Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2017. március 16., csütörtök

Sopron - Sörházdombi-kilátó

Sopron és környékén kirándultunk. S mivel a Károlyi-kilátónál nem jártunk szerencsével, ezért a másik könnyen megközelíthető kilátót, a Sörházdombi-kilátót is megnéztük.
A kilátó lehelyezkedéséből és megközelíthetőségéből ítélve laza időtöltésnek tűnt a késő délutáni órákban. De mivel egy nap után úgy éreztük, hogy Sopronban a közlekedés nem épp a megszokott és könnyen kezelhető, ezért a GPS-re bíztuk magunkat, hogy vigyen a kilátóhoz.
Vitt is... szűk keskeny kis utakon. Szerencsére a GPS gondolatolvasóként szinte tudta, hogy hova akarunk menni. Ha cím alapján akarnánk keresni, akkor a Sörházdomb u. 12. kb az a pont, ahol a kilátó van.
Valószínű a szűk keskeny utakra való tekintettel ajánlják más oldalakon:
Az autókat érdemes a Lővér körúton hagyni. Mind a Lővér körút, mind a Sörházdombi út felől pár perces sétával, az irányító táblákat követve könnyen megközelíthető gyalogosan.
Így lehet igazán élvezni a sörházdombi erdősáv békéjét, nyugalmát, a madárcsicsergést és a tiszta levegőt. A kilátás páratlan mind az északkeletre fekvő városra, mind a délen emelkedő lőveri magaslatokra.
Meg talán azért is, mert a domboldalon turistautak is vannak, és egy kis kirándulás kíséretében biztos élvezetesebb.
De mi most nem készültünk túrára, csak a kilátóra voltunk kíváncsiak. Úgyhogy addig mentünk, ameddig csak lehetett. A sok álldogáló autó jelzés értékű volt. Itt is meg lehetett állni.
S milyen jól tettük. Mert hogy a kilátó ott figyelt a fák között.
A Sörházdomb a Soproni-hegység 300 m magas vonulata. A II. Világháború után lebontott régi kilátó helyén 2006 szeptembere óta a Lőverek legifjabb, fából ácsolt kilátója emelkedik.

A Sörházdombi kilátó! Alig pár métert kellett menni az autótól. És milyen jó! Semmi nyitvatartási idő, semmi belépő... bármikor bárki felmehet, ha ere téved.
Szép magas kilátó, be se fért a képbe.
A helyszínen találtam egy hasznos leírást. Azt mutatja, hogy a soproni látképet szemlélve hol mit láthatunk.
Egyszerű, de nagyszerű. Mondjuk fent is lehetne egy ilyen a kilátó tetején, hiszen ki emlékszik már arra, hogy mit látott lent, mire felér.
Főleg ezeken a lépcsőkön. Stabilnak és biztonságosnak tűnt a kilátó építménye. Csak hát azok a lépcsők. Tériszonyosoknak itt azért van mivel küzdeni.
Főleg felfelé, amikor is minden lépcsőközön keresztül látni, hogy hogyan nő a mélység az ember lába alatt.
Viszont még én is feljutottam, úgyhogy nem vészes. Ezért a kilátásért pedig megérte.
Sopron városa a Sörházdombi-kilátóból.

Egy kis zoom-mal.

Ez a kilátó legalább 'tárt kapukkal' várt, és felmehettünk a tetejére a kilátásban gyönyörködni.

Úgyhogy ha Sopron felé járnál, akkor ez a kilátó egy biztos pont, amit látni kell, pontosabban ahonnan a kilátását látni kell.