2014. július 6., vasárnap

Balatonakali - Strand Holiday Kemping

Strand Holiday Kemping
Egy 'egyéjszakás kalandunk' volt ebben a kempingben. :) Szó szerint! Egy éjszakát töltöttünk itt a Balaton-Felvidéki körutunk során. Megmutatom és pár szóban elmesélem, már csak azért is, hogy senki ne higgye azt, hogy ezek sokkal jobbak, mint más környéken található kempingek.

Szóval.. ha meg itt szeretnél szállni, akkor a Balatonakali, Strand utca 2. címet kell keresni. Egyáltalán nem bonyolult megtalálni, épp hogy lekanyarodsz a főútról a megfelelő kereszteződésnél... mész egy kicsit és már ott is vagy a part közelében. Ahol ilyenkor sok az ember, ott a fürdő és feltehetően a kemping is a közelben. Azon a kapun kell begurulni és mindjárt itt a 'portán' kell az igényt leadni.
Nekem úgy tűnt, hogy elég normális, igényes egy kemping. Azt már tudom, és remélem Te is tudod, ha még nem, akkor majd a sok élménybeszámoló elolvasása után tudni fogod, hogy nem az ár jelzi és mutatja, hogy a kemping mennyire jó, kellemes, felszerelt és igényes. Úgyhogy arra nem adunk.
De ennél úgy tűnt, hogy ár-érték arányt tekintve rendben van. Ezt választottam. És lássuk, hogy mire jutottunk.
Az ár tényleg nem volt vészes, ha csak sátorozni mentél. A aktuális árakra a neten mindig rá tudsz keresni. Mert hogy ebben a kempingben a sátorosok csak kishalak voltak. Nem is értettem még otthon, hogy minek ennyi parcellás hely és különböző helyár. Hát ahogy mentünk befelé a térképpel, hogy helyet keressünk (mert hogy azt is kaptunk a recepción, hogy eligazodjunk), megláttam. Lakókocsik, lakókocsik.. még több lakókocsi... külföldi méregdrága lakókocsi, olcsó lakókocsi, fix bérelhető lakókocsi... és zömében ezeknek voltak fenntartva a parcellák, amik viszont nem voltak olcsónak mondhatóak. Látod a térképen azt a sok pirosat? Na azok a parcellás, drága helyek, zömében lakókocsiknak. A kék a Balaton :), és a zöld területen lehetett az egyszerű sátrakat felállítani. Hát nem olyan nagy... és nem is volt valami nagy a választék a szabad, üres zöld területekből.
Úgyhogy kerestünk egy helyet. Amit találtunk egész jónak tűnt, de több mint valószínű, hogy eddig azért maradt parlagon, mert egy elég nagy szederfa állt ott, az éppen potyogó piros gyümölcseivel (tudod, ami aztán mindent megfog és minden piros lesz tőle). De kicentiztük :) És mellettünk mindjárt ott volt az egyik vizes-blokk is. Úgyhogy szerintem elég jó hely lett, még ahhoz képest is, hogy mellettünk egy elég nagy társaság volt letáborozva, és hogy jó sokat kellett menni, hogy kiérjünk a kempingből. És hát arról meg még nem is beszéltem, hogy a vasúti sínek mindjárt ott voltak a kerítésen túl! Látod a szuzi mögött azt a barna csíkot? Na ott jár a vonat. Még szerencse, hogy nem túl sűrűn, és szerencse, hogy csak egy éjszakát maradunk itt.
És még pár szót az egyéb, a sátorozók számára is fellelhető helységekről. A vizes blokk előtti nyitott téren lehetett mosogatni, de itt konnektor vagy ilyen nem volt található. Vízforraló, rezsó, ilyesmi felejtős, ahhoz külön kellett volna áramot kérni (plusz pénzért).
És a mosdó-fürdő helység. Nem is olyan rossz. Főleg, hogy még konnektor is volt, ahonnan az elemtöltőm nem nyúlta le senki (Nekünk 3 dolog miatt kell általában a konnektor.... reggeli vízforralás, az elemek töltése, meg talán ha kell akkor a hajszárító miatt. Csak ezért nem szoktam áramot kérni, ha megoldható másképp is). Úgyhogy örültem hogy találtunk áramforrást arra az egy-két dologra. Csak az a sok felmoshatatlan mennyiségű víz ne állt volna a padlón. Nem tűnt annyira higiénikusnak. És hogy a lelkes vendégek próbálták a vizet a lefolyó felé söpörni, de majd hogy nem reménytelen volt. Viszont volt meleg víz! És ez is egy nagyon fontos tényező! Mindent egybe vetve, egész jó.
Még a WC-k is.
Ami pedig a legjobb kellett volna legyen az egész kempingben, hogy van saját strandja. Örültem is, hogy milyen jó....
...nem kell messzire menni - no ez azért a mi esetünkben nem volt igaz.
...és nyugodtan lehet egy jót csobbanni -  no ez sem így lett, mert hogy nem volt igazán külön erre kialakított rész vagy ilyesmi, csak a lejárót csinálták meg. De ott jártak el mások is, meg a bagósok is, a legközelebbi lakókocsi majdnem hogy a nyakadban, meg még a horgászok is, úgyhogy kellemes ls nyugodt nem volt.
....és hogy milyen jó lesz fürödni végre a Balatonban - Hát nem itt nem fürödtünk.. mert nem hogy tiszta nem volt, de még úszó-kúszó élőlényből is több volt a látómezőben mint pancsoló emberből. Anya meglátta a siklót, ahogy bele akart lépni, és ott el is dőlt, hogy akkor mi itt nem fürdünk.
Úgyhogy amilyen jónak képzeltem, annyira nem lett belőle semmi. Át is mentünk a rendes strandra. Viszont!! És ez megint egy nagy pozitívum! A kempingben megszálló vendégek egy kártya felmutatásával ingyen bemehettek a strandra! Nohát akkor mégis csak kaptunk valamit a pénzünkért. :) És hogy milyen is volt a strand egy külön bejegyzésben olvashatod.
Este még megnéztük a Balatont a naplemente után.
Mindent összevetve nem mondom hogy olyan jó ez a kemping, de azt sem hogy rossz. Abszolút nézőpont és persze igény kérdése. Talán ha több napig maradtunk volna... De azt hiszem, hogy én legközelebb ha erre is járunk, akkor egy másik kempinget próbálok ki. Végül is a Balaton partján majdnem annyi van belőlük, mint égen a csillag, csak győzzön választani az ember. De ha arra jársz, akkor nyugodtan próbáld ki Te is, mert a fekvése jó, eléggé forgalmas, a mellette lévő strand eléggé nívós. Lehet, hogy neked pont ez tetszene....