Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2013. július 21., vasárnap

Mátrafüred - Sás-tó és a kilátó

Észak-Magyarországon tett nagy kirándulásunk során pár éjszaka erejéig a Mátra kemping adott szálláshelyet, ami mellett a Sás-tó és egy kilátó is található. Hát persze, hogy mi is megnéztük, ha már ott voltunk.
Emlékeim szerint nem közvetlen a kempingből nyílt az út a Sás-tó felé, illetve nem lehetett a kempingen keresztül átmenni. De az út ami a tóhoz vezetett mindjárt ott kezdődött a kemping mellett.
Úgyhogy még az első napon, sötétedés előtt tettünk egy sétát a tó és a kilátó felé.
Mátrafüred és Mátraháza között találjuk hazánk egyik legmagasabban, 510 méteren fekvő természetes tavát, a Sás-tavat. A romantikus tavacskától nem messze magasodó népszerű kilátótoronyból páratlan panoráma nyílik a Mátra hegyeire, kiterjedt erdőségeire.
A kényelmes sétautakon teljesen körüljárható, füzekkel szegélyezett, nádasban bővelkedő tavacska közepén két kis fahídon megközelíthető szigetecskét is találunk.
A tó faunájáról és flórájáról információs tábla tájékoztat minket. Jó időben csónakázni is lehet a tavon, fürödni tilos. Ha szerencsénk van, még szalamandrával is találkozhatunk.

A tó északi oldalán egy hangulatos réten játszótér, pihenőpadok, tűzrakóhely áll a turisták rendelkezésére. A tótól egészen a Farkas-kútig húzódik egy informatív, játékos 15 állomásból álló tanösvény.

Körbe is sétáltuk a tavat.

És persze a kilátónál is megálltunk.
A tó nyugati partján áll a kis fahídon átsétálva elérhető, 50 m magas acél kilátótorony, amely olajfúró toronyként szolgált a Szeged melletti Algyőn. Tériszonyosoknak nem egy népünnepély feljutni a csigalépcsőn, a csodálatos panoráma azonban kárpótol a fáradságért. A Mátra déli lankáira, a Kékestetőre nyílik pazar kilátás, de tiszta időben akár a budai hegyeket is láthatjuk.

Valamiért éppen akkor nem volt nyitva... De úgy láttuk, hogy másoknak sem volt akadály, hát akkor nekünk se...
A tériszony dolgozott rendesen. Sajna nem is mentünk tovább, az első pihenő szint pont elég volt nekünk.
A táj és a látvány innen is nagyon szép volt.
És a naplemente is, amiben pont részünk volt.
És még a hold is szinte teljes nagyságában mosolygott ránk.
A kilátóról aktuális infók a következő honlapon találhatóak - KLIKK IDE.
A nagy teret is megtaláltuk, ami feltehetően a pihenni és piknikezni vágyóknak lett kialakítva.
S innen már majdnem vissza is értünk a kiinduló ponthoz.
Ha arra járnál... kirándulnál, kempingeznél... akkor a tavat és a kilátót se felejtsd el megnézni.