2013. július 25., csütörtök

Eger városnézés

Észak-Magyarországi kirándulásunk során Eger városát is megejtettük. Ha már úgyis várnézés volt az egyik fő téma, akkor az Egri várat se hagyhattuk ki. És ha már az Egri várat megnézzük, akkor a városban is sétálunk egy kicsit.

Ezen a napon csak egy egri városnézés volt napirenden. De az nem hogy gyalog megyünk be a városba a város széléről! Főleg úgy hogy a gomolygó felhőkből úgy tűnik, hogy esni fog az eső. Ennek ellenére a szálláshelyünktől elindultunk. És csak nem bírta ki, csak elkezdett esni az eső!!! ÁÁÁÁÁ!! Elmossa a napunkat! Így nem lehet várat nézni!! Az eső miatt a plázába kényszerültünk menekülni, és ezzel értékes időt vesztettünk.
És csak nem akart javulni az időjárás.
Már csak csöpörgött, amit anya nem is vélt látni... úgyhogy tovább indulunk.
Ez gáz.... esernyővel kirándulni. És kezdtem fázni is. Arról nem volt szó , hogy a a hőmérséklet is így visszaesik. Úgyhogy mentünk is... sétáltunk... és sétáltunk.

Végül is hamar beértünk a városba és a Bazilika szép nagy épületéhez is hamar eljutottunk.

Még jó hogy a Bazilikában nem esik az eső.
Úgyhogy ott meg is pihentünk, miközben megcsodáltuk ezt a templomot is. KLIKK IDE, egy kis külön bejegyzéshez.
Tovább haladva a sétálóutcát jártuk, és a várat nem találtuk.

Az idő viszont robogott, mi meg nem.

De legalább már jó helyen járunk, a Dobó István téren. Itt állt a szobor is.
S ott a távolban már látszódott a vár  is.
Már csak a felvezető utat kellett megtalálni.
Szerencsére meg is lett, ahogy a vár is..
Viszont ki gondolta volna, hogy a vár nyár kellős közepén, a szezon kellős közepén... nincs minden látnivaló a várban nyitva 5 után! áááááááá!!! nem értünk oda időben és egy csomó múzeumi rész már bezárt. No se nem baj, megnéztük azt amit lehetett. És ha érdekel, hogy akkor mit is láttunk, külön bejegyzésben megtekintheted - KLIKK IDE.

Egri várat után gondoltam , hogy visszamegyünk és eszünk egy jót az egyik étteremben. Ja ... gondoltam..... De ember tervez....
Sétáltunk egyik térről a másikra...

Anyának mindenképp fagyi kellet.....mire azt megtaláltuk.
Aztán meg hogy ő meg akarja nézni a Minaretet. Ja jó, csakhogy az ellenkező irányba van.
Úgyhogy újra visszamentünk a térig meg tovább, csakhogy a Minaretet is lássuk. És még fel se mentünk :(
Azt újra vissza a sétálóutcába.... Ennyit menni....

Az éttermezés valahogy el is maradt :( .
Inkább irány vissza a szálláshely. A Bazilika irányába, ahonnan jöttünk.

Étterem helyett a vásárlást választottuk, ha már ott voltunk a plázában. Egy kis kaja, egy kis nasi, ez is jó lesz vacsorára.... és egy kis dinnye!! áááá! és ki fogja azt elcipelni?!? Úgyhogy volt egy várostúra ez a városnézés.
A lényeg hogy visszaértünk, vacsoráztunk, és a pihenés már kellett. Hát nem ez lett a legsikeresebb napunk!

Viszont a következő napon megint volt szerencsénk bemenni a városba. A termálfürdőt néztük meg. KLIKK IDE és külön bejegyzésben láthatod, hogy milyen volt. Szintén gyalog mentünk oda és vissza, így egy újabb részét láthattuk a városnak.

S bár az ez napi séta még addig se tartott. Cserébe viszont este megejtettünk az éttermi vacsorát.
A szálláshelyünkhöz nagyon közel volt...
És milyen finomat ettünk...
Sajnos nem láttunk annyi mindent Egerből, mint szerettem volna. De egy kis ízelítőt kaptunk és talán legközelebb egy sokkal hosszabb, alaposabb és részletesebb város felfedezés is lehet majd. Addig pedig... ha Te arra járnál...