Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2015. június 8., hétfő

Makó - Hagymatikum

Hagymatikum
Makó különlegessége, híressége és egyben élmény- , gyógy- és strandfürdő komplexuma. Hát persze, hogy nem hagytuk ki alföldi utazásunk során.
Miután Makó környékén megnéztük, amiket látni szerettünk volna, elmentünk a Hagymatikumba, hogy a nap végén áztassuk egy kicsit magunkat. Nem volt nehéz megtalálni. Makó nem nagy város és kellőképpen ki volt táblázva, hogy GPS nélkül is odataláljuk. A parkolás sajnos csak a utcában volt lehetséges, de akkor azért parkolódíjat legalább nem kellett fizetnünk.
Pár 100 méter és ott is voltunk a fürdőnél.
Teljesen lenyűgözött a látvány. Hogy egy fürdőnek ilyen szép és különleges épülete legyen! Nem gondoltam volna. Legalább is a netes képeken nem jött át, no de élőben!
Az épület körül pedig további parkokat megszégyenítő páratlan műalkotások díszítették a fürdő bejárata előtti területet.

És a fürdő bejárat! Mintha csak egy 4 csillagos hotelbe menne az ember.
És a recepció is pont ezt az érzést keltette.
Főleg ez a makett! Ezek amúgy is gyengéim, de hogy a fürdő makettje legyen a recepción a dísz! Csodálatos!

Ahogy ez egyik fenti képen látható high-tech beléptető rendszer várja a látogatókat. És szinte vadi újnak tűnő helységek, berendezések.
És bár az árakkal ki voltunk békülve. Nem olyan vészes, nézd csak meg a fürdő honlapját - KLIKK IDE. De ez a karon csüngő, mindenféle állítási lehetőséget nélkülöző gumikarkötő-szerű beléptető 'óra'. Nahát ez nem nyerte el tetszésemet. Amennyire nem süllyed el a vízben, legalább olyannyira nem is marad rajta a kis vékony női kacsón.
S miután az öltözőn túl voltunk, egy táblácska segített is utat találni a medencék felé.
A medencékhez vezető utunk során láttuk, hogy mennyi más időtöltésre lehetőséget adó helység van még. A számos gyógy- és wellness szolgáltatások kívül a gyerekekre is gondoltak.
Egy kis pihi és masszír-pancsi.
S egy kinti medence! Üresen :( Tán még szezon előtt lennék itt?!?
És akkor végre eljutottunk a fő medencéhez.
Ahhoz a helységhez, ahol a középen található építészeti műalkotás tán még a medencéknél is érdekesebb és híresebb.
A medencék egy része itt, ebben a nagy térben a széleken helyezkedik el, no meg a központi elem körül is.

Főként itt fürödtünk. Reménykedtünk a testünket és szívünket átmelengető meleg víz nyújtotta örömökben. De sajnos a víz éppen akkor nem volt az az igazán kellemes. És szó mi szó a bugyborékok se akkor és ott jöttek, ahol vártuk volna. A hosszas ücsörgős fürdéshez nem volt épp megfelelő.
Viszont a látvánnyal nem lehetett betelni. Ilyen egy csodaszép épület és belső kialakítása.

Később kinéztünk a kinti medencékre is. Valahogy nem volt az a nagy néptömeg, amit vártunk volna. Tán tényleg még szezon előtt voltunk.
Az úszó medence pangott.
A csúszda sem működött.
És a kinti élménymedence sem volt zsúfoltnak mondható. Gondolom 40 fokos döglesztő nyári napon teljesen más képet mutat a fürdő minden egyes négyzetmétere.
Ezt a kinti medencét még kipróbáltuk. De a forró nyári napsugarak és hőmérséklet híján a víz hőmérsékletét itt sem találtuk kellően melegnek, hogy túl sokáig ázzunk, ezért inkább a benti medencéket részesítettük előnyben.
Túlontúl sok időt nem töltöttünk itt. Talán majd legközelebb.
Most már tudjuk, hogy milyen a Hagymatikum. Ami biztos, hogy nagyon szép a fürdő épülete! Már csak ezért is megéri egyszer ellátogatni ide. Végül is a medencék is egész jók, s reméljük, hogy legközelebb kellően meleg víz is vár majd minket. Jó kis fürdő ez! Próbáld csak ki!

1. Mi pár éve, évente egyszer, a téli szünetben, megfordulunk itt. Mégpedig azért, mert a gyerekrészlegen klassz csúszda van, ami nem bébicsúszda, de nem is olyan hatalmas, és a gyerekmedence pont akkora, hogy már a 4 évesemnek is leér benne a lába, de még a 9 évesnek sem ciki. :-)
    Az élménymedencéből ugyanezen szempontok alapján mi a középsőt szeretjük a legjobban, az egy kicsit sekélyebb, mint a két szélső, ( a gyerekek miatt fontos), és ezáltal melegebb is. ( de nem annyira mint a gyógymedence) Plusz a gyerekek imádnak a barlangban őrjöngeni :-)
    A szaunavilágot viszont én nagyon szeretem :-)

És amit még kiemelnék, csak mert mi voltunk itt egész pici pár hónapos babával is babakocsival, hogy van baba-mama szoba, ahol a picik nem csak enni tudnak, hanem akár aludni is, és az egész épület akadálymentesítve van. Sajnos ez még mindig nem általános :-(

1. Szia! Köszönöm, hogy megírtad véleményedet és élményedet. Remélem, hogy egyszer majd még nekem is lesz lehetőségem eljutni a fürdőbe, és majd sokkal jobb élményekre szert tenni.