Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2013. augusztus 25., vasárnap

Aggtelek - Cseppkőbarlang

Észak-Magyarországi kirándulásunk során a legjelentősebb, leghíresebb és legszebb látnivalókat céloztuk meg, és ebből az Aggtelei cseppkőbarlang se maradhatott ki. Bár messze volt minden mástól, de azért is elutaztunk odáig, hogy legalább egy barlang-túrában részünk lehessen.

Utolsó előtti nap késő este estünk be Aggtelekre. Úgyhogy a lényeget már csak másnap délelőtt láthattuk.

A barlang főbejárata melletti területen található Nomád Baradla kempingben szálltunk meg, úgyhogy a barlang megtekintéséhez csak át kellett sétálnunk.
A barlang-túrában egy kicsit elbizonytalanodtam. Már mint abban, hogy mit is nézzünk meg. Időnk nem volt sok, ezért annak ellenére, hogy a hosszabb utat néztem ki, mégiscsak a közkedvelt Baradla -barlangtúra maradt. Így hogy ma még haza is kellett érni, nem érte meg nagyobbat bevállalni….
De tán nem is baj... mert a jegyárus szerint - a sziklamászók miatt - ma nem onnan indul a túra, ahonnan szokott, és hogy most más termeket fognak megmutatni, úgyhogy lehet hogy most még szebb is lesz, mint máskor másoknak. Szuper, akkor hát fel a barlang-túrára.
Egy ideig még néztük a sziklafalat, és valóban ott lógtak, másztak a sziklamászók.

A gyülekezőig és indulásig még megtaláltuk a szuvenyír boltot is. És nagyon szupi kis bakancs formájú üvegköcsögöt vettem! Ja és még tekerő is volt a pénztárnál! Ez aztán a kánaán! Valahol kettő is, valahonnan meg egy szuvenir se lett.
A barlangról, nyitva tartásról, a belépőjegyek áráról, no meg a túrákról és azok jellemzőiről az Aggtelki Nemzeti Park honlapján lehet érdeklődni - KLIKK IDE és megtekintheted a honlapjukat.
Aztán megérkezett a túra vezető. És valóban egy másik bejárathoz vezetett minket.

A vezető lelkesen mesélt, mi meg mentünk utána... és hát eléggé reménytelenül próbálta mindenki - ahogy én is -  megörökíteni ezt a csodálatos látványt.
Fényképezni lehetett. Már amennyire a gépem tudott. Mert ugye vaku az tilos volt, nem mintha azzal jobb képek születtek volna. Sőőőt. Azzal szinte semmi sem látszott volna. A szépséges kövek amúgy is meg voltak világítva, úgyhogy lettek képek... bár nem díjnyertesek.
A képek szörnyűek lettek... meg se közelítik a neten található szuper jó minőségű képeket. De hát ez van... :( Próbálkoztam...
Az Aggteleki-karszt Magyarország legészakibb kistája; a Gömör–Tornai karsztvidék magyarországi része. Az egész hegység természetvédelmi terület; az Aggteleki Nemzeti Park része.
Az Aggteleken található 20 barlang, az Agancsos-réti-víznyelő, a Babot-kúti-forrásbarlang, a Baradla-tetői-zsomboly, a Béke-barlang, a Borz-lyuk, a Ciprus-barlang, az Eger-zsomboly, a Haragistyai-rókalyuk, a Húsvét-barlang, a Lófej-tetői-barlang, a Musztáng-barlang, a Néti-lyuk, a Poronya-tetői-barlang, a Ravasz-lyuk-víznyelő barlangja, a Sehova-zsomboly, a Szarvasól-barlang, a Százforintos-barlang, a Szőlő-hegyi-kőfejtő barlangja, a Vízfakadás-barlang és a Vörös-tói-zsomboly.
Ismertségét Közép-Európa leghosszabb barlangjának, a Baradla-barlangnak köszönheti. A Baradlát már az őskori ember is ismerte és lakta. A mai kor embere viszont – vállalkozó kedvétől és vérmérsékletétől függően – számos barlangtúrából választhat, hogy megismerje.

Az UNESCO világörökségét képező Aggteleki-karszt leghíresebb látványossága az Aggtelek és Jósvafő alatt húzódó Baradla-barlang, amely nemcsak a régió, hanem Magyarország legkiemelkedőbb, legnépszerűbb, leghosszabb és leglátványosabb barlangja. A komplex barlangrendszer természetesen nem ismeri a trianoni határokat, egy része, a Domica-barlang Szlovákiából közelíthető meg.

A 25 km hosszú barlangrendszer látogatására több túrát is szerveznek a Nemzeti Park munkatársai, a kivilágított, betonjárdával, lépcsőkkel kiépített szakaszokat utcai ruhában is látogathatjuk, míg a vállalkozóbb kedvűek barlangász vezetésével, fejlámpás, overallos kalandtúrákon is részt vehetnek.
Tök jó, hogy ilyen szépen kialakították a barlang belsejét és így átlagos földi halandó is kaphat egy kis betekintést ebbe a csodába.

Nagyon szép volt az út, amit bejártunk. Kár, hogy a képek közel sem adják vissza. De talán pont ezért kell ezt egyszer mindenkinek a saját szemével látnia.
De azért... hogy legyen... egy pár nem túl jól sikerült képecském... csak úgy... Hátha ihletet ad, hogy Te is személyesen megtekintsd. S talán még jobb képeket is tudsz majd készíteni.

Aki szereti az ilyenfajta természeti szépséget, az biztos, hogy nem tud betelni a látvánnyal. Ahogy mi se.

Az ember órákig el tudná nézni ezt a sok különleges gyönyörű képződményt.

A barlangtúra nagyon szép volt! Ha láttam is valaha, akkor sem emlékszem már arra. Teljesen új élményt nyújtott. Kár lett volna kihagyni!
Viszont a barlangban azért elég hideg volt. A sok strandpapucsost és rövidujjúban  lévő embert nem is értettem. Mi készültünk, és még így is hűvös volt. Úgyhogy a sok álmélkodás után nem is volt baj hogy bő 1 óra bent-lét után kiértünk. Eléggé áthűltünk.
Úgyhogy irány a felmelegedett kocsi. Gyors átöltözés, és hát irány haza.
Csodálatos volt ez a barlang-túra. Remélem, hogy egyszer majd a többi barlangba, illetve barlang-túrára is eljutunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti a természet eme legkülönlegesebb és legkáprázatosabb megjelenési formáját megcsodálni.