Kirándulok, túrázok, élményekkel gazdagodok - S mind megírom, hogy lásd ,Magyarország mennyi látnivalóval és élménnyel Téged is vár.

S kérlek ne felejtsd, ez egy NAPLÓ, amiben SZEMÉLYES élményeim és érzéseim írom meg. Lehet hogy nem mindig tökéletes, de remélem hogy pont emiatt Neked majd jobb lesz!

2015. június 10., szerda

Orosháza - Gyopárosfürdő

Gyopárosfürdő
Alföldi ututnk során úgy éreztem, hogy kihagyhatalan, hogy megnézzük, hogy milyen az a híres nevezetes Gyopárosfürdő. Párórás pihenő erejéig be is néztünk.
Gyopárosfürdő Orosháza mellett szinte külön kis községet alkot.  Eltéveszteni se lehetett volna. És az egyszem út mindjárt a fürdő mellett vezet el. Úgyhogy még a fürdőt sem kellett keresni.

Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet, mert jókat lehetett hallani.
Amint sikerült leparkolni a felettébb kevés parkolóhelyet nyújtó környéken, már mentünk is befelé.
Szép nagy és tágas a recepció.
A belépőjegy árak nem tűntek annyira egetverően vészesnek. Úgyhogy benti medence, kinti medence... befizettünk mind az Élményfürdőre és a Gyógyfürdőbe is. Az árakat, ahogy a nyitva tartást is megtekintheted a fürdő honlapján, KLIKK IDE.
Meglepő módon az öltözők fent voltak az emeleten.

A modern kapukhoz modern órás öltözőszekrény járt. :) Így kell ezt csinálni. Mégis csak ez az egyik legkényelmesebb megoldás.

Gyorsan átöltöztünk, és már mentünk is a medencékhez. A benti részt néztük meg először.
Az a furcsa színű medence volt a gyógyvizes medence. Mintha 'tea-vízzel' töltötték volna fel.
De nagyon jó meleg és kellemes 'tea-vízzel'. Öröm volt benne ázni egy kicsit.
Ezen kívül volt még egy gyerekmedence....

.... és még másik kettő élménymedence. Egy kisebb élménymedence.
Persze ennek a vize már koránt sem volt olyan melegenek mondható.
.... és mögötte egy nagyobb... csúszdával, és az általam eddig látott legnagyobb sodrófolyóval. Nem csak szabályosan körbe ment a vízsodrás a kerek oszlop körül, hanem az egész medence belső oldalán vitt végig. Ezt nevezem én vízsodronynak!
Ja! És a jakuzzit nem is említettem. Bár azért mint tudjuk a legtöbb helyen 'verekedni' kell.
Bár nem tűnt nagynak ez a belső rész, de így hogy 4 medence közül is lehetett választani.
Azért a gyógyvizes volt a favorit.
Kis idő után gondoltuk, hogy a kinti medencéket is megnézzük.

Kint, a nyitott teraszon további kevésbé meleg vizes medencék vártak. Hasonlónak tűntek, mint a benti középső.
Viszont újabb csobbanás helyett inkább megindultunk felfedezni a strand többi részét. Hát milyen szép ez strand! Padok.. virágok...

... nagy füves területek...

... és amitől még szebb az egész fürdő-komplexum... egy tó is van! A fürdőhöz közvetlenül egy tó is tartozik.
Vagyis a fürdő a tó mellett lett kialakítva! A tópartját szépen megcsinálták strandosra, bár a tóban fürödni nem lehet. No de itt strandolni, napozni! Hát milyen királyság!
És még tavirózsák is vannak!
És az a torony! Ez egy kilátó! Sajnos akkor és ott nem mentünk fel a kilátóba. Talán majd legközelebb. Pedig állítólag látni lehet nem csak ezt a tavat, hanem a többit is.
A Panoráma kilátó Orosháza, illetve Gyopárosfürdő egy különleges nevezetessége.
Annál is inkább, mert nem csak a környék természeti és környezeti adottságaiban gyönyörködhetünk, ha felmegyünk a csigalépcsőkön, hanem egyúttal múzeumi élményben is részesülünk.
A földszinti kiállítóterület vázlatosan érinti a terület régészetét, néprajzát – elsősorban a halász-vadász, gyűjtögető, méhész, borász, nád- és gyékénygazdálkodás eszközein keresztül – Gyopárosfürdő hagyományos életének történetét. Az emeleti részeken a látogatókat régi gyopárosi képek fogadják, a korai rézmetszetektől napjainkig.
Csak nyáron, strandszezonban látogatható, előzetes bejelentés alapján.
A kilátó és a tópart mellett további élménymedencéket találtunk. No meg egy csodálatos homokos, tengerparti élményt nyújtó plázst!
Még távolabb is volt egy-egy medence. A másik irányba, amerre nem mentünk további medence lett volna, mint pl. a mélyvizes.

De minket a kilátó melletti fedett gyógyvizes medence érdekelt.
Színe akárcsak a másiké. De sokkal nagyobb volt. És tán még egy kicsit melegebb is. A csend és nyugalom, és a sok zöld növény garantálta a pihenést és relaxációt.
Kicsit megmártoztunk itt, ... egy kicsit ott. Napoztunk is egy kicsit és már mentünk is.

A főépületen keresztül visszataláltunk az öltözökhöz.
Persze nem maradhattam szuvenyír nélkül. Meglepetésmre volt a recepció mellett egy tekerőke.

Nekem nagyon tetszett a fürdő! Van benti medence, kinti medence... tó melletti medence... melegvizes medence... bugyborékos medence... csudaszép füves strand... homokos plázs... És a parton még egy kilátó is van!
Ismerkedésnek nagyon jó volt egy a pár órácska. Remélem, hogy egyszer még eljutok még, talán hosszabb időre is.