2012. július 12., csütörtök

Siófoki nyaralás

A 2012-es évben még úgy voltam, hogy nekünk nyaralás, vagy hasonlók szóba se jöhetnek, hiszen miből már... meg hova már…. De aztán az égiek csak segítették gondolatainkat és a körülményeket... Egy ismerős ismerősének a házikója Siófok melletti községben ismerős ismerősének akár egy-két napra ki is adható,... ha van rá igény. És mi az ismerős ismerősének az ismerőse voltunk, úgyhogy mire vártunk volna még... baráti áron csak elmehetnénk mi is pár napra!
Így is lett. Szinte hihetetlen, oly sok év után... nyaralás.... Szállás lett, én meg nézem programot pár nap erejéig. Mivel mi nem a strandon ülő és vízben ázós félék vagyunk…. ezért kellett valami más elfoglaltság is. Főleg ha már nyaralás.... akkor legyen emlékezetes. És az is lett!

1. nap

Megérkeztünk Siójút-ra. Így hívták a kis helységet ahol a szállást kaptuk. Át is vettük a lakhelyet a sráctól miután elmagyarázta hogy mi merre hogyan. Miután az utazással már elment sok idő, gondoltam akkor legyen mára már csak városnézés. Végül is az is tud érdekes lenni, főleg hogy nem is emlékszem, hogy mi Siófokot megnéztük-e valaha turista szemmel. Főleg hogy időközben voltak a belvárosban átépítések is. Úgyhogy irány Siófok, és sétáltunk egy nagyot a városban. Ha kíváncsi vagy, hogy mi mindent láttunk KLIKK IDE és külön bejegyzésben megnézheted.
Egész jól sikerült a várostúra. Van mit nézni Siófokon. Főleg a szobrok tetszettek nagyon. A pláza épp nem volt formában, de amúgy a város rendben van. Egész estig elsétálgattunk a parkokon keresztül egészen a Balatonig és a kikötőig. Bár csak ennyi volt az első napra, de pont elég is volt.

2. nap
Mivel azért a Balatonon vagyunk... illik majd fürödni is… No de nem egész nap… És nem is feltétlen csak Siófokon…. A mai program Zamárdiban a kilátó és a Szamárkő. Gondoltam délelőtt kirándulunk egyet, és délután Zamárdiban majd fürdünk. Persze előtte be kellett vásárolni eledelt…. és anya mindenképpen dinnyét akart enni. Csak épp késünk nem volt! Dinnyét kés nélkül nem lehet enni! Legalább egy kés kell és a szálláshelyre vissza már nem megyünk ezért! Úgyhogy egy 100Ft-os boltban szereztem egy nagy kenyérvágó kést! Talán addig kibírja, amíg megesszük a dinnyét!
A Szamárkővet... ahogy a feljárót is a kilátóhoz nem volt egyszerű megtalálni…. de aztán csak meglett. Ha szeretnél a szamárkőről többet látni, akkor KLIKK IDE.
Aztán meg kiderült, hogy a Szamárkő és a kilátó közel vannak egymáshoz, egymás hegyén-hátán. Úgyhogy nem is kellett nagyon sietnünk a Szamárkő megtekintésével, így hogy ilyen közel volt a kilátó. Közben anya azért kitalálta, hogy ő ott akar enni a padokon az erdős részben a Szamárkő mellett. Elő hát a dinnyét és az újonnan szerezett kést! És neki álltunk gyümölcsöt enni! Mókás volt.

No de aztán felmásztunk a kilátóhoz is. A táblák tiltották hogy Szuzi felmenjen, úgyhogy gyalogolni kellett. Végül is... le kellett dolgozni azt a sok gyümölcscukrot. A kilátó egész jó volt, hangulatos és nagyon szép volt a kilátás. Még több képért KLIKK IDE.
A fürdés sem maradt el….délután pancsiztunk egyet a zamárdi strandon. Semmi extra... egy átlagos balatoni strand. Ha egy-két képpel többi is érdekel, akkor KLIKK IDE.
Visszafelé miután megnéztem azt a szürke szamarat közelebbről….
....utána megálltunk még Siófokon, és megnéztük egy kicsit közelebbről azt a belvárosi esti élettér színhelyét. Sétáltunk egyet a part közelében található 'buli-szektorban' a szállodák során, hogy egy kicsit mi is átszellemüljünk a sok külföldi és nagyvárosi emberhez hasonlóan.

A parton sétáltunk még egyet, és visszamentünk Siójutra nyugovóra térni.

3. nap
A reggeli ébredezés és hosszas készülődés után csak sikerült elindulni és megindulni a mai napi programok felé. A Balaton közvetlen környékén sajnos nem nagyon sok látnivaló van, legalább is Siófok környékén nem nagyon. Ami viszont megtetszett a nézelődés során, az a Krokodil-zoo Balatonszárszón. Kíváncsivá tett, hogy milyen is egy ilyen krokodil állatkert, ha már ennyi tábla reklámozza az útszéleken. Úgyhogy ezt a napot úgy képzeltem el, hogy elmegyünk megnézzük a krokodilokat és utána esetleg a József Attila emlékdolgokat, majd délután fürdünk egyet Balatonszárszón. Bőven elégnek tűnt már ez a programsor.
Mire megindultunk… főleg hogy Siófokon megálltunk reggelizni a Mekiben! Utána mentünk is tovább.. mert azért kicsit kellett utazni a krokodilokig. Balatonszárszón már kezdtem aggódni, hogy merre is lehet az a Zoo. De aztán a tábla a község végén csak segített. Elég furcsa egy helyen volt, de a lényeg, hogy megtaláltuk, és hogy a borsós belépőjegy mellett is szándékomban állt megnézni. Úgyhogy be is mentünk. Ha kíváncsi vagy hogy miket láttunk KLIKK IDE.
Nem volt olyan nagy ez az egész komplexus, úgyhogy elég hamar megnéztük és mentünk is tovább. Irány akkor strand. A strand mellett volt egy József Attila emlékmű, amit meg is néztünk miután leparkoltunk. Érdekes volt, de az emlékházat mégse néztük meg, inkább elmentünk a kuka-melegben fürödni. Délután a Balatoni nyaraláshoz illően fürdés és lazsálás. Pont ahogy azt szokás. Bár nincs sok képem, de egy külön bejegyzést megérdemelt, KLIKK IDE.
A szokásos fagyizás itt sem maradhatott el. A strandról távozás során meg is ejtettük. És amíg elnyaltuk a fagyit, addig megkerestük és kívülről megnéztük a J. Attila emlékházat. Az emlékház már nem volt nyitva, a fagyi is elfogyott, ezért elindultunk is vissza a szállás helyünkre.

4. nap
Az utolsó teljes nap, egy újabb egész-napos program még bőven belefért. Mint mondtam attól mert a Balatonon vagyunk, nem kell reggeltől estig a parton lenni! Arra gondoltam...hogy elmehetnénk és megnézhetnénk a Tihanyi apátságot! Ha már ennyire közel vagyunk!
És hajókázhatunk is! Irány Szántód és a hajó! Ez nagyon izginek tűnt, és már alig vártam! Nem hajózunk túl sűrűn, úgyhogy nekem ez jó kis program volt! Élmény volt a javából! Ennél kalandosabbra nem is sikerülhetett volna a tihanyi kirándulásunk. KLIKK IDE és Te is megnézheted, hogy hogyan is jutottunk el Siófokról Tihanyba, no meg vissza.
Miután láttuk, amit látni akartunk, és megéltük, amit meg lehetett élni, visszahajóztunk és utána elmentünk Szántódon fürödni. Minden nap egy másik strand, így legalább tényleg izgi és változatos a Balatonban való fürdés.
Bár kicsi volt a strand, ott a Balcsi se volt valami tiszta... már mint hogy nagyon iszapos volt.... és nem is készült pár képnél több... de ha érdekel, akkor KLIKK IDE, és külön bejegyzésben is megnézheted.
Azért azzal a kis felfrissüléssel eltelt a délután. Igyekeztem nem tovább szénné égni. Ez a nap eléggé 'égető' volt és este még annál is jobban éreztem, hogy bizony nem vigyáztam az amúgy is felettébb kényes bőrömre. De hát milyen lenne már a nyaralás, ha nem tudnék felmutatni egy kis felégést,... ha már nem barnulok.
Napnyugta után már mentünk is vissza, hogy este még nyalogathassam sebeimet, hátha túlélem az éjszakát valahogy. A ház előtt azonban még fogadott egy kellemes kis plussz. Egy bácsi épp birkákat legeltetett. Siójút bár közel van Siófokhoz, de azért még falunak számít. Édik voltak a birkucik. Nézegettem őket, hajkurásztam... micsoda stresszben lehettek szegények.
A sötétedés is utolért minket, ugyhogy vacsi és pihi, mert holnap már kell hazamenni :( .

5. nap
Hazautazás napja. :( De ha már Siófokon úgyis át kell menni,... gondoltam, hogy ne robogjunk mindjárt haza. Indulás után még megnéztük azt a Siójút nevezetű községet és a közösség házukat.

A reggelink elfogyasztása után pedig még benéztünk Siófokra... az Arany-partra. Borzasztóan fújt a szél, és eléggé hűvös is volt, úgyhogy fürdés így nem lett. Pedig arra gondoltam, hogy mielőtt hazamegyünk pancsizhatnánk még egyet a kedvenc strandunkon, az Arany-parton. Hát nem jött össze.

Hazafelé Tamásiban még megálltunk fagyizni egyet. Meg ha már nyár van... vettünk egy dinnyét is... késünk már van :) Meg is néztünk, hogy az túlzott alacsony ár ellenére még ehető-e. Ha poshadt lett volna, akkor nem érte volna meg hazacipelni. :) Szerencsénk volt, úgyhogy dinnyéstül indultunk haza, hogy kipihenjük a nyaralás fáradalmait :)

Élményekkel teli érkeztünk haza. Fárasztó volt a nyaralás, viszont sok szép emlékezetes élménnyel és emlékkel lettünk gazdagabbak. És a hosszú hosszú szűkös évek után pont erre volt szükségünk. Nagyon jó volt, és elkezdtem reménykedni, hogy talán lesz majd még ilyen a jövőben.

S így kezdődött, hogy elkezdődött a kirándulások időszaka ....