Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

2016. április 2., szombat

Szép Ilonka kilátó 2016

Szép Ilonka kilátó - 2016
Óbányai hétvégénken, a nagy egész napos túra során útba ejtettük a Szép Ilonka kilátót is. Öröm az ürömben... a kilátó meglett, a kilátás viszont kevésbé.
Óbányai hosszú-hétvégi túránk során - ha még nem olvastad volna az élménybeszámolót, akkor KLIKK IDE - több kilátót is megkerestünk, ezek közül az egyik a Szent Ilonka kilátó volt.
Ahogy a legtöbb kilátóhoz, ehhez is emelkedőt kellett megmászni. Nem is akármilyent! A fenti linken keresztül láthatod azt is, hogy jutottunk el idáig. Itt már majdnem a célnál voltunk, s az egyre szebb kilátás ellenére se volt őszinte a mosolyom.
De amikor végre megláttuk a kilátót! Az utolsó méterek mégiscsak könnyebben mentek.
Az utolsó pár méterek, és ott a kilátó!
Hogy hogy örültem, hogy felértünk!
Amíg meg nem láttam közelebbről. Hát mi ez? Valami hiányzik! Csigalépcső a semmibe! Sajnos a kilátó már nem az eredeti állapotában pompázott... hiányzott a teljes teteje!!! Pont az a rész, ami a kilátó lényege és szíve...  ahonnan a kilátást élvezni lehet. Egy kicsit elszomorodtunk. A hegyre felmásztunk, de nem volt kilátó amit megmásszunk. :(
2001-ben épült kilátó. Scholtz Péter erdőmérnök tervei alapján készítette Iljin Petár ácsmester... Csodálatosan élvezhető innen a Réka-völgyi panoráma. A Skóciai Szent Margit túra útvonalán található a kilátó.
Kár, hogy ilyen állapotban volt. Látszódott, hogy instabil a szerkezet, úgyhogy felmászni nem lett volna szerencsés. S bizony... így nem is volt olyan nagy értelme megmászni a meredek hegyoldalt. Kicsit olyan volt, mint amikor az ügyes kutya az igyekezete ellenére nem kapja meg a jutalomfalatot.
Pedig biztos nagyon szép lett volna a kilátás... onnan fentről, ami nem volt. Így hát csak a fák között tudtunk átnézi.
S ha így is ilyen szép... milyen lehetett volna felülről.
S bár a kilátó alsó részéről próbálkoztunk....
A látvány láthatóan nem is közelített az igazi kilátós élményhez.
Csak a fényképező volt képes leküzdeni a kilátást akadályozó tényezőket - egy irányban... a többi neki is felejtős volt.
Hát.... kilátóban voltunk is, meg nem is. Láttunk is, meg nem is.
2016 tavaszán a kilátó ilyen formában és élményekkel fogadott minket.
Úgyhogy mindenki jól gondolja meg, hogy felmászik-e ezért ide, vagy sem. De ha Neked is már csak ez az egy kilátó hiányzik a gyűjteményedből....