Élménytérképem !!!

2014. július 7., hétfő

Révfülöp - Millennium kilátó


 Millennium kilátó

Ha a Balatonon jársz, akkor legalább egy kilátót érdemes felkeresni, hogy az ember megcsodálhassa a gyönyörű balatoni tájat. A Balaton-part mentén több községben is találni kilátót (gondolom én), nekem a Révfülöpi Millennium kilátó szúrt szemet, amikor látnivalókat kerestem. Úgyhogy az ott felkeresett látnivalók mellett ezt is megnéztük.
És hogy hogyan lehet eljutni a kilátóhoz? főleg kocsival? Mivel bárhonnan elindulhatsz (mi az Ecséri templomrom megtekintése után mentünk a kilátóhoz, vagyis abból az irányból közelítettük meg), ezért térképet most nem mutatok. Viszont, a lényeg, és ha megnézed a térképen (Google), akkor ezt keresd... Mogyoró utca! Ugyanis ez az utca van legközelebb a kilátóhoz. Szóval ha megvan a Mogyoró utca, akkor azon kell menni az elágazásig (az utak itt már nagyon keskenyek!), ott egy jobb-kanyar, és utána a második balos kanyar visz a legközelebb a kilátó lábához. Idáig:
Mert hogy onnan már gyalog kell a kilátóhoz felmászni! Kedves, aranyos jól mászható lépcsők várnak az elején. Utána viszont némi erdős, földes emelkedővel is meg kell küzdeni. De nem olyan vészesen hosszú, hamar fel lehet érni a kilátóhoz.


Manapság az ember azt hinné, hogy legalább a kilátók meglátogatása ingyen van. De ez Magyarország... itt még a nem túl sűrűn látogatott, lakott területen kívül eső kilátót is fizetőssé tudják tenni. Sajnos a kilátó lábánál a fák miatt kilátás nulla, úgyhogy aki szeretne többet látni, annak perkálnia kell. 

Fülöp-hegyi Millenniumi kilátó
júiius 1. - augusztus 31. közötti időszakban díjfizetés ellenében látogatható.
Nyitva: 9.00-től 20.00 óráig (minden nap)
Belépő díjak:
Felnőtt belépő: 200,-Ft/fő, Gyermek 100,-Ft/fő, Nyugdíjas 100,-Ft/fő
Révfülöp kártyával rendelkezők a Kilátót ingyenesen látogathatják!
(A belépődíjakból származó összeget az önkormányzat a kilátó és a kilátóhoz vezető feljárati út felújítására kívánja fordítani.)
A község honlapján KLIKK IDE ellenőrizheted, hogy még így van-e.

Mint látod még nyitva sincs egész évben, még jó hogy jókor jártunk ott. Szóval ha abban a bizonyos időszakban, és a napi nyitvatartási időszakban jutsz el oda, és kifizeted a belépődíjat, akkor már mehetsz is fel a kilátóban. Azt hiszem, hogy nekünk minden téren szerencsénk volt. Egyrészről nem is néztem, hogy időszak, meg nyitvatartás is van. A belépőt tudtam, viszont valami furcsa okból kifolyólag a kocsiban maradt a pénztárcám. Azt hittem, hogy elvesztettem valahol, mert amúgy mindig a táskámban szokott lenni. Tiszta frászban voltam, hogy vajon mikor hagytam el, és hogy akkor most hogy megyünk fel a kilátóba?
De a bácsi nagyon kedves, aranyos és megértő volt. Ő szemet húnyt pénztelenségünk felett, mi meg megajándékoztuk kedvességért némi eleséggel (az bezzeg volt a táskámban... alma, cukor...ami csak kell, csak épp a pénztárcámnak volt hűlt helye). (Legközelebb erre járunk ígérem, hogy majd duplán fizetünk :)
Amint megmásztuk azt a pár lépcsőfokot már gyönyörködhettünk is a kilátásban.
Nem semmi, ugye? Ezért megéri hegyet mászni, és még fizetni is.
Gyönyörű kilátás, gyönyörű vidék, gyönyörű táj!



Miután kinézelődtük magunkat, újra hálás köszönetünket fejeztük ki a bácsinak, és mentünk is vissza kocsihoz. Egyébként ha mégse akarnál teljesen a kilátóig felmenni, akkor félúton a lépcsők közt van egy kis pihenőhely (még pad is van), ahonnan majdnem ugyanolyan szép a kilátás, mint a kilátó tetejéről. A pénztárcám meg meglett, hál istennek, a kocsiban felejtettem és nem pedig elhagytam (egy kevésbé megszokott helyre raktam és nem figyeltem oda eléggé, amikor kiszálltunk és elindultunk).
Érdemes egy kitérőt tenni a révfülöpi kilátóhoz... ha épp a megfelelő időben vagy ott a környéken (lásd nyitva tartás). A kilátás és a táj lenyűgöző, ezért legalább egyszer Neked is látnod kell a Balatoni tájat ilyen szögből is.

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése