az út mentén.
Megálltam, és a látottak alapján Babóca nélkül gyorsan felmértem a terepet. Addig ő kitartóan félkómásan várt az autóban. :)
Valóban olyan volt, mint a képeken, amit láttam. Megjelenése, formája... és az állapota is!
A kisebb kastélyok sorába tartozik a kisdorogi, romantikus díszítései a XIX. század második felét idézik. 
Az épület romantikus díszítései a XIX. század második felét idézik, de korábbi épület lehet. Valaha volt gazdag részletképzésű, díszes oromfallal kialakított, beforduló tömegű kastély ma elhanyagolt. Dombormotívumos ablakdíszei, lépcsőzetesen kialakított, szimmetrikus orom megoldása, ritmusosan ismétlődő nyílásai építészeti értékek.

Történelmi infót , ami egész jó, egy kastélyos oldalon találtam. Ha többet szeretnél tudni erről akastélyról, mint a fenti pár sor, akkor KLIKK IDE.
Szegény kastély... úgy tűnik, hogy mára már csak ennyi. Felettébb rossz állapotban van.
S bár láthatóan magántulajdonnak tűnik, de azért a kitaposott ösvény árulkodik arról, hogy a 'gazdátlan', ápolatlan területre bárki simán bemehet és be is jár a kastély területére.
A járdáról tekintve nem sok minden látszik... csak a frontoldal és az épület elnyúló oldalsó épületszárnya. S rajta a tábla... ez a kastély bizony eladó!
Találtam egy cikket is - KLIKK IDE, ami már nem mostani, úgyhogy egy jó ideje már árulhatják a kastély. S úgy tűnik, hogy még mindig vár az új tulajdonosára.
A kert nem tűnik nagynak. Parknak talán nem is nevezhető, hacsaknem hátrébb, az utcáról már nem látható területen is folytatódik. De az utcafrontról tekintve látható, hogy az egyik irányban meddig is tart a kert.

Ha arra járnál... csak úgy átutazóban...

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése