Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2013. július 22., hétfő

Mátra - Kékestető

Észak-Magyarországi nagy kirándulásunk során a Kékes-tetőre is felmentünk. Ha már olyan közel voltunk a szálláshelyünkkel... no meg ott mentünk el az elágazás mellett nem is egyszer. Meg hát azért is, mert hogy az Magyarország legmagasabb pontja.
Mátraháza mellett van a kereszteződés, ami Kékes-tetőre visz fel. Az út nem volt olyan vészes, mint amilyennek elsőre gondoltam. Inkább az autó újbóli zörejei aggasztottak. De felértünk...
A torony mutatta, hogy merre kell menni, hogy elérjünk a legmagasabb pontig.
Kékestetőről bővebben a saját honlapján sok információt találni - KLIKK IDE.

Kékestető az ország legmagasabb pontja, mint turisztikai látványosság egyedülálló lehetőség, hogy az egyéni vagy szervezett formában érkező vendégek megcsodálhassák a Mátra panorámáját, élvezzék a magaslati gyógyhely különleges klímáját. Kékestető minden évszakban különleges élményt tud nyújtani és megannyi remek pillanattal ajándékozza meg az idelátogató vendégeket.

Az emlékmű mutatja, hogy bizony itt a legmagasabb pont.
A Kékes vagy Kékes tető Magyarország legmagasabb hegycsúcsa. 1014 méter magas, a Mátra hegységben (Északi-középhegység) található. Közigazgatásilag Kékestető néven Gyöngyöshöz tartozik.
Tetején tv-torony található, amely kilátóként látogatható. A csúcson egy nemzeti színűre festett kő jelzi a magassági pontot.
S ahogy sokan mások.. itt lehet az emlékképeket is készíteni... :)

S a TV-torony, avagy kilátó. De tán túl későn érkeztünk, vagy érdeklődés híján, de nem mentünk föl.
A tériszony amúgy is nagyon nagy úr.
Így viszont csak egy részét láttuk a páratlan kilátásnak. De legalább láttuk...
Majd legközelebb talán többet látunk.