Élménytérképem !!!

2013. augusztus 23., péntek

Sátoraljaújhely - Libegő

Sátoraljaújhely - Libegő és a kilátó
Észak-Magyarországi kirándulásunk során a különleges élményeket is megtaláltam, pontosabban egyet, méghozzá a libegőzést. Sátoraljaújhelyen ugyanis volt erre lehetőség, és úgy gondoltam, hogy akkor itt az ideje, hogy anyával egy ilyen élményben is legyen részünk.

Már régóta szerettem volna kipróbálni a libegőzést. Feltehetően nem nagyon lesz rá lehetőségem a jövőben. Síeléses terén meg szinte biztos hogy soha, úgyhogy szerettem volna megélni, és legalább tudni hogy milyen is. Úgyhogy tériszony ide vagy oda. Fel a libegőre Sátoraljaújhelyen.
Az aznapi kirándulásunk úgyis keresztül vezetett a városon, úgyhogy visszafelé megkerestük a Libegőt.
A Sátoraljaújhely, Torzsás u. 25, 3980 címen könnyen megtaláltuk. Szinte még GPS se kellett. Széphalom után a a körforgalomban kellett elkanyarodni, és szinte már ott is voltunk.
Már mentem is jegyet venni, hogy minél hamarabb felülhessünk. E téren a Zemplén Kalandpark oldalán lehet tájékozódni, KLIKK IDE.
Gyorsan ment minden, és már fent is ültünk az egyiken. 


Anya persze félt. Pedig mondtam, hogy semmi félelmetes nincs benne…. még a tériszony mellett sem. Felfelé csak az emelkedő dombot és zöldet lehetett látni alattad, de az meg nem is volt igazán mélyen, úgyhogy nem volt mitől félni.

Úgyhogy igazi félelem nem is volt. Fent pedig már várt a segítő, aki kisegített az ülésből.
Nekem nagyon tetszett.


És  még csak most jött a ráadás. Fel lehetett menni a kilátóba! Így is magasan voltunk... de volt még magasabb is!
A kilátót megmászni nem volt vészes. A tériszonnyal megküzdeni annál inkább.
Viszont a kilátás lenyűgöző volt!
Még jó, hogy mindig volt mibe kapaszkodni.

A látvány igazán szép a kilátóból! Fantasztikus körpanoráma volt!

Viszont a tériszonyos nem megy fel a kilátó tetejéig. De az alsó szintekről is gyönyörű-szép volt.
Aztán irány visszafele.
Anya persze tiszta para, hogy hogy fog majd leérni, amikor majd minden a szeme előtt lesz. De hát nincs másik út! Nincs lépcső és nincs másik lejárat…. csak a libegő! Úgyhogy beülés és szépen lassan libegés lefelé.


A kilátás szép volt, bár az erdősáv miatt nem 100%-os... de jó volt!
És még anya is félrerakta félelmét, és rájött hogy nem is vészes. Mondtam neki hogy csak előre nézzen a messzi távolba, én is úgy teszek, és akkor egyáltalán nincs para és rossz érzés.


Örülök, hogy megnéztük és hogy ilyen élményben is részünk lehetett.
Ráadásul kettő az egyben. Libegőzés is és kilátó is.
Jó kis program. Aki arra járna ne maradjon le róla.

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése