Élménytérképem !!!

2014. augusztus 19., kedd

Csővár


Csővár vára
Ezt a találó nevű várat (várromot) nagyon találóan a vele megegyező nevű községben - Csőváron - találod. Ha megnézed a térképen, hogy hol is van, akkor láthatod, hogy egy kicsit kell utazni cserhát dombjainak szíve felé, és szó mi szó nem valami fényesek arra az utak. No de nem panaszkodunk, mert felénk sem jobb a helyzet, még a főutakon sem!
Szóval Csővár felé mentünk, hogy megnézzük ezt a várromot is. Bár ez nem szerepel 'A listán KLIKK IDE'..... No de a másikon KLIKK IDE azért igen. És ha már várrom, akkor legyen kövér az én személyes listám.

A vár romjait igazából csak akkor látni, ha már elérted a falut. Vagyis nem olyan nagy, hogy égbekiáltóan kiemelkedjen a helyi domborzatból. De ha már a községben vagy, akkor nem lehet nem észre venni. Itt is csak haladsz a látvány után. És akkor a falu egyik utcájának végén találod magad, ahol a kocsival meg is lehet állni.
Onnan tökéletesen látni, hogy hova is kell majd felmászni.
Azért egy kis segítség, hogy merre az arra....
No és túratérképen:
Szóval miután a kocsit leraktuk mentünk is földes-úton egyenest előre. Voltak részek, amikor úgy éreztem, hogy tovább is mehettünk volna kocsival, de utána meg olyan kimosások és árkok voltak, hogy az én Szuzim nem bírkózott volna meg velük. Ha esetleg neked valami ultra brutál durva terepjáród van, akkor akár egészen az elágazóig is felmehetsz vagy akár egészen a várig is. Mert hogy felfelé széles, járművek számára is alkalmas úton mentünk. Eltéveszteni sem lehetett volna.
Csak mentünk az úton és mentünk a emelkedőn.
És hát nem csak mi járunk ám arra..... Ha kicsit jobban figyelsz, akkor sok érdekes dolgot észre lehet venni, mint pl. a állatok lábnyomait.
 Azért persze néztem a jeleket is, egy ideig nem volt, de aztán már azok is mutatták az utat.
 Főleg az elágazásnál

De mint mondtam... a vár a hegy tetején van... úgyhogy mindig csak fölfelé!

 És akkor megérkezel, mint mi is. Ez a látvány fogadott minket.

 Ja és a szokásos történelmi áttekintés. Most is ilyen formában szeretném veled megosztani. A helyszínen 'találtam'.... feltételezem, hogy hiteles, rövid és lényegre törő. Remélem, hogy el tudod olvasni, ha nem, akkor ajánlom, hogy itt böngéssz KLIKK IDE


Mivel minden várrom más, ezért mindegyik felfedezése egy külön élmény.

A kilátás itt is nagyon szép volt.
És még azt is ellenőrizhetted, hogy megvan-e még az autód. :)
 A vár egyik jellegzetes rommaradványa, amiről biztos hogy bárhol felismered, hogy ez a csővári vár.

Az egész vár sajnos eléggé elhanyagolt és gazos állapotban van. A feltehetően relative sok túrázó már kitaposta itt-ott az utat. De ha mindent meg akarsz nézni, akkor meg kell küzdeni a gazzal, tüskés bokrokkal, és figyelni kell hogy hova lépsz, mert a gaztól nem látható kövek vagy azok hiánya okozhat meglepetést. Szóval csak óvatosan! 
 Ezért nem néztem meg én sem jobban, hogy mi is van ennek a kút szerű izének a mélyén. :)
Ezért nem mentem be oda arra a gazos helyre.
És ezért nem néztem meg hogy mi van ezen a falon túl.

 És ezért nem kapaszkodtam fel eme hatalmas kőfal tetejére. :)
 És ezért kukucskálok a fa ágai közt is olyan óvatosan :) .... hogy nehogy baj legyen.
Mindezek ellenére megérte. A látvány..... a kilátás...... az élmény..... a kaland...... Ezek semmihez sem foghatóak és hasonlíthatóak.



 Így hát élményekkel és új kavicsokkal gazdagabban hagytuk el Csővár várát.
 Lefelé mindig gyorsabb és mindig könnyebb...

 És még az autóm is megvárt :)

Ha egyszer Te is erre jársz, akkor ajánlom, hogy 2-3 óra erejéig szánj időt, hogy megnézd a várromot. A útvonal amit mi megjártunk, az úgy ˛kb. 2,5 - 3 km oda-vissza. Attól függ, hogy ott fent a vár körül mennyit kóborolsz. Nem nehéz és nem is hosszú a túraút. Úgyhogy csak rajta...


Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

2 megjegyzés:

  1. Édesanyám szülőfaluja, örömmel nézegettem a képeket, egykor mi is jártunk Csőváron, a vár romjainál is. Üdvözletem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva Zsuzsanna,
      köszönöm kedves bejegyzésed! Üdv. Kinga

      Törlés