2013. július 21., vasárnap

Mátrafüred - Sás-tó és a kilátó

Észak-Magyarországon tett nagy kirándulásunk során pár éjszaka erejéig a Mátra kemping adott szálláshelyet, ami mellett a Sás-tó és egy kilátó is található. Hát persze, hogy mi is megnéztük, ha már ott voltunk.
Emlékeim szerint nem közvetlen a kempingből nyílt az út a Sás-tó felé, illetve nem lehetett a kempingen keresztül átmenni. De az út ami a tóhoz vezetett mindjárt ott kezdődött a kemping mellett.
Úgyhogy még az első napon, sötétedés előtt tettünk egy sétát a tó és a kilátó felé.
Mátrafüred és Mátraháza között találjuk hazánk egyik legmagasabban, 510 méteren fekvő természetes tavát, a Sás-tavat. A romantikus tavacskától nem messze magasodó népszerű kilátótoronyból páratlan panoráma nyílik a Mátra hegyeire, kiterjedt erdőségeire.
A kényelmes sétautakon teljesen körüljárható, füzekkel szegélyezett, nádasban bővelkedő tavacska közepén két kis fahídon megközelíthető szigetecskét is találunk.
A tó faunájáról és flórájáról információs tábla tájékoztat minket. Jó időben csónakázni is lehet a tavon, fürödni tilos. Ha szerencsénk van, még szalamandrával is találkozhatunk.

A tó északi oldalán egy hangulatos réten játszótér, pihenőpadok, tűzrakóhely áll a turisták rendelkezésére. A tótól egészen a Farkas-kútig húzódik egy informatív, játékos 15 állomásból álló tanösvény.

Körbe is sétáltuk a tavat.

És persze a kilátónál is megálltunk.
A tó nyugati partján áll a kis fahídon átsétálva elérhető, 50 m magas acél kilátótorony, amely olajfúró toronyként szolgált a Szeged melletti Algyőn. Tériszonyosoknak nem egy népünnepély feljutni a csigalépcsőn, a csodálatos panoráma azonban kárpótol a fáradságért. A Mátra déli lankáira, a Kékestetőre nyílik pazar kilátás, de tiszta időben akár a budai hegyeket is láthatjuk.

Valamiért éppen akkor nem volt nyitva... De úgy láttuk, hogy másoknak sem volt akadály, hát akkor nekünk se...
A tériszony dolgozott rendesen. Sajna nem is mentünk tovább, az első pihenő szint pont elég volt nekünk.
A táj és a látvány innen is nagyon szép volt.
És a naplemente is, amiben pont részünk volt.
És még a hold is szinte teljes nagyságában mosolygott ránk.
A kilátóról aktuális infók a következő honlapon találhatóak - KLIKK IDE.
A nagy teret is megtaláltuk, ami feltehetően a pihenni és piknikezni vágyóknak lett kialakítva.
S innen már majdnem vissza is értünk a kiinduló ponthoz.
Ha arra járnál... kirándulnál, kempingeznél... akkor a tavat és a kilátót se felejtsd el megnézni.