Élménytérképem !!!

2018. július 24., kedd

Kaposvár - Kapos vára

Kapos vára
Egyik kirándulásunk, sőőőőt, az első babával való kirándulásunk célállomása Kaposvár volt. S bizony én is elgondolkodtam, hogy Kaposváron vajon van-e, volt-e vár. S ha igen, akkor lehet-e látni. Mert ha bármi is maradt, akkor azt most megkeressük.
A neten gyorsan utána is néztem. És bizony, hogy volt vár Kaposváron. Nem is akármilyen. No de akkor hol van, mert soha nem hallottunk róla?
Kutakodtam, s találtam tartalmas oldalakat. Mint pl. ezt: https://varak.hu/latnivalo/index/249-Kaposvar-Var/
Ez az oldal nagyon szépen összefoglal mindent - történelmi leírást, rajzokat, képeket.
S képeket látván... azért mégis csak lehet még valamit látni a vár romjaiból... megkerestem a helyet  a térképen és az egyik nap nagyon lelkesen meg is kerestük. Reméltem, hogy az oldalon látható állapotban még én is megtekinthetem.
Hát sok mindenre számítottam, de erre nem. A leírt és a képeken látható hely meg se közelíthető. 
Méteres földhalom...
...s mellette a méteres gaz teljes mértékben elzárta az utat.
Próbáltam egy másik irányból kikerülni, megkerülni....
...de lehetetlen volt. Pedig az oldalon látott épület ott volt. De oda jutni nem tudtam.
Szomorú voltam, de remélem, ez már az előjele annak, hogy a vár romjainak feltárásán dolgoznak. Egy másik oldal és cikke alapján - https://ng.hu/kultura/2016/02/23/ahol-mar-kohalom-sem-all/ - nem reménytelen. Remélem, hogy így is lesz, és pár év múlva Kaposvár egy újabb turistacsalogató látnivalóval bővül!
De egyelőre sajnos nincs mit nézni, és nincs mit megkeresni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése