Élménytérképem !!!

2013. augusztus 19., hétfő

Miskolctapolca - Barlang-fürdő

Miskolctapolca - Barlang-fürdő
Észak-Magyarországi kirándulásunk során Miskolc felé is jártunk. Elsősorban, hogy a Diósgyőri várat megnézzük. De ha már arra járunk, és a közelben volt a híres miskolctapolcai Barlang-fürdő, akkor egy kicsit beugrottunk, hogy megnézzük milyen is ez a fürdő, ami országos hírnévre tett szert.
GPS-nek köszönhetően egész hamar megtaláltuk. A Miskolctapolca, Pazár István sétány 1. cím alatt kell keresni. Parkolót viszont annál nehezebb volt találni. Gondoltam valahol csak meg lehet ingyen is állni arra a pár órára, de nem. Ingyen parkolás nem volt :( A fürdő bejárata így egy kicsit messzebb volt, de megtaláltuk a fürdőt!
És a bejárat!
Alig vártam már, hogy bemenjünk, és végre mi is megláthassuk, hogy milyen az a híres barlang-fürdő.
Belépőjegy vásárlás ( erről bővebb információk a fürdő honlapján láthatóak, KLIKK IDE), és már bent is voltunk.
Mivel már nem volt sok időnk, ezért mentünk is mindjárt a vízbe. 
Nagyon szép és különleges volt a fürdő. Ahogy a neve is sugallja.. a fürdőzés egy barlangban van. Alig vártam már, hogy kipróbálhassunk.
Viszont a fényképezőm és a víz nem barátok, úgyhogy a fürdőbe nem tartott velünk. De hogy lássátok Ti is, no meg, hogy én is emlékezzek rá, hogy milyen szép és különleges fürdőhely... egy pár képet kölcsönöztem a fürdő honlapjáról.
Fürdőzés során barlangjáratokon keresztül lehet úszkálni, vagy csak a vízben sétálni az egyik nagyobb teremtől a másikig.

 Nagyon hangulatos hely, és az élmény valóban különleges és egyedi.
Ebben reménykedtem én is. De valahogy most nekünk annyira nem jött össze a felejthetetlen élményekkel teli fürdőzés. A barlangfürdő nem olyan nagy mint gondoltam. És hát meleg-víz az valahogy pont akkor nem volt olyan kellemesen meleg… ülőkék, hogy ne állva kelljen ejtőzni a vízben, nem igazán voltak, csak limitáltan… a bugyborékok menetrendhez voltak kötve és persze hogy már az összesről lemaradtunk. Úgyhogy csak végigjártuk a medencéket és a termeket. De nem megjött a kedvünk, hanem inkább elment. Sokáig már nem is volt nyitva, de nekünk épp elég volt az az idő, hogy megnézzük, hogy milyen ez a híres barlang-fürdő.
Szép volt….. de akkor ott valahogy nem volt a igazi, legalább is nem azt láttam és nem úgy éltem meg, ahogy a híréből gondoltam. 
Viszont! Annyira különleges és egyedi élmény, hogy egyszer azért érdemes rá szánni időt és pénzt.
A barlangfürdő melletti területen pedig további medencék vannak, itt a strand rész... Ezeket már nem tudtuk kipróbálni, késő volt.
Talán majd legközelebb. És bízom benne, hogy akkor majd sokkal jobb élményekkel és benyomással távozunk.
Az biztos hogy ilyenből nincs sok Magyarországon, sőt... talán ez az egy. Úgyhogy már csak ezért is.
Már maga az élmény kedvéért megéri... főleg, ha jobb lesz, mint a miénk...

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése